דבורה פרץ
דבורה פרץ

לאחר שארגנה את פרויקט "100 המתנדבים/בות בראשון לציון", עדי זהר בוחרת הפעם את הנשים המשפעות בראשון לציון, נשים שהשפעתן על דרך החיים של כל אחד מאיתנו במעשיהן, בכתיבה, הבעת דעה, בפעילות התנדבותית, בארגון חברתי ועוד…חלקן פורצות דרך ומעצבות את התרבות והחברה/ אתר האינטרנט של ראשון לציון Rishon4u.co.il נרתם לפרויקט של עדי ואנו כאן גם לפרגן וגם לפרסם את המיזם המבורך.

דבורה פרץ וראש העיר רז קינסטליך
דבורה פרץ וראש העיר רז קינסטליך

דבורה פרץ, פעילה חברתית שלוקחת את העבודה מכל הלב, במסגרת עבודתה מתפקדת כראש מנהלת שיל״ת רמז וכצנלסון, מטפלת בחיילים בודדים, ניצולי שואה, מעוטי יכולת ונשים חד הוריות, מקיימת ומפיקה מיזמים קהילתיים לתושבים, מארגנת תרומות ואביזרים לילדי בתי ספר, ומהווה אוזן קשבת לתושבים במיוחד בימים אלה של משבר הקורונה.

עדי זהר: "בחרתי בדבורה פרץ כי היא דוגמא למצוינות של עובד ציבור במתן שירות ולאכפתיות מהתושב וכן ליצירת קהילה מגובשת בשכונות עליהם היא אחראית. בנוסף לזה, היא אישה משכמה ומעלה שתמיד מוכנה להקשיב, לייעץ, לעזור ושהיא רוצה משהו, היא מזיזה הרים וזה עושה אותה לאחת הנשים המשפיעות בעירנו….הנה הראיון איתה:

מה מחבר אותך לראשון לציון?
החיבור שלי עם ראשון לציון החל לפני כ-33 שנה עת הגעתי אליה ככלה צעירה. אפשר לומר כי ראשון לציון העיר ואני התפתחנו ביחד בד בבד. בראשון לציון הפכתי להיות אמא לבני היחיד והאהוב שחר, בזכות שחר הפכתי לאמא מעורבת, מתנדבת ופעילה בהנהגת ההורים העירונית, עשייה שחיברה אותי לעיר ראשון לציון בכלל ולמערכת החינוך העירונית בפרט.

מה הוביל אותך לעסוק דווקא בתחום שלך?
לפני כ-13 שנה, בתקופה בה פעלתי למען החינוך בעיר במסגרת הנהגת ההורים העירונית, הוצע לי לפעול בתחום החינוך מתוך המערכת העירונית ואני נעניתי בשמחה!  כך החלה למעשה דרכי המקצועית בעירייה במנהל החינוך (ובהמשך במנהלים נוספים).

דבורה פרץ עם ראש העיר רז קינסטליך, סגנו אבי חיים וחברת המועצה אפרת אברמוביץ

במסגרת תפקידי השונים, נדרשתי לעשייה אדמיניסטרטיבית מעניינת ומספקת מאוד אשר בעיקר הכשירה אותי לקראת התפקיד אותו אני מבצעת היום  – ראש מנהלת בשיל"ת. תפקיד המביא לידי ביטוי ומיצוי מקסימלי את יכולותיי וכישוריי החברתיים והקהילתיים לטובת העיר ותושביה. המעבר לתפקיד ראש מנהלת שיל"ת שכונות רמז, נווה הלל  כצנלסון ובנות חייל מהווה בעצם את פריצת הדרך המשמעותית עבורי.

מה מאפיין את קהל היעד שאת באה איתו במגע?

דבורה פרץ
דבורה פרץ

קהל היעד הוא מגוון מאוד וכולל את תושבי השכונות רמז וכצנלסון– ילדים, נוער, צעירים ובוגרים תלוי בסוג ואופי הפנייה. במסגרת הטיפול והמענה לפניות המגוונות של התושבים ברובע עליו אני אמונה אני פועלת ובקשר מתמיד אל מול ועם בעלי תפקיד רבים מהמנהלים השונים בעירייה, מנהלי בתי הספר בשכונות וגורמים נוספים בקהילה.

הישג שאת גאה בו במיוחד?
כל תושב מרוצה הוא הישג שאני מאוד גאה בו… אך במיוחד אני גאה ומרגישה סיפוק רב מהפעילויות שאני מקדמת לטובת קשישים, ניצולי שואה וחיילים בודדים שמתגוררים בשכונות שבתחום אחריותי ובמסגרת תפקידי .

מה ההחלטה הכי טובה בתפקיד?
ההחלטה הטובה ביותר שקיבלתי במסגרת תפקידי ושהוכיחה את עצמה הייתה לראות במערכת החינוך העירונית ציר מארגן לפעילות הקהילתית אותה אני מקדמת  עם מנהלי בתי הספר וגני הילדים בשכונות.

אם הייתה לך האפשרות להיבחר למועצת העיר, איזה תיק היית בוחרת ומדוע?
שאלה לא פשוטה, עם זאת, מאחר ובמסגרת תפקידי הנוכחי אני נוגעת במגוון נושאים מעניינים וחשובים החל מתרבות ,רווחה, איכות הסביבה, חינוך, ביטחון נוער ועוד.  מאחר והציר המארגן של כל הפעילות אותה אני מובילה בסופו של דבר הוא הקהילה הרי שמן הסתם, לו ניתן לי לבחור הייתי בוחרת בתיק לקידום העשייה הקהילתית באמצעותו הייתי עושה כל שביכולותיי להמשיך ולקדם את אותם נושאים לטובת העיר ותושביה.

מה האני מאמין שלך להצלחה בחיים או בקריירה?
האני מאמין שלי להצלחה בחיים בכלל ובקריירה בפרט הוא ללא ספק לעשות את הדברים שאתה עושה מתוך אהבה ואמונה בדרך. בלי שני המרכיבים הללו קשה מאוד להצליח .

מהו הבילוי המשפחתי המועדף שלכם?
הבילוי המשפחתי האהוב עלינו הוא הבילוי עם המשפחה המורחבת בטבריה וראש פינה. נולדתי וגדלתי בטבריה, יש לי משפחה ענפה עם מקומות אירוח וצימרים מפנקים. הייתי שמחה לראות אותם ולבלות במחיצתם הרבה יותר ממה שאני מצליחה כיום בשל המרחק והתפקיד המחייב.

מה את מאחלת לעצמך?
שיהיה לי את הכוח והיכולת להמשיך ליזום , לפתח ולעשות פעילות קהילתית משמעותית שתביא לסולידריות חברתית ומעורבות התושבים בעיר ובקהילה בה הם חיים בהתאם למדיניות אותה מתווה ראש העירייה מר רז קינסטליך ומחזיקי התיקים בתחום זה. משבר הקורונה הציף את נושא הבדידות ובמיוחד של אנשים מבוגרים בערים הגדולות ומשום כך הסולידריות והערבות ההדדית חשובות מאי פעם.

תגובות

תגובות