התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון - צילום: בוריס שאנוביץ'

אתמול נפתח הקונצרט, בניצוחו של המנהל המוסיקלי דן אטינגר .הקונצרט הועבר בשידור ישיר בעמוד הפייסבוק של התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון ובערוץ היו טיוב שלה.

על במת היכל התרבות "מאיר ניצן" בראשון לציון, עלו אתמול נגני התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, בניצוחו של המנהל המוסיקאלי דן אטינגר, לקונצרט חד פעמי, מרגש במיוחד.

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון – צילום: בוריס שאנוביץ'

נגני התזמורת עלו לבמה כשהם לבושים בחולצות המוכרות שהפיקו מטה משפחות החטופים, ואל מולם בקהל הוצבו 237 תמונותיהם של החטופים והחטופות, השבויים בעזה.

לצד המקומות הריקים, הממתינים לשובם של החטופים והחטופות הביתה, גדשו את האולם, במראה חריג בימים אלה, קהל רב המבקש להגיע ולהביע הזדהותו עם החטופים/ות, ובני משפחותיהם, בהם חיילי צה"ל, בני המשפחות, תושבי עוטף עזה ועוד.

הקונצרט הייחודי, כלל, זו לצד זו, יצירות קלאסיות ועיבודים מרגשים לשירים ישראליים מוכרים ושורשיים. בין היתר, נגנה התזמורת את יצירותיהם של בטהובן (הפתיחה- אגמונט) וצ'יקובסקי (סימפוניה מס' 5, פרק II) ו"כל נדרי" בנגינת דורון טויסטר הצ'לן הראשון של התזמורת , לצד עיבודים מרגשים לשירים "פרח הלילך" של נורית הירש, "שיר ארץ" ו"לפנות ערב" של סשה ארגוב, "כנרת" של נעמי שמר, מחרוזת שירי וירושלים ומחרוזת משיריו של שלמה ארצי.

מאחורי התזמורת, על המסכים שבאולם, הוקרנו לאורך המופע תמונותיהם של החטופים והחטופות, בקריאה לשחררם ולהשיבם הביתה בהקדם.

עופר סלע, מנכ"ל התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון: ״התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון שותפה לדאגה, לכאב ולצער של מדינת ישראל כולה ושל משפחות החללים והחטופים בפרט. על מנת לסייע במאבק התודעתי והציבורי להשבתם של החטופים.

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון – צילום: בוריס שאנוביץ'

תגובות

תגובות