בוני התיכון פואבלו אספניול קרדיט VIEWPOINT

פואבלו אספניול, השכונה ההיסטורית והציורית בראשון לציון שנבנתה בשנות ה-80, תתחדש בקרוב במסגרת פרויקט של פינוי בינוי. חברת בוני התיכון מקדמת תכנית להקמת שכונת ענק הכוללת כ-1,700 דירות חדשות במקומן של 490 הדירות הישנות במתחם. הדיירים ב- 24 הבניינים הישנים שיפונו, יקבלו דירות חדשות ומודרניות בבניינים חדשים. בוני התיכון מצויה כעת בשלבים מתקדמים של החתמת הדיירים במתחם. לחברה ניסיון של עשור בפרויקטי התחדשות עירונית רחבי היקף וקידמה עד הלום למעלה מ- 15,000 יח"ד בפרויקטים באזורי ביקוש בארץ, ביניהם מקימה היום פרויקט בן למעלה מ- 1,000 יחידות דיור בקריית אונו במסגרת פרויקטי פינוי בינוי מהגדולים בארץ.

פואבלו אספניול היא שכונה ייחודית בנוף הישראלי. החזון מאחורי הקמתה לפני כ-40 שנים, היה להקים שכונה שתזכיר עיר אירופאית עתיקה. אדריכלי שכונת פואבלו אספניול, אריה שילה ונורברטו קהן, ניסו ליצור דגם חדש של סביבת מגורים עם זהות ייחודית ובמקום שיכוני רכבת, הבניינים בשכונה נבנו כך שפתחי החלונות והמרפסות מוקמו ועוצבו בכל דירה באופן שונה ובמספר שלבים, כשחלקם מקושתים, חלקם עם תריסי עץ, או עם גגוני רעפים ואדניות לפרחים. הבניינים טויחו בלבן, כשבקומת הקרקע של המבנים הגבוהים בלטו קשתות המזוהות עם הסגנון הספרדי. עם השנים התיישנו הבניינים והצורך בהתחדשות עירונית גבר.

רן מלאך, מנכ"ל בוני התיכון

רן מלאך, מנכ"ל בוני התיכון התחדשות עירונית: "פרויקט מסוג זה הינו הסיבה שלשמה נולדה התחדשות עירונית. בוני התיכון עתידה להעביר את השכונה הישנה "מייקאובר" משמעותי באמצעות הריסת המבנים הישנים והקמת מגדלים חדשים, שדרוג התשתיות והסביבה. חזון החברה הוא להפוך את השכונה שנזנחה עם השנים, לשכונה המציעה איכות חיים ברמה הגבוהה ביותר במיקום אטרקטיבי לצד חוף ים ונגישות תחבורתית. אין ספק שביצוע הפרויקט יביא למהפכה של ממש באיכות החיים של תושבי השכונה ואף יעלה בשיעור ניכר את שווי הדירות. ההירתמות של כל הגורמים: התושבים, היזם והרשות המקומית חשובים וחיוניים להצלחת פרויקט מסוג זה".

ענת בוקריס, דיירת המתגוררת בשכונה מעל ל-40 שנה מספרת: "ממספר בניינים בודדים, פואבלו אספניול התפתחה לשכונה עם חיי קהילה תוססים. אבל השנים עשו את שלהן, הבניינים היום כבר מיושנים ורעועים ואכן הגיע הזמן להתפתח ולהשתדרג, הן מבחינת התשתיות והן מבחינת המבנים והשירותים הקהילתיים, שייטיבו עם הדיירים הקיימים וחדשים. חלק מהדיירים חוששים מהפינוי והלוגיסטיקה הכרוכה בפרויקט, ולכן אנו במגעים עם בוני התיכון, שהינה חברה איתנה ומנוסה בתחום".

באי כוח הדיירים, עו"ד רן דדוש ועו"ד לירן זילברמן: "הצלחנו להגיע להבנות על תמורות ייחודיות לדירות מיוחדות במתחם, כמו דירות גן וגג, וכן לאוכלוסייה המבוגרת במתחם שתהנה מאפשרויות מגוונות כך שאם ירצו יוכלו לקבל את שווי הדירה החדשה בכסף או במימון דיור מוגן לבחירתם, וזאת מבלי שיצטרכו לעבור את כל התקופה הממושכת של המעבר לדירת ביניים והחזרה אחרי תקופת הבניה".

חברת בוני התיכון בבעלות עמי פרץ, הינה מחברות הנדל"ן המובילות בישראל למעלה מ-35 שנה, העוסקת בייזום, פיתוח, שיווק וניהול של פרויקטים למגורים. מאז הקמתה, השלימה החברה בהצלחה את בנייתן ואכלוסן של אלפי דירות ברחבי ישראל. החברה נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב משנת 1993, ומחזיקה בסיווג הקבלני הגבוה בישראל (ג'5).

תגובות

תגובות