מוקד הקליטה העירוני בראשון לציון השיק חדר מורשת מיוחד להנצחת יהודי אתיופיה שנספו בדרכם ארצה. הטקס נערך במעמד סגן ראש העירייה ומחזיק תיק נוער וצעירים איתי מתיתיהו, הקס סיסאי אדמסו, ואדית גיסר – סגנית מנהלת מרחב במשרד העלייה והקליטה.

מוקד הקליטה בעיריית ראשון לציון ריכז את ההיבטים הטכניים של תכנון ותקצוב המיזם. את החדר עיצב האמן טספאי אלמו טגגנה. הוא קושט באיורי קיר ובפסלים המתארים את ההווי בכפר האתיופי, את הדרך לישראל ואת החלום לעלות לירושלים. החדר ישמש מקום התכנסות להתייחדות עם זיכרון הגבורה והאובדן של אלפי יהודי אתיופיה אשר נספו בדרכם לישראל.

איתי מתיתיהו סגן ראש העירייה: ״המיזם החשוב הזה מבטא את המשך המדיניות שלנו כלפי שילוב בני העדה האתיופית בעיר. המסע שעברה הקהילה האתיופית בדרכה לישראל הוא מסע שראוי להנציחו. כל תושבי העיר יוכלו להגיע וללמוד רבות אודות הקשיים שעברה הקהילה בדרכה. מעבר לקהל הרחב, אני מתרגש מהמחשבה שמאות בני הנוער המשתתפים בטקסי תנועות ומרכזי הנוער, מגיעים לבית יד לבנים מידי שנה ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויוכלו לחוות ולראות את חדר ההנצחה החשוב״.

עוד הדגיש מתיתיהו ״לאחרונה אושר תקציב העירייה שם אישרנו 350,000 ₪ לשיפוץ וחידוש מוקד הקליטה הקיים, ובנוסף אנו נמשיך לפעול כדי שיוקם מרכז מורשת עירוני. אני מודה לרה"ע רז קינסטליך על התמיכה, למשרד העלייה והקליטה על שיתוף הפעולה, ולצוות המקצועי במוקד העירוני ליוצאי אתיופיה באגף נוער וצעירים בעיריית ראשון לציון״.

תגובות

תגובות