חברת נתיבי איילון התחילה בהקמת שער הכניסה למתחם ה- 1000 בראשון לציון באמצעות  הקבלן המבצע, גל נור.

שער הכניסה הינו פרויקט הדגל של נתיבי אילון במתחם ה- 1000, ואליו יצטרפו הנגשת תחנת הרכבת, רמפות לכניסה ויציאה מהמתחם, כביש גישה והרחבת גשר רבין הדרומי – חיבור למשה דיין וכביש 20, שבילי אופניים ועוד.

הגשר שנבנה ישמש הולכי רגל, יכלול גם גישה והנגשה לרכב דו-גלגלי ולאופניים וישלב עבודות ברזל ופלדה.

לדברי רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: "מתחם העסקים הבא של ישראל תוכנן בקפידה כדי לנצל את המיקום האסטרטגי והנגיש. הקמת הגשר ושער הכניסה למתחם היא למעשה יריית הפתיחה לקראת תחילת אכלוסו. מתחם ה-1000 מהווה מודל חלוצי בכל תחומי החיים העירוניים והוא ישפר משמעותית את איכות חיי התושבים ויגדיל משמעותית את מקומות התעסוקה בעיר".

ראש העיר הוסיף כי "אנחנו מקדמים בברכה את החברות הגדולות במשק שהביעו בנו אמון ורואים בראשון לציון מקום משכנם. עמלנו במשך שנים כדי להגיע לרגע הזה שבו נוכל להציע לגופים גדולים במשק לעבור אלינו וליהנות מנגישות, מיקום מרכזי וחדשנות"

הגשר החדש מהווה מונומנט מרשים גם מבחינה ויזואלית ואדריכלית. הוא יחצה את שתי הגדות של כביש 20 (אילון) ויאפשר מעבר מלא מהגדה המזרחית למערבית. הרמפות בכניסה וביציאה יאפשרו ירידה ישירה ומהירה למתחם עצמו. באופן כללי, תכנון הפרויקט כלל שימוש בסימולציות ומודלים שנבחנו לעומק עוד לפני שלב היציאה למכרז.

פירוט עיקרי העבודות:

  • הרחבת גשר אבא אבן/ רבין לצד דרום ב – 17 מ' – כולל הוספת נתיבים והתחברות ממזרח וממערב ו רמזור צמתים
  • הרחבת כביש שרות – כולל הקמת צומת כניסה למתחם ורמזורו;
  • הקמת גשר מבטון מעל כביש השרות ירידה מהמתחם לכביש 20 דרום.
  • פירוק גשר ברמפת הירידה לכביש 20 דרום ורמפה.
  • הקמת רמפת עלייה מכביש השרות למתחם ה – 1000 – כולל מעבר תת קרקעי לאופניים.
  • הקמת רמפת לולאה עלייה מדרך השרות לרחוב משה דיין.
  • הקמת גשר הולכי רגל חדש, באורך של כ-340 מ' במקביל לגשר משה דיין. הגשר הינו מעל כבישי שרות, כביש 20 (צפונה ודרומה)
  • חיבור גשר הולכי הרגל לתחנת משה דיין דרום.
  • שיפוץ חלקי בתחנת משה דיין דרום בכניסה לתחנה.
  • שבילי אופניים צפונית לרחוב רבין/ אבא אבן ובמקביל לדרך השרות מצידו המערבי.
  • גינון ושיקום נופי לאורך התוואי.
  • עבודות חשמל ותאורה ומעלית דרגנועים

במתחם ה-1000 במערב ראשון לציון מתוכננים כ-1.7 מיליון מ"ר לתעסוקה ומסחר, 5,600 יחידות דיור ו-110 דונם של פארקים. הנגישות התחבורתית של המתחם בשילוב המיקום הגאוגרפי ותחבורה ציבורית יעילה ומהירה, יהפכו אותו לאטרקטיבי ביותר בישראל. המתחם מהווה מודל חלוצי לעירוב שימושים מתקדם בין תעסוקה, מסחר ומגורים.

עד כה כבר שווקו בהצלחה במתחם ה-1000 קרקעות להקמת כ-820 אלף מ"ר תעסוקה, לכמה מהחברות והקבוצות הגדולות בישראל, בהן הפניקס, קבוצת דיסקונט (דיסקונט, כאל ומרכנתיל), רוגובין, פרשקובסקי, אמות, Jtlv2 וחברות נוספות. את הקמת מתחם ה-1000 מובילה עיריית ראשון לציון והמנהלת הייעודית שהוקמה לפני מספר שנים לתכלול ההקמה, השיווק, הניהול, המכירות והקשר בין היזמים לרשות המקומית.

אלחנן לוברבאום, ראש אגף פרויקטים חטיבת הנדסה בחברת נתיבי איילון: "אנו גאים להוביל את אחד הפרויקטים החשובים של ראשון לציון, שיחבר את מתחם ה-1,000 לעיר ולעורקי התחבורה המרכזיים, לצד גשר הולכי רגל מהארוכים בארץ אשר נועד לחבר את תחנת הרכבת למתחם בצורה ישירה. בזכות שיתוף הפעולה המוצלח עם העירייה והתמיכה של העומד בראשה, יזכו עובדי ודרי המתחם  בדרכי גישה נוחות בדרך למשרד, לצד תושבי ראשון לציון והסביבה שייהנו מהנגשה מקסימלית למוקדי הפנאי והבילוי במתחם".

תגובות

תגובות