משבר הקורונה הביאה עמו אי ודאות בכל תחומי החיים. הוירוס לא יהרוג אותנו, אבל הפחד מהקורונה עשוי להרוג לנו את הכלכלה.
אז אנחנו שמחים שיוצאים מהבתים וחוזרים לעבודה – באופן מדורג. רק חשוב להפנים – זה יהיה תהליך של כמה חודשים טובים. החל"תניקים לא יחזרו מחר בבוקר, ברוב המקומות עדיין מדממים, הלקוחות לא חוזרים מיד, השוק בטראומה ויקח זמן עד שהכלכלה תתאושש. אנשים רבים איבדו את מקור הפרנסה ויהיו רבים מהם שלא יגמרו את החודש. לשמחתנו קיימים מספר מיזמים ופרויקטים חברתיים, שבאו להקל ולתת כלים להתנהלות כלכלית בריאה ונכונה בתא המשפחתי, ולהעניק ליווי אישי למפוטרים, ללא עלות. את כל זה מצאנו תחת קורת גג אחת אצל קרן וכפיר מנור, תושבי ראשון לציון.

הי קרן, ראשית את מוזמנת להציג את עצמך ואת המיזם המדהים שלכם.
נעים מאוד! אני מאמנת אישית ורו״ח, בעלת תואר שני במנהל עסקים ומימון. מתמחה באימוני קריירה. בעלת ניסיון ארגוני וניהולי של למעלה מ-15 שנה בתפקידים בכירים בתחום הכספים.
בשנת 2018 פיתחתי יחד עם כפיר בעלי (רו״ח ודוקטורנט למשפטים) מודל אינטואיטיבי להעצמה כלכלית משפחתית. המודל נותן כלים, אימוניים ופיננסיים, להתנהלות כלכלית בריאה ונכונה בתא המשפחתי. את המודל ארזנו לתוך מיזם התנדבותי בשם ״משפחה על הבר״, שפועל באמצעות העברת הרצאות ללא עלות בקרב קהלים שונים.

איך הכל התחיל, מאיפה שאבתם את הרעיון?

קרן מנור
קרן מנור

לאורך השנים, כשבנינו את הקן המשפחתי שלנו, קיבלנו החלטות שהשפיעו, באופן מודע ולא מודע, על המצב הפיננסי שלנו. מצרכנות יומיומית שוטפת ועד רכישת דירה. כשהסתכלנו אחורה על הדרך שעשינו, הבנו שסוד ההצלחה טמון בהגדרת היעדים המשפחתיים שלנו ובאימוץ ״אורח חיים כלכלי״ בריא.
כפי שדיאטת בזק איננה עובדת לאורך זמן, ואף עשויה להזיק, כך גם התנהלות כלכלית צריכה להיות אסטרטגית וממושכת ולא טקטית. כשבחנו את המודל בקבוצות מיקוד, זיהינו ביקוש לידע ולכלים בתחום הזה.

אז על מה בעצם אתם מדברים בהרצאה שלכם? 
אנחנו מלמדים איך לקבוע יעדים ״חכמים״ לתא הכלכלי ואיך להשתחרר מדפוסים מעכבים. בנוסף, בהתבסס על סטטיסטיקות, מיפינו את סוגי ההוצאות העיקריים בכל בית, כגון: מזון, תקשורת, רכב, ביטוחים, מימון, אנרגיה וכו׳. בכל אחד מהתחומים אנחנו ממליצים על שיטות קונקרטיות להתייעלות, בהתאם לצרכים של הבית. הדוגמאות והטיפים הנם פשוטים וישימים ואינם מצריכים הבנה פיננסית מעמיקה.

