לרגל יום הסכיזופרניה הבינלאומי של מרכז יה"ל ראשל"צ יתארח מנהל יחידת המיון במחלקה לרפואה דחופה בכנס. הכנס יתקיים ביום א', ה-25 ביולי 2020, בין השעות 17:30 – 20:00 בזום בנוכחות אורחים נוספים

הסכיזופרניה היא הפרעה נפשית אשר משבשת לעתים את הדרך בה אדם חושב, פועל, מביע את רגשותיו ותופס את המציאות שלו. על כן נפגעים גם יחסי הגומלין עם הסביבה. אנשים המתמודדים עם סכיזופרניה מתמודדים עם סטיגמה קשה, מהחברה ואף מעצמם. יום הסכיזופרניה נועד להעלות למודעות את מאפייני ההפרעה והקשיים המלווים לצד ההתמודדות איתה ואת התקווה להשתלבות טובה יותר בקהילה.

הערב שיתקיים במרכז יה"ל ראשל"צ מיועד למשפחות ולמתמודדים ונועד להציג היבטים שונים בהתמודדות עם סכיזופרניה.

האירוע יתקיים בזום ב-25 ביולי החל מהשעה 17:30. דוקטור רם כמין, מנהל יחידת המיון במחלקה לרפואה דחופה, המרכז לבריאות הנפש, באר שבע יעביר הרצאה על טיפול והתמודדות עם סכיזופרניה.

ד"ר כמין , שהנו פסכיאטר מומחה, יסקור את התנהלות המשפחה של המתמודד בסכיזופרניה. מהי סכיזופרניה וכיצד עלולים להיפגע תחומי חיים שונים בעקבותיה. יתאר את חשיבות ההתמדה בטיפול ודרכים לחיזוק ההיענות.

קיימת חשיבות להתחיל טיפול מוקדם ככל האפשר ולהתמיד בו, לדבריו "ככל שמקדימים בטיפול נוצר סיכוי לחיים טובים."

להרשמה לכנס: https://forms.gle/odjEt8uGAf1ixtsF8

מרכז יה"ל הוא מרכז בעל 4 סניפים ומספר שלוחות הממומן ומפוקח על ידי משרד הבריאות. המרכז שם דגש על מקומה המרכזי של המשפחה בתהליך השיקום, בעבודה משותפת ושיתופית הכוללת את המתמודד, המשפחה וגורמי הטיפול והשיקום, ברוח גישת ההחלמה בבריאות הנפש. בבסיס תפיסת מרכזי יה"ל, האמונה ביכולתה של המשפחה לבסס את חייה – לשקם את רצף החיים האישיים והמשפחתיים לצד ההתמודדות עם המחלה, למצוא חוסן, משמעות והגשמה. המרכז מספק סביבה מכבדת, זמינה ומחבקת לבני המשפחה ופועל תוך התחדשות ויצירתיות ושותפות בתהליכי שינוי והתפתחות במרחב הטיפול והשיקום הפסיכיאטרי. במרכז מתקיים דיאלוג מלא פתיחות והקשבה לצרכי המשפחה, כמו כן ניתנים מענים לצרכים ולציפיות של משפחות ממגזרים ותרבויות שונות כגון: דוברי רוסית, יוצאי אתיופיה, המגזר החרדי, אוכלוסיות מוחלשות והמגזר הערבי.

תגובות

תגובות