בשבוע שעבר התקיים הטקס השנתי לזכרם של אחד עשר בני ראשון לציון שנפלו ביום 9 בינואר 1948 בגן יבנה. הנופלים, מגויסים צעירים מחטיבת גבעתי, נהרגו באכזריות ע"י ערבים משבט ערב סוכריר בעת שהיו בסיור שטח ליד גן יבנה. נפילתם הכתה את חטיבת גבעתי ואת היישוב העברי בזעזוע עמוק. החללים הובאו לקבורה בראשון לציון.

הטקס מתקיים מזה עשור ביוזמת בית יד לבנים ראשון לציון בשיתוף פעולה פורה עם ביה"ס בן גוריון גן יבנה, בהנהלתה של גב' רינת כהן, המחנכת והרכזת חברתית גב' גב' מירי כהן, הנהגת התלמידים ונציגות ועד ההורים הבית ספרי.

השנה, בצל מגבלות הקורונה, התקיים הטקס במתכונת מצומצמת בחורשת "האחד עשר" גן יבנה. ראש המועצה המקומית מר דרור אהרון כיבד את המעמד בנוכחותו. במילים חמות פנה אל המשפחות השכולות ואמר: "אין לנו ארץ אחרת, על כן עלינו להבטיח בכל דרך להנחיל את מורשת הנופלים לדור הצעיר" .

שרה אשר, מנהלת אגף מורשת ישראל בית יד לבנים ראשון לציון  ייצגה בדבריה את הנהלת העיר ואת יו"ר ועד המשפחות השכולות, הודתה על שיתוף הפעולה וההירתמות המרגשת  ואמרה:

"לאחרונה, הלך לעולמו המשורר והפזמונאי יורם טהרלב ז"ל. בשירו המוכר היה לי חבר, היה לי אח צופה יורם טהרלב על דרך חייו ותוהה:

"במקום שאליו אני הולך // היו רבים כבר לפני // השאירו שביל, השאירו עץ, השאירו אבן לרגליי // ומה אני אשאיר אחריי?" בהשאלה, אפשר לראות בהתכנסות שלנו כאן היום את תמצית תשובתנו לצו המוסרי המחייב אותנו:

במקום שרבים הלכו, תרתי משמע, לפנינו בימים טרום הקמת המדינה, השאירו שביל, השאירו עץ… ניצבים אנו למרגלות האבן המנציחה אותם. את אלה ששילמו בחייהם לתקומת  מדינת ישראל ולא זכו לחיות בה. לנצח  נזכור אותם !"

תגובות

תגובות