ביום רביעי הקרוב (10/11/21 ) תתקיים וועדת נוער וצעירים בנושא: "מסגרות הפנאי וההעשרה לצעירים עם צרכים מיוחדים"

צעירים עם מוגבלות מתמודדים עם קשיים הדומים לקשיים של כלל הצעירים, אך בעוצמה רבה יותר בשל חסמים שונים, כגון חוסר אמון של הצעירים ביכולותיהם, היעדר מידע נגיש, בידוד חברתי והיעדר נגישות לשירותים.

בשנת 2019 אגף נוער וצעירים קיבל אות הוקרה כאגף מצטיין ארצי על פעילותו ליצירת שפה עירונית של קבלת השונה. נוצר שיח שוויוני ומכיל לנוער עם צרכים מיוחדים בכל מסגרות הנוער.

איתי מתיתיהו

איתי מתיתיהו, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק נוער וצעירים מסר: "אנחנו עומלים כל הזמן גם על מענים בתחום הפנאי וההעשרה לצעירים עם צרכים מיוחדים ופרט לעשייה הקיימת היום רוצים לשמוע את הצעירים עצמם ולהבין מהם מה היו רוצים שנעשה עבורם. ולכן מזמינים לועדה. אנו רוצים ליצור שיתוף ציבור. המשתתפים יהיו אנשי מקצוע מהרשות, נציגי עמותות הפועלות בעיר, הורים והצעירים (בני 18 +)."

השנה עתידות להיפתח קבוצות שונות אשר מטרתן העצמה, שילוב וליווי של צעירים

  1. מכחול – תוכנית מנטורינג המכשירה צעירים עם צ.מ לשמש מנטורים לילדים ובני נוער עם צ.מ. התוכנית בשיתוף האגף לשיקום נכויות ומנהל חינוך.
    תכנית חדשה!
  2. מלגה ייחודית לבעלי צרכים מיוחדים תושבי העיר הלומדים לתואר, בתמורה לשעות התנדבות ותרומה לקהילה.
    תכנית חדשה!
  3. יחידת הצעירים מארחת אחת לשבוע במבנה שלה מועדון חברתי מטעם עמותת אפי אספרגר ישראל, המיועד לצעירים בגילאי 18+ עם אספרגר, לקויות למידה וקשיים חברתיים. מטרת המועדון לייצר שגרת מפגשים חברתיים, כאשר הקבוצה נפגשת אחת לשבוע.
    תכנית שהחלה שנה שעברה(!)
  4. כמו כן, השנה עתידה להפתח קבוצה חברתית לצעירים.ות בגילאי 21-40 עם מוגבלויות על הרצף, הזקוקים לליווי והנגשה קוגניטיבית-אנושית. את משתתפי הקבוצה ילוו מילגאים (מלגת הכר חבר) מתחום החינוך והטיפול שישמשו כמנגישים. הקבוצה תפעל בשיתוף וליווי האגף לשיקום נכויות ותלווה על ידי מנחה מקצועית.
    תכנית חדשה(!)

לדברי ליאון מיבכר (19) צעיר מקומי המתמודד עם אספרגר."שמחתי לשמוע על היוזמה ואגיע אל הועדה עם חבריי. בשנים האחרונות התחילו להיות הרבה פעילויות ומענים לבני הנוער עם צרכים מיוחדים, ועכשיו הגיע תורנו הצעירים. אנחנו כבר בוגרים ורוצים ומסוגלים לעשות הכל כמו כולם, רק עם התאמות קלות"

מוזמנים להצטרף ולהביע את דעתכם
ביום רביעי | 10.11 | בשעה 17:30 | אולם התדר | הרצל 136

https://forms.gle/in5aWRhEsjbgc5cQ6

הכניסה חופשית | מצורף קישור להרשמה

תגובות

תגובות