מתחם Rishonstartup שהקימה עיריית ראשון לציון במערב העיר ממשיך לייצר חדשות טובות. חברת התוכנה Clarifruit (קלריפרוט), שפיתחה פלטפורמת בקרת איכות אוטומטית וניתוח דאטה לעולם הפירות והירקות, והוקמה על ידי שני תושבי העיר, אבי שוורצר ורובי בויארסקי, הודיעה על גיוס של 6 מיליון דולר (כ-21 מיליון ₪) במסגרת סבב גיוס ראשון.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "הצלחה של חברה שהחלה לפעול בראשון לציון, היא הצלחה של כולנו. מתחם Rishonstartup מעניקה כר פורה ליזמות, יצירתיות וחדשנות.  אנו תומכים ומסייעים רבות לסטארט-אפים ישראלים להגשים את חזונם ושמחים שהם ממשיכים לפעול בעיר".

החברה החלה את פעילותה במתחם בעיר לפני כשנתיים עם ארבעה עובדים וכעת צפויים להתרחב לעשרה עובדים. אבי שוורצר מכהן כמנכ"ל החברה (בעברו שימוש מנהל פיתוח בכיר ב HP) ורובי בויארסקי מכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיות של קלריפרוט (לשעבר מנהל פיתוח Infomedia). אלעד מרדיקס מכהן כנשיא החברה.

"כשהתחלנו את הדרך, חיפשנו מקום באיזור ובאופן טבעי הגענו אל rishonstartup ואהבנו את המקום" מספר אבי שוורצר "הוא התאים בצורה נהדרת לצרכים שלנו כחברה קטנה והוא מלווה אותנו נהדר בתהליכי הגדילה הראשוניים".

החברה מתמקדת בצמצום הפחת העולמי בשרשרת האספקה של הפירות והירקות, ששוויה הוא כ-2 טריליון דולר בשנה. הפלטפורמה המתקדמת של קלריפרוט כוללת יכולת בדיקה אוטומטית המבוססת על ניתוח תמונה ולמידת מכונה, מבצעת אוטומציה לכל תהליך איסוף המידע ועוזרת בקבלת החלטות לאורך כול השרשרת: ממי לקנות, כמה לשלם למגדל, מה לעשות עם הסחורה, ועוד.

גיוס ההון של החברה נעשה בהובלת קרן First Time מקבוצת The Time  ובהשתתפות משקיעים פרטיים. הגיוס כולל מענק בסך 2.5 מיליון דולר מהאיחוד האירופי כחלק מתוכנית Horizon 2020 של האיחוד לתמיכה בחברות הזנק בעלות טכנולוגיות פורצות-דרך עם פוטנציאל משמעותי להשפעה חברתית וסביבתית.

קלריפרוט מצטרפת לחברות הטכנולוגיה  Paybox, Valooto, Remini ש"נולדו במתחם בראשון לציון והפכו לסיפור הצלחה. רק לפני כארבעה חודשים הייתה זו חברת  AppsVillageשהונפקה בבורסה באוסטרליה וגייסה 32 מיליון ₪ תוך ביקושים גבוהים.

מתחם RishonStartUp הוקם במבנה מוזנח ועזוב שממוקם באזור התעסוקה המתחדש ראשון איילון במערב העיר. העירייה ביצעה שיפוץ מקיף במקום והקימה עמדות עבודה הזמינות ליזמים 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. ריהוט וציוד חדיש, אינטרנט מהיר, חדרי ישיבות, אמצעי עזר למצגות ופגישות, מטבחון מאובזר, פינות מנוחה, לוקרים ועוד. כמו כן, היזמים נהנים מנטוורקינג קבוע ולא פחות חשוב, מהפריה הדדית בינהם.

לפרטים נוספים, ניתן לפנות למוטי קופיטו בכתובתMotiK@rishonlezion.muni.il

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here