ביום חמישי התקיים בזום כנס עשור למרכז יה"ל בסימן "משפחה בתנועה מתמדת" לעזור למשפחות מתמודדים בתחום בריאות הנפש. בכנס, שהתקיים בזום במרכז בראשון לציון, נפתח בהרצאתה של ד"ר פטרישיה דיגן, ממובילות גישת ההחלמה בעולם. בזכות הקורונה נוצרה ההזדמנות לפגוש את הפרופסור ולקבל ממנה השראה, לאחר מכן הוקרנה הפקה מרגשת בסגנון "סליחה על השאלה" שהוכנה במיוחד לכנס בהשתתפות בני משפחה, שבאומץ וכנות ענו על שאלות נוקבות ונוגעות. עוד היו בכנס – הרצאתה של מנהלת יה"ל המיתולוגית, תמי קויפמן שדיברה על מסעם בזמן של המתמודד ובני משפחתו, פאנל של צוות יה"ל מזויות שבדרך כלל לא מדוברות , ולסיום – הופעה של להקת שלוה שריגשה – בשירה ובשיתוף בחוויות ובתובנות שלהם ביחס להתמודדות עם מגבלות ולהגשמת חלומות. לאורך הכנס נשזרו סיפורים מהעשור האחרון במרכז וברכות של שותפים לדרך.


סיכום של אבא שמקבל שירות ביה"ל:  הערב חווינו ראינו שמענו למדנו אך בעיקר התרגשנו מכנס העשור של מרכזי יהל. נכון לא ראיתם אותנו בזום את בני המשפחה אך הרגשתם אותנו ואת ליבנו הפועם מרוב התרגשות ואנו ראינו וגם הרגשנו אותכם בליבנו.

היה מעניין מרתק ומעורר השראה הרצאתה של פטרישה דיגן. למדנו ממנה תובנות ייחודיות מניסיון חייה העשיר את דרכי ההתמודדות השונים בדרך להחלמה. למדנו ממנה את עוצמתם וחשיבותם של בני המשפחה בהתמדה בתמיכה בדאגה  ובעיקר הקבלה והאהבה ללא תנאי של אהובינו המתמודדים.

התרגשנו דמענו והרגשנו את הקושי הכאב העצב אך גם את התקווה הנחישות האהבה והקבלה  של בני המשפחה את אהוביהם המתמודדים וגם שמענו את הכבוד הרב וההערכה שהם רוחשים למרכז יהל והם בעצם רואים במרכז יהל בית של חום אנושי תמידי ונצחי ושבעצם כולנו משפחה גדולה חמה ותומכת . את הכל ראינו בפרוייקט המרגש של "סליחה על השאלה".

שמענו את הרצאתה המרתקת והמעניינת של תמי קויפמן המנהלת הכל יכולה והמיתולוגית של מרכזי יהל שמשלבת בהרצאתה קטעי שירה שמתאימים לנושא. פאנל הצוות של מרכז יהל ראשון שבו השתתפו אתי בת משפחה מומחית יפה המזכירה נעמה ואסתר העובדות הסוציאליות בהנחייתה של אירינה הראה לנו בזכוכית מגדלת את הצד השני של המתרס. הצד של עובדי המרכז. את הקושי שלהם מול בני המשפחה . תחושת השליחות שלהם שעבורם היא יותר מסתם מקום עבודה. את התגמול שלהם מבני משפחה שבעבודה איתם הם חווים יחד  איתם את מסע השינוי בהתמודדות עם המתמודד. ולקינוח שמענו נהנינו וראינו את להקת "שלווה" המקסימה   שמוכיחה דרך המוסיקה הכישרון והקסם שלהם שהם שב.רו את כל תיקרות הזכוכית של קבלה והראו לנו למדינה ולעולם שהשמיים הם הגבול

להתקשרות עם מרכז יה"ל מענה טלפוני ארצי- 03-9559596 

תגובות

תגובות