תושבי ראשון לציון שהסתגרו בבתיהם בהוראות השעה, הבינו שזו התקופה הנכונה ביותר לאמץ כלב או חתול, שיהיו איתם בבית בסגר או במקרים של הכלבים לטייל איתם עד למרחק של 100 מטרים מהבית. באגודת צער בעלי חיים ברחבי הארץ מדווחים על זינוק חד במספר הישראלים שאימצו בשבועות האחרונים כלבים וחתולים, דבר שהותיר את בתי המחסה של בעלי החיים של האגודה – כמעט ריקים…. אז מה קורה פה אצלנו בעיר? ראיון עם יפעת ממוקה מעמותת ״ראשון אוהבת חיות״

מה מצב בעלי החיים בעיר בימים אלו?

יפעת ממוקה

בימים אלו חל שיפור עצום בנושא בעלי החיים בעיר ובנושא חתולי הקהילה בפרט. הטיפול בהם מהיר יותר.

במה הפעילות שלכם שונה כיום?
בימים כתיקונם אנו מנהלים ימי אימוץ בשבתות. כיום, לא ניתן לקיים זאת ולכן על המאמצים להגיע ישירות לכלבייה. אם בעבר היינו רואים את המשפחות ומנהלים שיחות פנים מול פנים, כיום אנו מנהלים אותן דרך הטלפון. קשה יותר לאמוד על נכונותו ורצינותו של המאמץ ולכן השיחות ארוכות יותר מהרגיל.

האם אתם מרגישים תמיכה ממשלתית/ עירונית בעמותה בימים אלו ואיך?
מבחינה עירונית, בימים אלו אנו עובדים בשיתוף פעולה עם הווטרינריה העירונית לגבי האכלת חתולי הקהילה. לפני סגירת ימי האימוץ שלנו במתחם אימוץ, הגיעו אלינו מתנדבים של הווטרינריה עם כלבים שלהם לאימוץ. כמו כן, העירייה רכשה שקי מזון לחתולי הקהילה והקצתה פקחים שיאכילו חתולים במקומות מרוחקים (חוף הים, סינמה סיטי, יס פלאנט וכו') מבחינה ממשלתית, המשרד להגנת הסביבה התגייס בכדי לעזור להוציא אישורי נסיעה למאכילי חתולים, אך כפי שכתבתי, בסופו של דבר, בשת"פ של כולנו, הצלחנו למפות את העיר, להצליב בין מאכילים ולהיעזר בפיקוח העירוני.

מתי אתם צופים שהסתיים המשבר ואיך תהיה העמותה ביום אחרי?
לצערי, אין לנו צפי לסיום. ישנו חשש שאחרי סיום הקורונה יוחזרו כלבים לכלבייה מכיוון שאנשים יבינו שהזמן הפנוי שהיה להם בימי הקורונה נעלמו ועכשיו יש פחות זמן "להתעסק" עם כלב בבית.

האם יהיה שינוי ביחס לטבע ובעלי חיים ביום אחרי לדעתכם?
אנחנו מתפללים שיהיה. כיום הטבע פורח, דולפינים שוחים בתעלות ונציה, נמר מטייל בהרי אילת, ברבורים שוחים בתעלות אמסטרדם, האוויר נקי יותר ויש פחות זיהום. אנחנו תקווה שנוכל להמשיך ולחזק אפילו שמינית מכל זה ולא להחריב את הטבע שוב. נשמח מאוד לראות שוב את חיות הבר שיש בראשון, ויש הרבה, אך הם נדחקים הצידה בעקבות פלישה לאזורים שלהם. אחד הדברים שעלינו ללמוד מכל זה, הוא העובדה שברגע שנותנים לטבע "לנוח" ולא פולשים לתוכו – דברים מדהימים מתרחשים.

תגובות

תגובות