לאיזה קהל יעד המודל רלוונטי?
המודל רלוונטי לכל תא כלכלי (בין אם מדובר באדם אחד או במשפחה ברוכת ילדים) ולכל מצב סוציו-אקונומי. כפי שמומלץ לכולנו לשמור על אורח חיים בריא, כך גם שמירה על ״אורח חיים כלכלי״ בריא מומלצת לכולם. חשוב לציין, כי שמירה על "אורח חיים כלכלי" בריא אין משמעותה בהכרח להפסיק לרכוש מותרות, לחסוך בבילויים ובפנאי ולהסתפק במועט. אלא, לתכנן אסטרטגית מה חשוב לנו כתא משפחתי, ולהשקיע את המשאבים במקומות האלו. כמו למשל, הקטנת המינוס בחשבון הבנק, תכנון חופשה שנתית בחו"ל או מעבר דירה.

 

את יכולה לספר על סיפור הצלחה אחד עד כה כדוגמה?
מאז הקמת המיזם, הצגנו את המודל למאות אנשים במגוון ארגונים, ביניהם: עיריית ת״א וחברות בענפי ההייטק, התעשייה והפארמה. אחד הפידבקים השכיחים שקיבלנו ממשתתפים בהרצאה קשור להמלצתנו לערוך רשימה במשך שבוע של כל המזון שנזרק לפח (במקביל לרשימת הקניות). אנשים נדהמו לגלות כי הם זורקים מזון בשווי של בין עשרות למאות שקלים בשבוע! פידבק שכיח נוסף שאנחנו מקבלים הוא בתחום החיסכון הפנסיוני. משתתפים רבים כתבו לנו שבעקבות ההרצאה, יזמו פנייה לסוכנות הביטוח על מנת לחסוך בעמלות ולהתאים את המסלולים לצרכיהם. גם בכך נחסכו מאות עד אלפי שקלים לשנה.

לאחרונה אנחנו עדים להשפעה הכלכלית העמוקה של משבר הקורונה על משקי הבית. כיצד המיזם יכול לסייע בתקופה זו?
ההשלכות הכלכליות של המשבר מחייבות את כולנו לאמץ דפוסי התנהלות כלכלית נכונים. מה שנחוץ בשגרה, מתעצם עוד יותר בעת משבר. זה הזמן לחשוב קדימה לטווח הקצר ולטווח הארוך ולתכנן באופן מושכל את הצעדים הכלכליים של הבית בהלימה לצרכים. בשל מגבלות הקורונה, אנו מעבירים את ההרצאות בזום לקבוצות סגורות. ניתן לפנות אליי לקבלת מועד אפשרי להשתתפות.

אני מבין שאת גם מייעצת בנפרד בפרויקט התנדבותי למפוטרי הקורונה, אשמח אם תפיצי את הבשורה.
נכון. בעקבות משבר הקורונה הצטרפתי כמאמנת קריירה לפרויקט התנדבותי של חברת Futuring Up בתמיכת גופים ואנשים מהשורה הראשונה (ביניהם הפרופ׳ דן אריאלי). הפרויקט מעניק ליווי יומי מקוון ללא עלות למשך תקופה של חודש, מעין ״עזרה ראשונה״, באספקט האישי, הפיננסי והתעסוקתי.

מי יכול להגיע אליך ובאילו קריטריונים?
הפרויקט מיועד לאנשים בני 40 פלוס, אשר איבדו את עבודתם בעקבות משבר הקורונה. למידע נוסף ולהצטרפות ניתן להיכנס לדף הפייסבוק שלי, שם יש קישור לרישום לפרויקט.

ספרי לי על דבר טוב אחד שיצא לך ממשבר הקורונה.
ללא ספק- הרבה יותר זמן פנוי, אותו ניצלתי לזמן איכות עם המשפחה וכן לפעילות ההתנדבותית, שהיא מעצימה מאוד וממלאת אותי בסיפוק רב.

דרכים ליצירת קשר:
נייד: 0528280406
פייסבוק:
Keren Manor – Life & Business Coach
אתר אינטרנט: Https://kerenmanor.wixsite.com/coaching

תגובות

תגובות