לרגל שנת המאה לפעילות תנועת הצופים בישראל בחרה התנועה להוקיר את עיריית ראשון לציון, אתמול במסגרת ישיבת מועצה חגיגית הוצגו הישגי התנועה בעיר: התנועה מונה 2500 חניכים בעיר – עליה של 1000 חניכים בחמש שנים. חניכי ששת השבטים בעיר העניקו שי מיוחד לראש העיר מר רז קינסטליך, למחזיק תיק הצעירים והנוער, איתי מתיתיהו ולשותפים מאגף נוער וצעירים. רז קינסטליך, ראש העירייה:"נושא תנועות הנוער קרוב לליבי ואני רואה בו נדבך חשוב ומהותי בחינוך בראשון לציון. אני מבטיח להמשיך לדאוג ולסייע לפעילות הברוכה והערכית של תנועת הצופים בראשון."

תנועת הצופים מציינת השנה 100 שנים לפעילותה בישראל, ועושה זאת בשלל אירועים ופעילויות מיוחדות – לחניכי התנועה וגם לציבור הרחב. התנועה, שהחלה את פעילותה בישראל בשנת 1919 ונחשבת לאחת מתנועות הצופים הוותיקות בעולם, היא כיום תנועת הנוער הגדולה בישראל: 90 אלף בני נוער משתתפים בפעילויות התנועה מידי שנה, ביותר מ-200 שבטים הפרוסים בכל רחבי הארץ (וגם בים).

הצופים יחד עם איתי מתיתיהו – צילום: אבי קקון

כחלק מאירועי שנת המאה ערכה השבוע התנועה את "יום הרשויות המקומיות", במסגרתו הוקירו מעל ל-200 שבטי התנועה את שיתוף הפעולה עם העיריות והמועצות בהן הם פועלים. כחלק מיום מיוחד זה, נפגשו אתמול ראש העיר מר רז קינסטליך עם חניכי שבטי הצופים בעיר, שהעניקו לו ולעירייה שי מיוחד לציון שנים ארוכות של שיתוף פעולה פורה וערכי.  במעמד זה הוענק שי גם לאיתי מתיתיהו, מחזיק תיק הצעירים והנוער, להנית עזוז פרחן מנהלת אגף נוער וצעירים ולזהבה  אושריאל, מנהלת היחידה לתנועות הנוער.

תנועת הצופים בעיר ראשון לציון מונה שישה שבטים: "שורק" במרכז העיר, "יעד" ברמת אליהו, "איתן" בנאות אשלים, "רעם" בנווה חוף, "ארבל" במזרח העיר, "מתן" בנחלת יהודה. כלל חניכי התנועה בעיר מונים 2500 חניכים מכיתות ד'-יב'. לתנועה הישגים רבים בעיר, בין היתר יציאה של 40 חניכים בכל שנה לשנת שירות, שילוב של כ85 חניכים בעלי צרכים מיוחדים בפעילות התנועה, שיתופי פעולה רבים עם עמותות וגופים ציבוריים הפועלים בעיר והפעלת קומונות שנת שירות בעיר במסגרת "תכנית גדר" של אגף נוער וצעירים.

רז קינסטליך, ראש העירייה: "נושא תנועות הנוער קרוב לליבי ואני רואה בו נדבך חשוב ומהותי בחינוך בראשון לציון. אני מבטיח להמשיך לדאוג ולסייע לפעילות הברוכה והערכית של תנועת הצופים בראשון ומאחל להם לפחות עוד 100 שנים של עשייה."

איתי מתיתיהו, מחזיק תיק הנוער והצעירים בעירייה:" הפעילות הערכית והחינוכית של תנועת הצופים בראשון שזורה לאורך ההיסטוריה של העיר והעלייה המתמדת של כמות החניכים בעיר, מעידה כי גם העתיד מבשר טובות. נמשיך לחזק את שיתוף הפעולה עם תנועות הנוער בעיר ולקדם כל מהלך שהופך את החברה שלנו לטובה יותר."

קלי כהן, מזכ"ל תנועת הצופים: "מאה שנים של פעילות ערכית הם לא דבר של מה בכך, ושנת המאה היא ההזדמנות שלנו גם להודות לכל השותפים לדרך הארוכה, שכמובן רחוקה מלהסתיים, ובראשם הרשויות המקומיות. אני מאחל לכולנו לפחות עוד 100 שנים נוספות של פעילות ערכית משותפת"

קרדיט צילום: אבי קקון

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here