צילום אבי קקון

עיריית ראשון לציון נערכת לתפילות השבת וכן לתפילות בימי חול. אלפי פליירים יחולקו בבתי הכנסת ברחבי העיר ובהם הנחיות והוראות שנועדו לשמור על בריאות הציבור. בהמשך להגבלות משרד הבריאות בדבר הגבלת התכנסות של עד עשרה אנשים וכן שמירת מרחק של שני מטרים אחד מהשני, מחדדת העירייה הנחיות נוספות.ההנחיות מופנות לגבאים ולרבנים אולם במידה והמתפללים חוששים שתנאים אלו לא מתקיימים, מפצירה בהם העירייה להימנע מלהגיע לבית הכנסת ולהתפלל איש איש בביתו, בשעות התפילה של בית הכנסת.

ואלו הן ההנחיות:

1. יש לקיים תפילה בציבור במניין של 10 אנשים בלבד, ולתת עדיפות למתפללים אבלים.

2. התפילות יתקיימו תוך שמירת מרחק של שני מטרים ממתפלל שלידו. בתי כנסת קטנים שלא יכולים לאפשר מרווח שכזה, לא לקיים בהם תפילות.

3. חובה על בתי הכנסת להיות מאווררים והחלונות בהם יהיו פתוחים, בתי כנסת שלא מתאפשר בהם אוורור, בהם מקלטים -לא לקיים בהם תפילות.

4. במידה ויש מספר גדול יותר של מתפללים מההנחיות, יש לקבוע מראש מספר מניינים בשעות שונות.

5. במידה ומזג האוויר נאה בשבת ובשאר ימי החול, מומלץ לקיים מניינים מחוץ לבית הכנסת, במקום פתוח.

6. לא לנשק ספרי תורה, מזוזות וסידורים ולא ללחוץ ידיים.

7. גברים מעל גיל 60 מומלץ שלא יגיעו לבית כנסת ויתפללו בבית בזמן התפילות שבבית כנסת.

8. אנשים שלא חשים בטוב, לא יגיעו לבית הכנסת. כמו גם מי שסובל מקשיי נשימה ומחלות רקע.

9. לא להגיע עם ילדים לבית הכנסת.

10. אין לקיים סעודה שלישית בבית הכנסת אלא כל אחד יקיימה בביתו.

11. מומלץ להביא סידור מהבית.

בנוסף, העירייה הוציאה הנחייה לגבאי בית הכנסת לדאוג לניקיון בית הכנסת וחדר השירותים ולוודא הימצאות סבון נוזלי ואלכוג'יל בכניסה לבית הכנסת ומפיות נייר לניגוב ידיים. כמו כן, באחריות הגבאים למנוע התקהלות בבית הכנסת בהתאם להוראות שנתנו. במידה וישנם מתפללים שלא נשמעים להוראות, באחריות הגבאים לסגור את בית הכנסת. מנגד, מתפללים שחשים כי ההוראות לא מיושמות בבית הכנסת, יש להימנע מלהגיע לבית הכנסת ולהתפלל בביתם.

תגובות

תגובות