בימים אלה אנו נחשפים בראשון לציון לשיטת ריקוד חדשה שהביאה איתה אלה אבי . אלה מדריכת NIA למעלה מ-4 שנים וטיפולים במים מעל 17 שנים הגיע אלינו הישר מבירת הנגב בה הפעילה חוגים וסדנאות בבאר שבע וסביבתה.

אלה, בחורה אנרגנית שחיה ונושמת NIA ומסתערת על העיר במטרה להחדיר את חווית הריקוד והטיפול
אלה דוגלת בדרך שונה לפתח כושר, דרך ההנאה, המוזיקה, אהבת הגוף וחיבור לקהילת רוקדים, גם אם הם מתחילים וחסרי ניסיון, והכל דרך בחירה של רמת הכושר שמתאימה לכל אחד.

NIA, ראשי תיבות של Now I Am, היא חוויה תנועתית הוליסטית המשלבת בין רעיונות ותפיסות מתוך 9 טכניקות תנועתיות שונות, ה-NIA הגיעה לישראל מארה"ב לפני כ-11 שנים. היא פותחה שם בשנות ה-80 על ידי דבי רוסאס וקרלוס רוסאס , בזמנו בעלים של מכון כושר מצליח בקליפורניה. כיום ניתן לרקוד NIA ביותר מ- 40 מדינות בעולם כולו עם מעל 4,000 מורים. בארץ פועלים עשרות רבים של מורים המציעים שיעורים וסדנאות בכל רחבי הארץ.

פגשנו את אלה, כוהנת ה-NIA המקומית שלנו בדיוק לאחר שיעור אנרגני באחד המרכזים הקהילתיים בעיר לראיון היכרות עם השיטה החדשה הכובשת בזכותה אט אט את העיר.

מה מייחדת שיטת NIA משיטות אימון אחרות?
שיטת NIA היא שיטת אימון ייחודית ומגוונת לגוף ולנפש המשלבת איכויות שונות – רכות וביטוי עצמי שבריקוד, דיוק ועוצמה שבאומנויות הלחימה והקשבה לגוף שבאומנויות הריפוי. תנועה חזרתית וחופשית מעוררת בריאות, יציבות, כושר, גמישות, קואורדינציה ומשפיעה לטובה על הגוף ומצב הרוח. רוקדות יחפות לצלילי מוזיקת עולם עשירה.

על אילו שיטות מבוסס ה- NIA ?
הניה הוא אימון ריקוד הוליסטי המבוסס על 9 אמנויות. 3 אמנויות לחימה (טאי צ'י, אייקידו וטקוונדו) , 3 תורות ריפוי (יוגה, פלדנקרייז ושיטת אלכסנדר), ו- 3 סוגי מחול (מחול מודרני, ג'אז ודאנקן).

אלה

מהו העיקרון המנחה של שיטת ה- NIA?
חדוות התנועה היא העקרון המנחה, מה גם שהשיטה מתאימה לכל גיל ולכל רמה של כושר גופני, לא צריך לדעת לרקוד. הניה משכללת יכולות קואורדינציה, גמישות וריכוז, האימון מתאים גם ללא רקדנים ורקדניות. צריך רק להחליט שמגיע לנו לקחת שעה לעצמנו ולהתחיל במסע של התעוררות פיזית ואנרגטית. ניה זה פשוט כיף אמיתי!

כיצד שיטת ה-NIA משפיעה על הבריאות שלנו?
ניה מוכרת כיום בעולם כשיטה בטוחה בתחום סיבולת לב-ריאה. ניה מציעה שילוב מרתק לאימון הגוף והנפש, בהיותה שיטה דינמית מאוד בד בבד עם הנאה גדולה והתבוננות עמוקה פנימה. ניה מסייעת להפחתת משקל, ושמירה מאוזנת על משקל גוף נאות, הניה משפרת זרימת הדם וחיזוק מערכת חיסונית ומעצימה ומשפרת את מצב הרוח והתפקוד המיני…אז תגיד לי אתה, יש שיטה בריאותית טובה יותר (-:

אחרי כל הטוב הזה, מתי והיכן ניתן להתחיל להתנסות?
פשוט יוצרים איתי קשר ואני כבר דואגת לשבץ אתכם לשיעור הראשון שלכם, חוויה שלא תשכחו !!
ממש בימים אלה נפתחו קבוצות במרכז קהילה נאות שקמה בקאנרי נווה הדרים, בסטודיו ובבריכה הטיפולית "צעד קדימה" שזה ניה במים, כמו כן מטפלת בשחייה עם תינוקות, וואטסו ושיקום במים.

להצטרפות לחוגים וסדנאות צרו קשר עם אלה:

 

נייד – 0507869286
מייל – ella.avi555@gmail.com

תגובות

תגובות