חיים פלדמן

נגיף הקורונה עדיין איתנו גם בשנת 2021 ולמרות מציאת החיסונים ההשפעה על תחומי רבים עדיין כאן וככל הנראה תישאר לטווח הארוך בייחוד על עולם התרבות. עבור מפיק האירועים וימי הכיף, חיים פלדמן שהקים לפני מעל לשלושה עשורים את מפעל חייו "כיף חיים" השנה האחרונה לדבריו הייתה אמורה להיות פורצת דרך כשהיו אירועים לרשויות מקומיות, בתי ספר ואנשים פרטיים – סגורים חודשים קדימה, אך בחודש מרץ לפני שנה – החלו הביטולים ולפתע מעשייה יומיומית הוא נאלץ להסתגר בבית. מבחינתו הרמת ידיים לא הייתה אופציה שבאה בחשבון.

"הפרנסה נעצרה בבת אחת לעומת ההוצאות שנמשכו ובימים הראשונים הרגשתי שזו מכת מחץ על עולם התרבות. מעבר לגזירה הכלכלית ההרגשה הפנימית הייתה קשה במיוחד", מציין חיים פלדמן ומוסיף: "כאדם שכל חייו יוצר יש מאין החלטתי לנצח את הקורונה בדרכים יצירתיות. היה ברור לי שצריך לחשוב נקודתי ולבצע התאמות למצב הקיים אז החלטתי להציע ערכות יצירה מהטבע וערכות והפעלה לכל המשפחה.

מוזיאון זיכרונות נייד

אשתי וילדיי נרתמו לסייע באריזה, בהכנה ובשיווק והייתה היענות יפה". מבחינתו של מפיק האירועים הוותיק העשייה התקופתית בסגנון הסבת מקצוע למפעל ביתי לערכות יצירה היוותה ממש אוויר לנשימה, אך כשהידקו את ההנחיות ואחוזי האבטלה המשיכו להיות שיחת היום אז גם ערכות היצירה לא היו פתרון מספק והוא החליט להשתדרג בדמות הסבת מקצוע נוספת – והפעם למוזיאון זיכרונות ילדות נייד. "בשנים האחרונות רכשתי חפצי נוסטלגיה ייחודיים בשווקים אותנטיים בין אם: מכונת כתיבה, קרש כביסה, מלודיקה או חפצים מבית הוריי – והצעתי בהתאם להנחיות להגיע לאזורים פתוחים ואף להשכיר את הפריטים הנוסטלגיים. מבחינתי לשמוע מסבא שהזמין מאיתנו במיוחד חפצים בכדי להראות אותם דרך החלון לנכדיו שלא ראה חודשים, זה שווה יותר מהכול. מעבר להיבט הכלכלי יש כאן ממש רגעים מרגשים שנוצרו בתקופה זו".

ערכות יצירה מהטבע

מוזיאון הזיכרונות הנייד עדיין פועל אך לדבריו של פלדמן בזמן הסגר השלישי והידוק ההנחיות הוא נאלץ שוב להמציא את עצמו מחדש וכמו כן גם בימים אלו. "מבחינה כלכלית המצב רחוק מלהיות דומה לשוטף אך הבחירה מבחינתי היא לא להסתכל על מה שאמור להיות אלא למצוא את הפתרונות הטובים ביותר כדי שתהיה את האפשרות להמשיך להפעיל את העסק שהקמתי לפני מעל ל30  שנה. כי למרות התעוזה המצב מאוד מורכב כשאני מביט על עתיד העסק". עוד מוסיף פלדמן: "בימים אלו בנוסף לערכות היצירה הקמתי בבית משתלת סוקלנטים שאני מטפח במו ידיי ומציע אותם למכירה. גם כאן מעבר לפרנסה מבחינתי ככל שהם צומחים אני צומח ביחד איתם, אומנם בקצב איטי בתקופה הזו אך הסיפוק עצום. והתמיכה מחבריי וממשפחתי מראה לי שפשוט אסור לוותר בתקופה הזו. להיות עצמאי במדינה זה אף פעם לא קל אבל אני אופטימי מטבעי.

סוקולנטים

כפי שניתן לראות בדומה לציבור העצמאים שניזוק אנושות מאז פרוץ נגיף הקורונה. חיים פלדמן בעל העסק "כיף חיים" הוא אחד מיני רבים. לכל אחד יש את דרכיו להתמודד עם המשבר אך כשניתן לפחות לנסות לשמור על האופטימיות אז האוויר בריאות משאיר אותך שפוי. כשאנו ניצבים לפני הבחירות בפעם הרביעית ניתן רק לקוות שיחול שינוי עבור העצמאים על מנת שיוכלו לחיות כאן בכבוד.

ליצירת קשר – חיים פלדמן, כיף חיים: 0544718915

 

תגובות

תגובות