חי כיף ראשון לציון

מתגייסים לטובת שדרוג ושיפור איכות חייהם של בעלי החיים במתחם הגן. תנועת הצופים תשתף פעולה עם צוות עובדי הגן במשימה מיוחדת. כ-80 חניכי צופים בגילאי 15 יקבלו משימה מיוחדת בחצרות בעלי החיים בחי כיף ראשון לציון. הם אומנם צעירים, אבל אם יש לחניכי הצופים מיומנות נרכשת זה בהקמת מתחמים המבוססים חבלים, סנדות, נדנדות ועוד. החניכים יסייעו לצוות עובדי הגן לשדרג ולבנות מתקני העשרה, מתקני טיפוס וקפיצות וכדומה על מנת לייצר סביבת מחייה מעניינת ומאתגרת לבעלי החיים.

המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק החי כיף, עידן מזרחי, אמר: "החי כיף עם הפנים לקהילה. החיבור עם תנועת הצופים מפרה את שני הצדדים ואני כבר סקרן לראות את תוצאות הפעילות של החניכים".

חי כיף ראשון לציון

כדי להפוך את זה ליותר מעניין, המשימה תצא לדרך במסגרת תחרות בין קבוצות בקורס הדרכה של חניכי כיתות ט' מכל רחבי העיר, רגע לפני שהם עצמם הופכים להיות מדריכים.  מטרת התחרות היא לאפשר לחניכים להתנסות בפעילות שתכליתה לעשות טוב לאחרים.

חי כיף ראשון לציון

חשוב לציין שכל החניכים ימשיכו את תהליך השימור, התחזוקה והקשר הרציף עם החי כיף גם בשנה הבאה בתור מדריכי קבוצות. תחילת התהליך תעשה בלמידה והעמקת הנושא באמצעות סיור בחי כיף, מפגשים עם מנהלת המקום, ורד גבאי והמטפל הראשי של בעלי החיים השונים, למידה על בעלי החיים השוכנים בפינת הליטוף ועוד, כאשר כל קבוצה תצטרך בסוף התהליך לתכנן את המרחב שבאחריותה ותהיה אחראית להוציא את התכנון מהכוח אל הפועל.

חי כיף ראשון לציון

מנהלת החי כיף, ורד גבאי, סיכמה: "אני מברכת על שיתוף הפעולה שיש בו ערכים לימודיים וחינוכיים. בימים אלו, החי כיף משנה את פניו ותוכנו וכחלק מכך, מקיים שיתופי פעולה עם קהילות רבות ומגוונות בעיר."

אבי קקון

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here