הילה בת ה-14 יצאה לחוף הים עם שקיות זבל ואספה פסולת, נועה לביא פינקה את מנקה הרחוב בתה ועוגיות וטל כץ התנדב בעמותת ראשון אוהבת חיות. הרוח ההתנדבותית הזאת מגיעה ממיזם מקסים של דנה בן ברק, מורה לאנגלית במקיף י"ג, שביקשה להוציא לפועל פרויקט חברתי ללא מטרות רווח ומטרתו להעלות את המודעות כלפי הסובבים אותנו בחיי היום יום, ליצור מציאות טובה יותר.

שמו של המיזם הוא תנדייז Tendays והוא למעשה משחק מילים של תן מלשון "לתת" לאחרים וגם "עשר" באנגלית, ביחד התרגום המלא הוא "עשרה ימים" אלו למעשה מספר הימים שעומדים לרשות כל מי שמקבל את הצמיד הירקרק מסיליקון של המיזם כדי לעשות מעשה טוב למישהו אחר. למיזם יש כבר אתר ודף אינסטגרם, שהוקם בהדרכתו של התלמיד רועי לופו, שצובר תאוצה עם למעלה מ-500 עוקבים כאשר הוא נפתח לפני פחות מחודש.

"בתום עשרה ימים, או פחות במידה והמקבל עמד באתגר, יש להעביר את הצמיד הלאה – לאותו אדם שעשית לו משהו טוב" מסבירה בן ברק ומוסיפה: "כך אנו יוצרים שרשרת של מעשים טובים. המיזם משתלב עם ערכי החודש הקודם והנוכחי אותם לומדים וחווים הילדים במסגרות השעורים השונים". כאמור, המיזם התחיל לרוץ לפני פחות מחודש וצובר תאוצה בעיר ומחוצה לה בזכות הרשת החברתית.

מועצת התלמידים ותלמידי מקיף י"ג החלו את הפרויקט בבית הספר והוא כבר גלש לבתי ספר אחרים ואפילו לתושבים שמעוניינים לקחת חלק בפרויקט. "זה רעיון מבריק שנוגע בלבבות האנשים" מספרת שרון שמואלי, מנהלת מקיף י"ג "התלמידים והמורים התגייסו בהתלהבות וזה מחמם את הלב".

רוצים גם להשתתף במשחק? עקבו אחר דף האינסטגרם  ten_days_give@ או הכנסו לאתר tendaysgive.com. הצמידים עוברים מאחד לשני ברחבי העיר והארץ-אולי יועברו גם אליכם בליווי מעשה טוב. עודדו את ילדיכם ועזרו להם עם רעיונות מקוריים ותעבירו הלאה. חשוב מאוד לתעד את המעשים כדי ליצור מאגר השראה של מעשים טובים.

תמונה מתוך האינסטגרם של המיזם

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here