לאחר שארגנה את פרויקט "100 המתנדבים/בות בראשון לציון", עדי זהר בוחרת הפעם את הנשים המשפעות בראשון לציון, נשים שהשפעתן על דרך החיים של כל אחד מאיתנו במעשיהן, בכתיבה, הבעת דעה, בפעילות התנדבותית, בארגון חברתי ועוד…חלקן פורצות דרך ומעצבות את התרבות והחברה/ אתר האינטרנט של ראשון לציון Rishon4u.co.il נרתם לפרויקט של עדי ואנו כאן גם לפרגן וגם לפרסם את המיזם המבורך.

אטי יעקובסון מעצבת שמלות ערב בהתאמה אישית שמשמחת אימהות של חתן /כלה .בנוסף , היא פעילה חברתית שטובת התושבים חשובה לה מאוד. לכן ,היא ייזמה לאחרונה 20+ קבוצות וואטסאפ בכל השכונות בעיר בשם ותיקים ונהנים 65+ כדי שלא יהיה תושב שיגיד "לא ידעתי ש….כמו כן לפני שנתיים,יזמה והקימה בבוואטסאפ קבוצה בשם "סבתא ללא הפסקה" שיש בה למעלה ת-400 סבתות תושבות העיר כדי שלא תהיה סבתא שאין לה עם מי,ולאן ללכת ….

אטי נשואה לקובי ואמא ליפעת, טלי, חגי, ועומרי וסבתא לשמונה נכדים. נולדה בתל אביב ולמדה בתיכון מקצועי אורט תל אביב. בהמשך המשיכה את לימודיה במדרשה למורות לאומנויות כלליות בגבעתים, חינוך חד חוגי B.A באוניברסיטה העברית בירושלים ומינהל החינוך M.A (מכללת דרבי). בשירות הצבאי תפקדה כמורה חיילת בעיירת הפיתוח ירוחם.

עדי זהר: "בחרתי את אטי לאחת הנשים המשפיעות בעיר כי היא אישה חזקה שלא מפחדת להגיד את דעתה ולעמוד על עקרונותיה והכי חשוב, לימדה את כולנו שסבתות זה לא מה שהיה פעם- הם נראות אחרת, חושבות אחרת ורוצות ליהנות. יצירת פעילויות לדור השלישי הוא דבר מבורך וחדשני שעושה אותה לאישה משפיעה בעיר."

אטי וקובי יעקובסון

מה מחבר אותך לראשון לציון?
אני מחוברת לעיר כי אני חלק מהמהפך האורבני שהעיר הזו עברה .הגענו לראשון בראשית שנת ה-70 של המאה שעברה עם זרם המהגרים הראשון או השני שהגיע לעיר. העיר עוד הייתה ירוקה עם בתים נמוכי קומה, פרדסים וחרציות.לאט לאט נהרסו הבתים, נעקרו הפרדסים ובתים בני 4 קומות צצו בכל פינה .
אנחנו האימהות הצעירות, הפרנו את השקט והשלווה שתושבי העיר היו רגילים אליה. עשינו הרבה רעשו והמולה כיאה למהגרים שמגיעים מהעיר הגדולה .פתאום, הראשונים כבר לא הכירו את כולםםםם . אני כבר לא הייתי הבת של… או הכלה של כפי שהראשונים נהגו להציג אחד את השני.
הורדנו את ממוצע הגיל של התושבים כי כולנו היינו בשנות ה-20 הראשונות לחיינו ילדנו ילדים היה צורך בגנים ,נפתחו בתי ספר והעיר שינתה את פניה וגדלה וגדלה וגדלה. כאן נולדו לי ילדי (שלושה מתוך ארבעה) ואני "גדלתי" וגידלתי את ילדי במקביל, לגדילתה של העיר.
כל 26 שנותיי בהוראה היו בראשון. בשנת 1977 לימדתי בבי"ס שלמון והיה לי הזכות להצטרף למאבק למען פתיחת החטיבות בראשל"צ וללמד בהן מיומם הראשון- חט"ב בן גוריון ובחט"ב חיים ברלב עד שפרשתי ב2003.

מה הוביל אותך לעסוק דווקא בתחום שלך?
אני עסקתי כל השנים בהוראה ובאופנה במקביל .כיוון שהייתי מורה מקצועית ועבדתי משרת אם יכולתי לעסוק באהבתי השניה- אופנה ושימשתי פרילנס (תדמיתנית) בבניית גזרות למעצבי צמרת שמהם שאבתי את כישורי בתחום.
מה גם שזו הייתה פרנסה שעזרה לנו רבות בכלכלת המשפחה.מעולם לא חשבתי להיות עצמאית כי חונכתי לעבוד בעבודה עם משכורת קבועה ופנסיה.
המותג שלי נולד במקרה , בלי חזון, תכנית עבודה וכדו' כי לחיים תוכניות אחרות …תמיד חברותי, המורות בחט"ב בן גוריון, ביקשו שאעצב ואמכור להן בגדים. לאחר שסיימתי את התואר הראשון וילדתי את ילדי הרביעי נגמרו התירוצים….
קניתי בדים, עיצבתי וגזרתי על השולחן במטבח ומסרתי לתופרת שתתפור לי את הדגמים. התחלתי לשווק- טלפנתי לכל מי שאי פעם שאל אותי "למה אני לא מוכרת?" ובערבים, הגעתי באופן פרטני לבתים. הייתה הצלחה לבגדים והבנתי שיש ביקוש לדגמים שלי .באותה תקופה פיטרו את קובי מסולל בונה והוא נשאר בגיל 45 מובטל ומתוסכל.
ברגע של הארה הוא אמר לי: בואי תלמדי אותי לתפור וכך אני אעבוד ונחסוך את השכר של התופרת וכך היה והשאר היסטוריה …
בשנת 1989 יצאנו עם המותג אטי יקובסון, עד 2003 שיווקנו לחנויות וב2003 כשפרשתי מההוראה פתחנו את הסטודיו ברחוב הרצל .סגנון החנות שלי משך נשים שחיפשו בגד בהאמה אישית וכך נולד המותג
אטי יעקובסון – אפנה נשית בהתאמה אישית. סגנון העבודה שלי לא התאים לחנות רחוב ובשנת 2012 העברנו את הסטודיו הביתה.

אטי וקובי יעקובסון

הישג שאת גאה בו במיוחד?
לימדתי את קובי את רזי האפנה והוא הפך ממפעיל ציוד מכני כבד למפעיל מכונת תפירה.

מה ההחלטה הכי טובה בתפקיד?
כל עיצוב בגד דורש ממני החלטה הכי טובה

אם הייתה לך האפשרות להיבחר למועצת העיר, איזה תיק היית בוחרת ומדוע?
אני מעורבת מאוד חברתית אך פוליטיקה אף פעם לא עניינה אותי גם בצעירותי .

מה האני מאמין שלך להצלחה בחיים או בקריירה?
האני מאמין שלי בהצלחה בחיים הוא יושר אמת ואהבה. בקריירה בגד או שעושים באהבה או שלא עושים כלל.

מהו הבילוי המשפחתי המועדף שלכם?
לטייל בטבע

מה את מאחלת לעצמך?
בריאות איכות חיים וחיים באיכות

תגובות

תגובות