גישור מתקשר אלינו בדרך כלל לשלב שבו בני הזוג מבקשים להימנע מגירושין. אך מה קורה שבני הזוג כבר התגרשו אך עדיין צריכים להסתדר אחד עם השני בגלל סיבות שונות, כאשר הבולטת בהן היא הילדים המשותפים? כנס מיוחד בשם "הסכמי גירושין- היום שאחרי" שהתקיים בבית יד לבנים עסק בשאלה הזו ומטרתו לתת כלים פרקטיים לגורמי המקצוע אשר יכולים ליצור מערכת של איזון ותמיכה להורים שנפרדו וכך גם לילידיהם. הכנס התקיים ביוזמת מרכז הגישור העירוני במחלקה לעבודה סוציאלית קהילתית ומ.נ.ע. במשרד לקידום מעמד הנשים. הדוברים הציבו זרקור על הקשיים והחסמים החברתיים והמשפטיים ביום שאחרי נחתמים הסכמי הגירושין.

מה קורה אחרי שבני הזוג מתגרשים? מרכז גישור עירוני ומרכז זכויות נשים קיימו כנס מיוחד על היום שאחרי הגירושין , הקושי שעולה בשטח הוא כאשר ההסכמים מופרים או לא מאוזנים בין בני הזוג

בכנס הוקרן הסרט "חוקרת" בבימויה של ענת יוטה צוריה ושירה קלרה וינטר, סרט ייחודי שמתמקד בנקודת המבט של ילדי וילדות הגירושין ובתופעת האלימות אחרי הפרידה. כמו כן התקיים רב שיח בהשתתפות במאית הסרט- ענת צוריה, ח"כ מרב מיכאלי מסיעת העבודה, השופט עובד אליאס מבית המשפט השלום בראשון לציון, ד"ר ליאת יקיר ממפלגת גשר ועו"ד ועו"ס אורנה שפטר שמגשרת במיזם העירוני המשותף של מרכז הגישור העירוני ומ.נ.ע ליישוב סכסוכים  בין בני זוג.

הסכמי גירושין מבטאים לרוב מצבים של הסכמות ותקשורת נורמטיבית שכן במצבים של קונפליקט בעצימות גבוהה נדרשת לרוב הכרעה שיפוטית. עם זאת הקושי שעולה בשטח הוא בשלב היישום וכאשר ההסכמים מופרים או לא מאוזנים בין אם במצב שבו צד מוחלש ויתר ויתורים לא ריאליים או במצב שבו צד לא יכול לעמוד בהסכמות עקב שינוי נסיבות כמו גם במצב שבו צד לא רוצה לעמוד בהסכמות משיקולים של מאבקי שליטה וכוח, ולכן באחריות הגורמים המקצועיים להטמיע את הסעיפים הנדרשים לשמירה על יציבות ההסכמים ולבנות את ההסכמים באופן שמתחשב בצורכי כל הצדדים ובעיקר בטובת הילדים והילדות שנקלעו לסכסוך בין הוריהם שלא מרצונם.

מ"מ וסגנית ראש העירייה, עו"ד ליאל אבן זוהר, אמרה: "נמשיך לפעול למען צמצום פערים וקידום שוויון מגדרי הן באמצעות סיוע פרטני והן באמצעות שינוי מדיניות. העזרה המוניציפאלית לתא המשפחתי שמתפרק היא קריטית ויכולה לסייע במזעור הנזקים לכל הצדדים ולחברה בכללותה וראשון תמשיך להוביל בשירותים הייחודים שמאפשרים לבני הזוג ליישב סכסוכים בדרכי שלום ולחסוך משאבים כלכליים ורגשיים."

סגן ראש העיר ומחזיק תיק המנהל לשילוב חברתי, מוטי עג'מי, הוסיף: " אני גאה במגשרים הרבים שהצטרפו לפרויקט שמהווה את אחד הצמתים המרכזיים לטיפול וסיוע למשפחה במנהל לשילוב חברתי."

המחלקה לעבודה סוציאלית מזמינה את תושבי ותושבות העיר שנקלעו לסכסוך גירושין להגיע למרכז הגישור העירוני ולקבל שירותי גישור איכותיים וייחודיים מסוגם שנותנים מענה שלם של פרופסיות שונות מעולם הגישור, המשפט והטיפול.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here