לאחר שארגנה את פרויקט "100 המתנדבים/בות בראשון לציון", עדי זהר בוחרת הפעם את הנשים המשפעות בראשון לציון, נשים שהשפעתן על דרך החיים של כל אחד מאיתנו במעשיהן, בכתיבה, הבעת דעה, בפעילות התנדבותית, בארגון חברתי ועוד…חלקן פורצות דרך ומעצבות את התרבות והחברה/ אתר האינטרנט של ראשון לציון Rishon4u.co.il נרתם לפרויקט של עדי ואנו כאן גם לפרגן וגם לפרסם את המיזם המבורך.

ד"ר ארנה ברן (59) עובדת ביחידה להפריה חוץ גופית במרכז הרפואי "שמיר-אסף הרופא" והרצליה מדיקל סנטר.
שותפה ליצירת ילדים רבים ואחראית על בנק העוברים והביציות המוקפאות של היחידה. ארנה יושבת ראש מועצת ההורים של ראשון לציון, פעילה שנים רבות בוועדי הורים, חברה בוועדה לקידום מעמד הילד ומתנדבת איפה שאפשר וצריך, לעשות טוב, בצנעה ומאחורי הקלעים. שרתה בחיל התקשוב ואף השתתפה במבצע "שלום הגליל".

ארנה נשואה למרק אמא ל 4 ילדים: אסף (31 ) עוסק בהייטק, איתי (28) בוגר תקשורת חזותית של המכון הטכנולוגי בחולון, ליאור (25) מתעתדת ללמוד רפואה ושחר (13) לומדת בחט"ב מקיף ה' "אמירים".

עדי זהר: בחרתי בדר׳ אורנה ברן כי היא משלבת בין חיים מקצועיים מרשימים במיוחד בין העבודה ביחידה החוץ גופית באסף הרופא לתפקודה בוועד ההורים של ראשון לציון ועושה זאת בצורה מרשימה תוך שמירה  על דרך מכובדת ומכבדת וזה הופך אותה לאישה משפיעה בעירנו ולהלן הראיון שלי איתה…

מה מחבר אותך לראשון לציון?
לראשון לציון הגעתי בעקבות אחותי אשר עברה לגור בעיר כאשר הבית שבו היא גרה היה בשכנות לגבעות חול ענקיות. היום הבית שלה במרכז העיר… אהבתי את חיי הקהילה המתקיימים למרות הסביבה העירונית. ראשון לציון היא עיר שבה אתה אף פעם לא לבד. אם מישהו זקוק לעזרה הוא תמיד ימצא מי שיושיט לו יד. מה שמחבר אותי הכי חזק לעיר הוא האנשים. מצאתי כאן הרבה אנשים טובים עם לב ענק. אנשים שמוכנים לקום ולעשות מעשה ולא נשארים אדישים.
אני האישה היחידה עד כה שכיהנה בתפקיד יו"ר מועצת ההורים העירונית. הקדנציה הראשונה שלי בתפקיד זה הייתה בתחילת שנות האלפיים ועכשיו זאת הקדנציה השנייה שלי. אני מאד מקווה שנשים נוספות יכהנו בתפקידים המשפעים על חיינו במדינה בכלל ובעיר בפרט.

מה הוביל אותך לעסוק דווקא בתחום שלך?
כמי שעוסקת יום יום בתחום הפוריות והבאת ילדים לעולם, יש בי אהבה גדולה לילדים ואני חושבת שהחינוך שלהם זה דבר ראשון במעלה ההשקעה בחינוך היום מעצבת ויוצרת את אזרחי המחר. וזה מה שמוביל אותי דווקא לתחום החינוך ולוועדי הורים.

ד"ר ארנה ברן

מה מאפיין את קהל היעד שמגיע אליך?
קהל היעד שמגיע אלי בפן המקצועי הוא זוגות עם בעיות פריון המתקשיים להביא ילד לעולם. הגישה היא להיות אמפטית להקשיב ולעודד כמה שיותר כדי להקל על התהליך. הקשר החזק ביותר שלי הוא למטופלות חולות סרטן שמגיעות לצורך שימור פריון. אני שמחה מאד בהצלחתן אחרי שהן מחלימות.

