ילדים בראשון לציון. צילום יוסי אלתרמן

משרדי החינוך, האוצר והשלטון המקומי הגיעו לסיכום על מתווה הפעלה לצהרונים. בימים הקרובים המסגרות תחלנה לפעול באופן הדרגתי בגנים ובבתי הספר.

משרדי החינוך, האוצר, החינוך והשלטון המקומי הגיעו היום (ו') לסיכום על מתווה הפעלת כלל הצהרונים המופעלים על ידי הרשויות המקומיות ומי מטעמה לגילאי 3-8.

בתוך כך, הוחלט כי בכל האשכולות 1-10 תפתחנה מסגרות של צהרונים בגנים וכן בכיתות א-ב, בהתאם למודל ההפעלה הקיים היום. לאור זאת, בימים הקרובים תחלנה לפעול המסגרות באופן הדרגתי, בהתאם להיערכות של כל רשות. כל אחת מהן תפרסם באופן מסודר עדכון אודות הרישום ומועד התחלת הפעלה.

הצהרונים יוצאים לדרך לאחר שהוחלט במשותף על ידי שלושת הצדדים כי במסגרת המתכונת החדשה יועבר שיפוי תקציבי בגין הקטנת הקבוצות, תוך מתן מענה למסגרות של צהרונים גם בגני הילדים בעשירונים 6-10.

הצהרונים יפעלו מתום יום הלימודים בהתאם להרכב הקבוצתי בו מתקיימת הלמידה במסגרת יום הלימודים, ובאותו מתווה הפעלה בהם פעלו עד כה מתום יום הלימודים בגן ובבית הספר. ההורים ישלמו רק בגין הימים בהם ישהו הילדים במסגרת. הפעלת הצהרונים מהווה בשורה כלכלית וחברתית המאפשרת למאות אלפי הורים לשוב לעבודה סדירה.

שר החינוך רפי פרץ: ״מברך על הסיכום שהשגנו עם משרד האוצר והשלטון המקומי באשר למתווה הפעלת הצהרונים. המהלך יביא לשחרור משמעותי של המשק ויתרום להחזרתו ההדרגתית לשגרה יעילה וסדירה. המתווה יחול על טווח הגילים 3-8, מה שאומר שמדובר בפלח אוכלוסייה נרחב והשפעותיו יורגשו באופן מיידי. נמשיך ונעשה הכל על מנת להיטיב עם ההורים ובכלל מערכת החינוך בכדי ליצור שגרה מיטבית בכפוף להוראות משרד הבריאות״.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "לאחר עבודה מאומצת אנחנו בונים קומה נוספת בחזרה של מערכת החינוך לשגרה הדרגתית. לצד פתיחת גני הילדים ביום ראשון הקרוב, ופתיחתן זה מכבר של כיתות א-ג, מצטרפות כעת גם מסגרות הצהרונים. הן תהוונה מסגרת משלימה, איכותית ועם רצף לימודי בעבור ילדי הגנים ותלמידי כיתות א-ב. העבודה עוד רבה, ואנחנו נמשיך לפעול כדי להשלים את המענים להחזרת חלקים נוספים של מערכת החינוך לשגרה"

חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי: ״הרשויות ערוכות ונרגשות לקבל את פני הילדים בצהרונים עוד השבוע. הממשלה אישרה כעת את דרישת הרשויות למימון הפעלת הצהרונים ובזאת התקדמנו צעד משמעותי לקראת חזרה לשגרה תוך ראייה של טובת המשפחות מתוך התחשבות בנטל הכלכלי הכבד שמגיע לאחר תקופה מורכבת למיליוני הורים״.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here