כנס השפה העיברית 2022 - צילום אבי קקון
כנס השפה העיברית 2022 - צילום אבי קקון

הכנס נפתח בטקס מרגש ומכובד במסגרתו הוענק פרס ראש העיר ליצירתיות בשפה העברית ע"ש מאיר אריאל לאומן וליוצר, שלומי שבן, על יצירתיות בשפה העברית והנחלתה לרבדים שונים באוכלוסייה. רז קינסטליך, ראש העיר שהעניק לו את הפרס, ציין בנאומו כי שבן הוא אחד היוצרים האהובים והמוערכים בתרבות הישראלית ששיריו מהווים חלק משמעותי בפסקול חיינו.

בערב הפתיחה של הכנס, שנחל הצלחה והועבר בשידור בגל"צ, הועלתה על במה הפקת המקור, "2 קולות", ערב מחווה לצמדים הישראליים מכל הזמנים, בהשתתפות שירי מימון, בניה ברבי, שמעון בוסקילה, אלון אולארצ'יק, זהבה בן, נורית גלרון, מאיה אברהם, גיא זו-ארץ ובהנחיית מיקי קם ונתן דטנר.

בערבו השני של הכנס הופיע עברי לידר עם "הזמן עכשיו", המופע המצליח שלו שכלל לצד הלהיטים הגדולים שירים שמערבלים מגדרים באופן שכל כך אופיינית לו.

עברי הפתיע את הקהל עם אירוח של מירי מסיקה שעלתה לבמה עם עוגה ובלונים וציינה את יומהולדתו של עברי שחל באותו הערב. יחד הם גרמו לכל הקהל לעמוד על הרגליים ולרקוד!

הכנס נחתם עם הכינוס השנתי של חובבי תשבצי ההגיון, שמתקיים מדי שנה וזוכה להענות מרשימה מצד הגיונרים רבים. השנה התארח בערב זה ג'קי לוי.

לצד רפרטואר מובחר של מופעי מוזיקה ייחודיים, התקיימו באודיטוריום דיונים עמוקים ומעשירים על המגדר בשפה מזוויות שונות: שפה גאה, שפת הסלנג, שפת המקרא, "שפה משלה" ערב עם ריטה וצרויה להב ועוד.

נתראה בשנה הבאה

תגובות

תגובות