חבר מועצת העיר עו"ד סורין גנות מחזיק תיק החברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש מתמודד עם עצירה בחריקת בלמים בכל הקשור לפעילויות החברה העירונית ובעיקר בדאגה לאלפי עובדיה שנאלצו לצאת לחל"ת . בהמשך לסדרת הכתבות של עדי זהר, אנו מביאים לכם ראיון בתוך משבר עם תקווה לעתיד ורוד יותר.

מה שונה הפעילות שלך כיום מימים רגילים?
קשה להאמין שחלפו רק כשלושה שבועות ממועד הטלת ההגבלות, שכן חיינו השתנו ללא היכר; כל סדר היום שלנו שובש, היטשטש ההבדל בין קודש לחול והשעון הפנימי שלנו עצר מלכת. אז הכל השתנה, למרות שלמזלי עדיין מותר לאשתי ולי ללכת למשרד עורכי הדין שלנו בת"א ולו לשם שמירה על סדר יום כלשהו, למרות שניתן לעבוד מרחוק ולהימנע מלפגוש פיזית לקוחות.

בתור מחזיק תיק החברה העירונית אילו פעילויות מיוחדות אתה מבצע?

סורין גנות

על החברה העירונית עבר פשוט צונאמי, לא ניתן להגדיר זאת אחרת : ב 11.3 כחצי שעה לפני שהייתי אמור להעניק תשורה לאלמנתו של ספי ריבלין ז"ל ולנאום בפתיחת פסטיבל ההומור על שמו – שטף אותנו בפתאומיות הגל האדיר של ביטול כל פעולות החברה העירונית – כל המופעים, הצהרונים, החוגים, אירועי הספורט ובקיצור החברה ביצעה עצירה בחריקת בלמים, ממאה לאפס ! מאז מטפלת החברה בעיקר בדאגה לאלפי עובדיה שנאלצו לצאת לחל"ת ובמתן מענה לעשרות אלפי התושבים, הצורכים את שירותיה הטובים בעיר.

ספר לנו על הפעילות שלך בתפקידך כעו"ד בימים אלה?
המהפך שנפל על חיינו כרעם ביום בהיר, אפשר עריכת "ניקיון פסח", תרתי משמע, בכל הדברים שהוזנחו במהלך השנים, עקב לחץ ועומס עבודה שוטפת. הזמן שהתפנה פתאום, אפשר לסייע בתיק פרו בונו של אם, הסובלת מהתנכלויות של בעלה לשעבר, המונע ממנה לראות את בנם המשותף מחד ופועל נגדה בהליכי הוצל"פ מאידך.

אילו אוכלוסיות נזקקות בעיר וכיצד אתה פועל למענן?

סורין ואורה גנות

אין ספק שהאוכלוסיות הנזקקות בעיר הן אלו שהיו חלשות עוד קודם וכעת על משקל קל וחומר, לנוכח ההגבלות המחמירות, שהטילו עליהן עול כלכלי נוסף. אני מנסה כמיטב יכולתי לפעול למענן, בחלקת אלוהים הקטנה שלי, קרי לסייע לאלו מבין עובדי החברה העירונית, שנקלעו למשבר כלכלי כה קשה, עד כי הוא מאיים להביאם לפת לחם ובנושא זה הנהלת החברה משתפת פעולה עם מינהל הרווחה בעירייה, העושה ימים כלילות בסיוע לכל אותן שכבות נזקקות.

מה סדר היום שלך בתור חבר מועצה בימים אלו?
כמו רוב עם ישראל, גם אני גיליתי את "זום", התוכנה המופלאה, המאפשרת לי לקיים ישיבות יעילות בהיוועדות חזותית מרחוק וקיימנו כאלו לא מעט, ההולכות ומשתפרות עם הזמן, לאחר הסתגלות של כל הגורמים העירוניים לטכניקה חדשה זו.
כבר קיימנו דיוני ועדת מכרזים, ועדה לתכנון ובניה וכמחזיק תיק בקרת איכות עירונית, הגשתי לראש העירייה, רז קינסטליך, הצעה לקיום ישיבת עדכון לכל חברי מועצת העיר בהיוועדות חזותית, לצורך שיתוף הדדי בפעולות המתבצעות בעיר במצב החירום הנוכחי ולמותר לציין כי הוא נענה לכך באופן מיידי.

לקראת חג הפסח הקרב ובא, אני מאחל לכל תושבי העיר, שמעז יצא מתוק ומהמשבר הזה נצא כולנו מחוזקים ומאוחדים מאי פעם. כדי שזה אכן יקרה, אני מבקש מכל תושבי העיר להישמע להנחיות משרד הבריאות ולהישאר בבית, גם ובעיקר בליל הסדר, שאותו גם אני, אחגוג עם המשפחה המורחבת רק בזום…

תגובות

תגובות