שירות השכרת קורקינט הגיע לראשון לציון. החל מהיום (24.8) ניתן לשכור קורקינט במאות עמדות עגינה ברחבי העיר. המהלך יוצא לדרך עם זכייתה של חברת Wind הבינלאומית בקול קורא שפרסמה העירייה במטרה לעודד שימוש בתחבורה זעירה ושיתופית.

במסגרת הפיילוט תפעיל החברה 500 קורקינטים מ-363 עמדות עגינה ברחבי העיר. בשלב ראשון השימוש יהיה אפשרי רק בתוך העיר. בעוד כחודש ניתן יהיה לבצע מעברים בין ערים בהן שירותי החברה פועלים. במקביל העירייה תכשיר עמדות חניית קורקינטים בפריסה כלל עירונית.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "ברור לכל שהעולם צועד לעבר תחבורה ציבורית ושיתופית, כך יהיה גם בראשון לציון. הצהרתי בעבר שאתמוך ואעודד כל פתרון לתחבורה יעילה, מהירה וזמינה שתשפר משמעותית את איכות החיים של התושבים. זהו חלק מתוכנית התחבורה הגדולה והמקיפה בתולדות העיר שצפויה לתת מענה לגידול באוכלוסיית העיר ולהקל על תושבי העיר להתנייד בקלות ובמהירות בתוך העיר ומחוצה לה תוך כדי שילוב של אמצעי תחבורה. עם זאת, חשוב לנו שלא להתפשר על בטיחות הרוכבים והצבנו סטנדרט מאוד גבוה לחברות ואף יזמנו הדרכות בטיחות לרכיבה נכונה על מנת לשמור על בטיחות הרוכבים ככל האפשר".
כאמור, שירות קורקינטים שיתופיים הוא חלק ממדיניות העירייה לגוון את שירותי התחבורה הציבורית והשיתופית תוך דגש על נושא הבטיחות.

עיריית ראשון לציון קבעה סטנדרט מחמיר בכל הקשור לכניסת הקורקינטים החשמליים לעיר וכל תהליך הכנסת הכלים לעיר נעשית תוך קביעת כללי בטיחות לרוכבים ולהולכי רגל וביניהם האטת מהירות הנסיעה ליד מוסדות חינוך וחניית הקורקינטים במקומות המוקצים לכך ומסומנים במפת האפליקציה של החברה. תושבי ראשון לציון ייהנו גם מטכנולוגיות חדשות ושיפורים שהוטמעו בקורקינטים ובאפליקציה כמו חיזוק אימות גיל הרוכבים, קסדות שיתופיות והאפשרות לראות דרך האפליקציה לאיזה קורקינט מוצמדת קסדה.

בנוסף, מטה בטיחות בדרכים בעיריית ראשון לציון יקיים הדרכות בנושא רכיבה על קורקינטים. השתתפות בהדרכה מומלצת ביותר ויכולה לסייע בשמירת ביטחון הרוכבים. כמו כן, היא תזכה את המשתתפים בזיכוי לשעות רכיבה במערך הקורקינטים העירוני. פרסומים על מועדי ההדרכות יעלו בהמשך באתר העירוני.

איתי עזרא, מנכ"ל החברה: "Wind שמחה מאוד להרחיב את פעילותה לערים השונות ולצאת מגוש דן, הכניסה לראשון לציון שהיא חלק ממגמת התרחבות הפריסה שלנו בערים נוספים בישראל שמהווית את מהפכת התחבורה השיתופית. אנו נשתף פעולה באופן מלא עם עיריית ראשון לציון במטרה לפתח את התחבורה הזעירה בעיר ולספק אלטרנטיבה נגישה ומהירה, תוך שימת בטיחות הרוכבים בראש סדר העדיפויות".
בעיריית ראשון לציון מעריכים כי הפעלת תחבורה זעירה שיתופית תספק פתרון לתושבים ולתיירים בעיר המבקשת להימנע מפקקים מיותרים ולהתנייד בצורה חסכונית, פחות מזהמת ויעילה.

תגובות

תגובות