הערב (יום רביעי)  נערך כנס "בוחרות 2019- עיר לכולן" ביוזמת עיריית ראשון לציון ואתר אונלייף במסגרתו ראיינה העיתונאית דפנה ליאל שורה של נשות ואנשי פוליטיקה בכירים, ביניהם  שרת המשפטים איילת שקד, השרה גילה גמליאל ויו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי בנושא שוויון מגדרי, ייצוג נשים ומחויבותם לשינוי.

בכנס שעסק בצמצום פערים מגדריים, בדגש על תקופת הבחירות, הוצג מודל "עיר לכולן" שנבנה על בסיס מודל רשת נשים שנהגה ונוסד בראשון לציון ופועל בהצלחה כבר למעלה מ-9 שנים, אשר עושה שינוי מהותי ומשמעותי בשוויון המגדרי בעיר ובארץ .

ליאל אבן זהר, מ"מ ראש עיריית ראשון לציון ומחזיקת תיק קידום מעמד הנשים ושוויון מגדרי, אמרה:"כבר 8 שנים מתקיים מודל רשת נשים שעל בסיסו נבנה מודל עיר לכולן , שעשה, וממשיך לעשות, שינוי משמעותי בשוויון המגדרי בעיר. אנו מטמיעים את החשיבה המגדרית בתחום החינוך, מעודדים עשייה משותפת ומאמינים בשילוב נשים במוקדי קבלת ההחלטות. גם בשנת 2019, למרות הדרך הארוכה וההישגים המהותיים, נשים בישראל עדיין מיוצגות פחות, מושמעות פחות ומופלות בשל מאפיינים חברתיים, אתניים וכלכליים. והנורא מכל: נשים עדיין נפגעות מאלימות קשה שהדעת ללא סובלת ומשלמות בחייהן".

אות נחשונית ע"ש חנה לוין שכיהנה כראשת העיר הראשונה בראשון לציון בין השנים 58-60 ,לנשים פורצות דרך ומשפיעות בישראל,  הוענק השנה לשחקנית והפעילה החברתית יעל אבקסיס על פועלה למיגור האלימות בקרב נשים, ולאנסטסיה אוצ'קובסקי יזמת חברתית מייסדת מיזם אליס קוד לקידום נערות בתחומי הטכנולוגיה.

במהלך הכנס השרה גילה גמליאל התייחסה לנאומו של בני גנץ ואמרה: "המצביעים ירצו את המקור ולא את החיקוי. ראיתי גם את ההרצאה המאוד מביכה של גנץ שמחקה בדיוק את הנאום של נתניהו באו"ם. לא נצא מנקודת הנחה שמקבלים 120 מקומות בכנסת, אבל מי שלא מצביע ליכוד יצביע לדבר כזה פתטי? מי שכבר מצביע שמאל עדיף שיצביע לגבאי".

גבאי התייחס למספר 2 החדש ברשימתו, האלוף במיל' טל רוסו: "שאלנו את עצמנו מה אנחנו רוצים, מי האיש שאנחנו רוצים ואיך אנו מאפיינים אותו אז אמרנו שאנו רוצים אדם שהוא מנהיג וכו' ושיהיה עם ידע עדכני שיודע מה קורה עכשיו בסוריה, איראן ורצועת עזה ולא לפני 15 שנה. מעבר לזה שיש לו ידע עדכני, הוא גם חולק את אותן העמדות והתפיסות של המפלגה. הדרך שלו היא הדרך שלנו והוא מאמין בדרך של מפלגת העבודה ובתפיסה שביטחון קודם לכל ואפשר לעשות גם שלום והסדר אזורי שכחלק ממנו פתרון שתי המדינות".

לשאלה למה לא התאחדתם עם מרצ? ענה גבאי: "בדקנו את הרצפה של מרצ ואת הרצפה שלנו, זאת אומרת, לוודא ששתי המפלגות אין להן בעיית אחוז חסימה וראינו שלמרצ אין בעיית אחוז חסימה ולכן כל מפלגה הולכת בנפרד וכל מפלגה יכולה להביא את הקהל שלה".

בנוגע לויתור על הסכם עודפים עם מרצ, התייחס גבאי: ואמר "ב- 2013 נחתם הסכם עודפים עם יש עתיד, זו סתם טענה פוליטית שאין מאחוריה אמת. שאלנו את עצמנו עם מי מרצ יכולה לעשות הסכם עודפים, אז אם היא תעשה איתנו הרשימה המשותפת לא תוכל לעשות הסכם עודפים. רצינו שהקולות של המחנה לא יפלו. הסתכלנו על סך כל המחנות".

השרה איילת שקד התייחסה בכנס לנושא קידום נשים ואמרה: "בתפקידי מיניתי יותר שופטות משופטים. כשראיתי שבמערכת אין אף שופט יוצא העדה האתיופית, החלטתי למנות שתי שופטות. כשראיתי שאין אף שופט חרדי מיניתי שופטת. בקדנציה הבאה, בממשלה הבאה שאיפתי להיות שרת משפטים שוב ולהמשיך את היוזמות המצוינות שהתחלתי בהן, כי לא את הכול סיימתי.

לשאלה האם יש סכנה לממשלת/שלטון הימין בשל התהוות האיחוד הגדול במרכז- שמאל, גנץ את לפיד, השיבה השרה שקד:" ממש לא. כמו שאמר ראש הממשלה: לא משנה איך גוש השמאל מחלק את הקולות שלו, זה לא משנה את מפת הגושים. זו תהיה מפלגה גדולה חסרת זהות בעיני ולא חושבת שזה צריך להשפיע. גנץ הוא אדם ראוי וערכי, אבל הוא לא יכול להיות ראש ממשלה, זה חוסר אחריות בעיני וגם צריך קצת צניעות להיכנס למערכת הפוליטית וישר לרצות להיות ראש ממשלה. צריך לדעת מה זה פוליטיקה, איך מחזיקים קואליציה ואיך מג'נגלים בין אובמה לפוטין וזה דברים לא פשוטים. פוליטיקה זה עולם ומלואו וזה די ברור לי שראש הממשלה הבאה יהיה בנימין נתניהו, השאלה איזו קואליציה תהיה לו ומי יהיו השרים.

בנוגע לאיחוד בימין, השיבה שקד: "אני חושבת שטובת גוש הימין שיקרה האיחוד הזה. אני רחוקה מאד מההשקפה של מיכאל בן ארי, אבל צריך לדעת שפרלמנט יכול להכיל קצוות. למרות שאני רחוקה מאד מהשקפותיו, מעדיפה אותו על פני עומר כסיף שהוא אדם שכולו רווי שנאה, שנאה למדינה, שנאה לאנשים במדינה. זה מאוד בעייתי שאדם שקורא "ניאו נאצית" נמצא בפרלמנט".

קרדיט צילום: בני גם זו לטובה

 

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here