על רקע התפשטות נגיף הקורונה, אגודת צער בעלי חיים דיווחה לאחרונה על זינוק במספר הכלבים שננטשים ומנגד ירידה דרסטית בבקשות לאימוץ בעלי חיים. בהמשך לדיווחים אלו, יוצא השירות הווטרינרי העירוני בראשון לציון בקריאה לתושבים "דווקא עכשיו, אמצו כלב או קחו לאומנה" ומציע אפשרות להביא את הכלב עד פתח בית המאמצים, על מנת למנוע עד כמה שניתן יציאה שאיננה הכרחית לבני המשפחה.

בשירות מסבירים כי מחקרים שנעשו בכל העולם מצביעים כי דווקא נוכחות כלבים וחתולים בבית מפחיתה לחץ נפשי לבני הבית, בדגש לילדים.

רז קינסטליך. צילום תמר מצפי

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "בתקופה זו של ערבות הדדית ושמירה על הקהילה היקרה שלנו, לא נשכח את חברינו ההולכים על ארבע. חבר טוב למשפחה תמיד יכול להעלות חיוך על פני הילדים וזה שווה את הכל".

נוכחות בעלי חיים בבית מפתחת את הוויסות העצמי ואת יכולת ההרגעה העצמית של הילד וזאת באמצעות המגע והליטוף של בעל חיים אהוב. בעלי חיים מקלים על הריכוז ועל ביצוע משימות לימודיות, נקודה שרלוונטית מאוד בימים אלו שבהם הילדים נדרשים ללמוד בביתם. כלבים תמיד נמצאים בתנועה ובכך הם מעודדים ילדים לפעולה מוטורית. על פי ההנחיות כיום, מאושר לבעלי כלבים לצאת ולהתאוורר עם הכלבים מחוץ לבית תוך כדי שמירה על הוראות משרד הבריאות – אין להתקהל בגינות כלבים, לשמור מרחק מכלבים אחרים ובעליהם ולבצע טיולים קצרים בסביבה כאשר הכלב קשור ברצועה וזמם במידת הצורך. נקודה נוספת רלוונטית מאוד לימים אלו. נוכחות של כלב בבית תורמת משמעותית לתחושת הביטחון של הילד. בעל חיים תמיד נמצא שם להקשיב ולשחק, גם בהיבט הפיזי, הכלב מגונן על בעליו.

מנהל השירות הווטרינרי, ד"ר יהונתן אבן צור, מציין "בכדי לאפשר לנו אורך חיים להמשך השירות ולמנוע הצטברות כלבים בכלביה, קראנו באופן ייחודי לתושבים לבוא לאמץ כלבים ולקחת כלבים לאומנה. בתי האומנה שילמו על אגרת הרישוי (39 ₪), וחתמו על חוזה אומנה. הצלחנו באופן זה למסור מספר כלבים לאימוץ ואומנה בשבוע שעבר".

ד"ר תומר ניסימיאן, וטרינר עירוני מציין כי "ניתן לראות את כל הכלבים שנותרו בכלביה בקישור הבא – http://www.yad4.co.il/amuta-165 וכן בדף וקבוצת הפייסבוק "כלביה עירונית ראשון לציון". כמו כן ניתן לפנות למרכזת צוות המתנדבים לאימוץ כלבים בכלביה, אביה פרי, בהודעה למספר 0547359359. לאחר שתתבצע התאמה, השירות הווטרינרי יסייע בכל הדרכים הניתנות והמותרות בהתאם להנחיות הממשלה, לאימוץ הכלבים, כולל הבאת הכלבת למאמצים מראשון לציון במידת הצורך.

חשוב לציין כי ככל הידוע לארגון הבריאות עולמיים WHO וארגון בריאות בעלי החיים OIE, בעלי חיים אינם מעבירים את וירוס הקורונה covid 19 לבני אדם . בעלי חיים יכולים כמו כל דבר בסביבה להוות מצע לאירוסלים (פיזור חלקיקי דרך האוויר לעצמים) שמכילים את הווירוס ולכן מומלץ תמיד ובמיוחד כעת להקפיד על שטיפת ידיים דחופה במגע בחפצים ובבעלי חיים בסביבה.

בתמונה הראשית – בת חן אימצה את טומי לאומנה בסוף שבוע שעבר

 

בתוך כך, מודיע השירות הווטרינרי כי על רקע החמרת ההגבלות, השירות הווטרינרי ממשיך לפעול במתכונת מצומצמת ללא קבלת קהל ומעניק שירותים דחופים כמו חילוץ בעלי חיים, טיפול בבעלי חיים משוטטים פצועים, עיקורי חתולי רחוב, פיקוח ומתן אישורי מעבר למטפלים בבע"ח בגן החיות העירוני ובפינות החי העירוניות ובמסגרות נוספות, ניפוק חיסוני כלבת לווטרינרים פרטיים וחיסון כלבים כנגד כלבת – על בסיס פנייה מראש למשרד, תשלום מראש ועל פי צורך מקצועי בלבד (ראו הודעה בנפרד לתושבים בסוף הקומוניקט) .בנושאים משרדיים אין להגיע ישירות לשירות הווטרינרי העירוני אלא להתקשר לטלפון 03-9682444 לבחינת דחיפות הנושא, בדיווח על מפגע יש לפנות ל – 106 . במקביל השירות הווטרינרי בו עובדים רופאים מומחים ומתמחים בבריאות ציבור וצוות מיומן בנושא מסייע בהמלצות מקצועיות להנהלת העירייה בניהול המשבר .


עדכון חשוב לגבי מתן חיסון למניעת כלבת לכלבים של תושבי העיר ראשון לציון:

בהתאם להוראות הממשלה והתייעצות עם הגורמים המוסמכים במשרד החקלאות, בכדי למנוע תנועה לא חיונית בתקופה זו מעתה יחוסנו בשירות הווטרינרי העירוני כנגד כלבת רק כלבים שיש להם פחות משני חיסונים למניעת כלבת. במידה וכלבכם מחוסן ביותר משני חיסוני כלבת עוקבים ברצף וקיבלתם הודעת סמס לתשלום בעבור חיסון ורישיון הכלב, נא שלמו בקישור המצורף את עלות הרישיון והחיסון ואת החיסון בצעו בשירות הווטרינרי או אצל הרופאים הווטרינרים המורשים כאשר יוסרו או יוגמשו ההגבלות. במקרים שבהם תושב/ת סבורים שיש צורך לחיסון ע"פ ההוראה. לפני מתן החיסון, על הבעלים להתקשר לשירות הווטרינרי העירוני בטלפון 03-9682444 ולוודא את מצב החיסון של הכלב. בעל הכלב, או מי שמגיע עם הכלב לחיסון, חייב לענות על כל הקריטריונים המופיעים מטה:

1. הוא אינו נמצא כרגע בבידוד בהוראת משרד הבריאות

2. הוא אינו סובל ממחלת דרכי הנשימה או פיתח חום 48 שעות לפני ההגעה לחיסון.

3. יש לו יכולת לשלם באמצעות כרטיס אשראי, או שכבר ביצע את התשלום באמצעות קישור SMS

4. הכלב מובל ברצועה ובמקרה של כלב אגרסיבי, הושם זמם על פיו.

תגובות

תגובות