כ-52% מהדירות בעיר ראשון לציון הן ללא ממ"ד: מתוך 82 אלף הדירות הקיימות בעיר ב-42 אלף דירות אין כיום מרחב מוגן – כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

בסבב הלחימה האחרון של ישראל בעזה נורו על ישראל יותר מ-4000 טילים. ירי הרקטות גבה את חייהם של 8 אזרחים ישראלים, חייל צה"ל אחד ו-3 תושבים זרים. כמעט כל הקורבנות נהרגו מפגיעות ישירות בבתים שאולי היו ניצלים לו היה להם ממ"ד.

לעומת ההיצע הנמוך של דירות עם ממ"ד בעיר ראשון לציון, הביקוש גבוה ונמצא במגמת עלייה. לפי נתוני יד 2, בזמן המבצע הצבאי של צה"ל בעזה נרשמו 6657 חיפושים ייחודים לדירות לרכישה עם ממ"ד בעיר – זינוק של 52% לעומת 4384 חיפושים שהיו בחודש הקודם.

לדברי נסים אחיעזרא, מנכ"ל חברת אחים דוניץ הבונה בראשון לציון, "האירועים הביטחוניים העלו לסדר היום את החשיבות העצומה של ממ"ד בכל בית בישראל. כבר לא מדובר במוצר שהוא מותרות אלא בהכרח קיומי שמציל חיים וראינו זאת במתקפת הטילים על ישראל. ניתן להוסיף כיום ממ"דים לעשרות אלפי דירות בישראל באמצעות קידום תוכניות להתחדשות עירונית והיקפים גדולים. אני קורא למדינה ולרשויות המקומיות להמשיך ולעודד את התחום לטובת תושבי ישראל, ויפה שעה אחת קודם כי ניסיון העבר מלמד שסבב הלחימה הבא הוא רק עניין של זמן".

חברת אחים דוניץ בונה את פרויקט דוניץ בקריית האמנים ברשל"צ, הכולל 14 מגדלים בני 19-31 קומות עם כ-1,400 דירות. הפרויקט הוא אחד הפרויקטים הגדולים מסוג בינוי פינוי – הריסה של חמישה בנייני רכבת ומספר בניינים נמוכים הכוללים 276 יח"ד ללא מעלית ללא חניות וממ"דים, ובנייה של המגדלים המפוארים במקומם.

מניתוח נתוני הלמ"ס ברמה ארצית, עולה כי ל-50% מהדירות בישראל אין כיום ממ"ד. מתוך 2.5 מיליון דירות בישראל, רק לכ-1.246 מיליון יש ממ"ד. לצורך בדיקה זו נבחנו מספר הדירות בכל עיר כפי שמדווחת הלמ"ס, בניכוי מספר הדירות שנבנו עם ממ"ד בכל הארץ מאז מלחמת המפרץ, וביצוע אומדן לשיעור הדירות ללא ממ"ד בכל עיר.

העיר בת ים מדורגת במקום הראשון בישראל בכמות הדירות ללא ממ"ד – כ-86% מהדירות בעיר הן ללא ממ"ד: מתוך 52 אלף דירות קיימות ב-44 אלף דירות אין כיום מרחב מוגן. אחרי בת ים העיר בני ברק נמצאת במקום השני – 81% מהדירות בעיר הן ללא ממ"ד; במקום השלישי נמצאת חיפה עם 80% מהדירות ללא ממ"ד, ירושלים עם 72%, גבעתיים, חולון ות"א עם 71-70% מהדירות ללא ממ"ד. ברמת גן ל-64% מהדירות אין ממ"ד, בהרצליה ל-60% ואת העשירייה הראשונה סוגרת כפר סבא עם 58% מהדירות בעיר ללא ממ"ד. גם ביישובים שרשמו קורבנות במתקפות הטילים מעזה הממ"דים בולטים בהיעדרם: בראשון לציון ל-52% כאמור ובאשקלון ל-33% מהדירות אין ממ"ד. בשדרות ל-37% מהדירות אין ממ"ד.

תגובות

תגובות