ביום שני, ח' שבט, 3/2/2020 התקיים הפניניג ט"ו בשבט בסימן שילוב וקירוב לבבות במרכז קהילה רוזן בהנהלת רותי הרשקוביץ. מדובר באירוע בדגש על הנגשה של הפעילויות ומפגש חברתי חויתיי של רגילים ומיוחדים יחד. כל זה התאפשר הודות להפקה משותפת של מספר גורמים יחד בעיריית ראשון לציון ו"החברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש" בניהולו של אלי פולק..

שותפים להפקה היו מנהלת מרכז רוזן – רותי הרשקוביץ חברת המועצה ד"ר הדס-מלכה הכהן מחזיקת תיק חינוך מיוחד, והמשנה לרה"ע ומחזיק תיק נוער וצעירים איתי מתתיהו עם מיטב הנוער של עירנו – מד"צים עירוניים והנוער העובד והלומד בהובלת כלנית אלפנדרי וירדן מן . וגם הורים ממנהיגות הורים מיוחדים ומתנדבות לשכת נשים בנימין דה רוטשילד בני ברית ראשון לציון.

צילום סטילס – אבי קקון

האירוע כלל טקס פתיחה וכ 7 תחנות פעיליות שונות ומותאמות לכלל המשתתפים :
*שתילה של חסה וזרעים
*הכנת עץ משאלות
*באולינג
*קליעה לסל
*בוצ'ה – כדורת ענף ספורט מותאם לילדים ואנשים עם מוגבלות
*עמדת איפור פנים
*צילום בתוך מסגרת

טקס הפתיחה היה חגיגי במיוחד רותי הרשקוביץ הנחתה את האירוע ופתחו בדברי ברכה איתי מתתיהו וד"ר הכהן. לאחר מכן המשתתפים נהנו מהופעות של ילדי החוגים קפוארה של יונתן עבדי, ג'אז של אורית בל ולהקת הנוער-נט של דני אברהם . בלטו בטקס צמד הילדים המשולבים בכיתות רגילות, נדב כהן תלמיד כיתה ב מבית ספר "יסוד המעלה" ומטר אשר ברנדוין תלמיד כיתה ו מבית ספר "אשכולות". נדב ומטר קראו יחד את שירה של דתיה בן דור "איך זה להיות עץ".

מספרת ד"ר הדס הכהן מחזיקת תיק חינוך מיוחד: ראשית , יש סיפור מאחורי הבחירה בהם. פרסמתי בקרב ההורים המיוחדים ואף פניתי ליחידה לחנ"מ לאתר ילדים המעוניינם לקחת חלק בטקס. משהתקרב מועד האירוע פניתי למשפחות. מטר הוא אורח קבוע במשרדי . לעיתים מגיע ומספר על אירועים הקשורים לסדר היום האישי והחברתי שלו והיה זה אך טבעי לפנות אליו ולהציע. ואת נדב פגשתי בכתבה שהלינה על קשיי שילוב. איתרתי את אימו כדי להציע לו להשתתף. לתת לו במה ושיכירו את הילד המקסים הזה. בשיחה עם האם הבנתי שנדב גם קורא יפה. כל אחד מהם קיבל את הטקסט עם סימון של קטע הקריאה שלו . הם התאמנו כל אחד בנפרד. אמא של נדב אף שלחה אליי סרטון שצילמה אותו מתאמן על קטע הקריאה. שלחתי להם סרטון שדתיה בן דור קוראת בעצמה עם ההטעמה הנכונה. כל אחד מהם ידע על האחר והיה סקרן, אך רק שעה לפני האירוע הם הכירו זה את זה וערכנו חזרות יחד.

וממש ברגע שנקראו לעלות ולהופיע ובעוד אני מוסרת להם את הטקסטים והם מסתדרים מול מאות המשתתפים. נדב לחש לי " הדס יו…כמה אנשים אני מתרגש. את תחזיקי לנו את הדפים?". ואצל מטר מבע הפנים והגוף דיבר התרגשות. אך הם עשו את זה וחיוך של נצחון עלה על פניהם לאחר שסיימו.
אני להם ולהוריהם הערכה על האמונה ביכולת ועל התעוזה. נדב ומטר היו הגיבורים שלי באירוע הזה!"

רותי הרשקוביץ, מנהלת מרכז רוזן: זכות גדולה נפלה בחלקי לארח ולהיות חלק מאירוע משמעותי ומיוחד הפנינינג ט״ו בשבט בו השתתפו ילדי קהילת רוזן וילדי החינוך המיוחד . מרכז קהילתי רוזן הפך להיות נגיש לאחרונה לילדים עם צרכים מיוחדים , מבחנתי חלום שהתגשם שילוב הילדים בחוגים ובפעילות השותפת במרכז , שתופי פעולה מניבים פרות ועשייה מבורכת בעיר . לשמחתי יש לנו בעיר צוות מדהים ד״ר הדס הכהן .והמשנה לראש העיר איתי מתיתיהו .צוות שלם ומיוחד באגף הנוער וצעירים .חשיבה ואכפתיות שכל אחד מאיתנו נקבל חברה טובה יותר.

ד"ר הכהן מסכמת : המיוחד והיפה באירוע הזה היה מפגש בין רגילים למיוחדים על כל טווח הגילאים בהקשר של פעילות וחוויה משותפת. מלבד החוויה, למפגש שכזה ערך חברתי עצום בשינוי תפיסות ועמדות. ילדים שהמציאות הזו טבעית עבורם יהיו בעתיד אזרחים טובים יותר , אמפתיים יותר, סובלניים וחברתיים יותר וגמישים יותר מבחינה מחשבתית. זו אחת ממטרות שלי בתיק חינוך מיוחד ואני תקווה שכל אחד ואחת מהמשתתפיים/ות יהיו השגרירים והשגרירות לטעת ולהצמיח פירות של אהבה אל האחר והשונה מאיתנו ולהאמין שכל אחד ואחת, מיוחד או מיוחדת שווה זכויות וראוי/ה לכבוד ואמונה ביכולת" .

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here