במישור הציבורי פונים אלי תושבים משכונת מגוריי, ובעיקר הורים לילדים במערכת החינוך שנתקלים בקשיים אם זה כדי לעזור במיצויי זכויות של הילד שלהם או עזרה במעבר לבית ספר אחר או סתם לקבל עיצה בתחום הבריאות והחינוך. בתקופה האחרונה, של הקורונה ,אני מקבלת גם פניות של משפחות שנקלעו לקשיים כלכליים ולא מסוגלים לרכוש ספרי לימוד לדוגמה.
קהל יעד אחר הוא תלמידים המבקשים עזרה בדחיית מבחנים, או יוצרים קשר כדי לספר על מקרה אלימות ואפילו דאגה כלכלית לתלמיד אחר.
יש לנו נוער נפלא בראשון לציון שמאד איכפת לו מהסביבה וזה נותן המון מוטיבציה להמשיך ולעזור ככל הניתן. זאת למשל הודעה שקיבלתי אתמול עם תחילת הלימודים מאמא לילד עם קשיי למידה שעזרתי למצוא לו מסגרת מחבקת:
״אורנה יקרה
שוב תודה לך
חזר מאושר היום ….
תודה שעזרת לנו
ושנה מוצלחת גם לילדים שלך
ולכם ❤️״
זה בדיוק מה שגורם לי להמשיך בפעילות ציבורית למרות עיסוקיי הרבים והלחץ שיש לי בזמן.

ד"ר ארנה ברן עם ליאור ושחר

הישג שאת גאה בו במיוחד?
לאורך השנים היו הרבה הישגים שאני גאה בהם לדוגמה שהבן הבכור שלי היה בכיתה יא' משרד החינוך גבה מההורים 50 ש"ח על כל בחינת בגרות. עם הזמן פיצלו את הבחינות לשאלונים כך, שבכל מקצוע היו כמה שאלונים. בחינות הבגרות הפכו לנטל כלכלי על ההורים. בתקופת הקדנציה הראשונה שלי יזמנו עתירה לבג"ץ  בנושא, אשר תוצאתה הייתה ביטול התשלום. הייתי שותפה לוועדה אשר חקרה את נושא הלמידה הדו-גילית שהייתה נהוגה בעיר. בעקבות מסקנות הוועדה בוטל החינוך הדו גילי למעט החט"צים. ההישג העכשווי שאני גאה בו מאד זה שאני שותפה לקביעת סל התרבות לגני הילדים ובתי הספר בעיר. אני חושבת שתרבות היא חלק בלתי נפרד מהחינוך ויש ילדים שהמופעים היחידים שהם רואים הם דרך בית הספר. חשוב לי להנגיש עבורם את התרבות גם בימים אלו בהם אין סל תרבות בגלל הקורונה.

ד"ר ארנה ברן

מה ההחלטה הכי טובה בתפקיד?
ההחלטה הכי טובה שלי הייתה החלטה שאולי לא כולם יאהבו אותה והיא להשבית לימודים על רקע של אלימות קשה. ה"עצירה" הזאת גרמה למערכת וגם להורים לחשוב ולמצוא דרך כדי לשנות את המציאות.

אם הייתה לך האפשרות להיבחר למועצת העיר, איזה תיק היית בוחרת ומדוע?
אם הייתה לי אפשרות להיבחר למועצת העיר הייתי בוחרת ללא היסוס את תיק החינוך. זה תיק עם אחראיות גדולה מאד שדרכו ניתן לשנות מציאות ולהשפיע על כל תחומי החיים. אני מאמינה שילד הוא חומר ביד היוצר. הכלים שנספק לו ואיך שנחנך אותו יחרצו את גורלו ובגדול את עתיד המדינה. ילד שמקבל ערכים בבית הספר יביא את הערכים האלו הביתה ובמידה מסוימת יעביר אותם להוריו. אני מאמינה בילדים וביכולתם להשפיע.

מה האני מאמין שלך להצלחה בחיים או בקריירה?
כדי להצליח בחיים אדם צריך להאמין בעצמו, באמת שלו ולהפנים את זה שיש לו הרבה כוח לשנות דברים – רק אם באמת ירצה בכך. כוח רצון והתמדה מניעים, לדעתי, את ההצלחה.

מהו הבילוי המשפחתי המועדף שלכם?
הבילוי המשפחתי שאנחנו הכי אוהבים זה לשבת סביב לשולחן ביום שישי בערב ולהקשיב אחד לשני ואם אפשר לארח חברים או משפחה נוספת זה כיף גדול.

ד"ר ארנה ברן עם מרק ושחר

מה את מאחלת לעצמך?
אני מאחלת לעצמי עוד שנים רבות של עשייה. שאצליח להגשים את המשאלה שלי והיא לקדם ולקרב את לימודי המדעים בקרב ילדים ונוער ובכך להשפיע על מדעני העתיד.

תגובות

תגובות