השבוע ארחה דר' הדס הכהן, מחזיקת תיק חינוך מיוחד בעיריית ראשון לציון בלשכתה את אחד מאנשי החינוך המשפיעים בהתווית מדיניות החינוך של מדינת ישראל ד"ר אבי קמינסקי, יו"ר איגוד מנהלי המחלקות לחינוך ברשויות המקומיות. אבי הציג בפני הדס את תוכנית חינוך 2030 שכתב בשנה האחרונה . הייתה שיחה מעניינת על על הצורך בקלינאיות תקשורת ומציאת פתרונות יצירתיים. כמו פתיחת מגמות דו חוגיות עם תעודת הוראה במכללות להכשרת מורים, על הנשירה של מורים מבתי הספר והצורך בשינוי שיטת ההכשרה של המנהלים, יצירת אקלים של צמיחה ואוטונומיה למורים ולמנהלים, הכנה לעולם התעסוקה ומקצועות העתיד, למידה והוראה בתקופת קורונה, פיתוח זהות יהודית וערכים אוניברסליים, אזרחות פעילה ובכלל זה ציינה הדס כדוגמא שיום המודעות לזכויות אנשים עם מוגבלות צריך שיצויין בבתי הספר כמו עוד ימים אחרים חשובים בלוח השנה הלאומי והבינלאומי כחלק מלקיחת אחריות חברתית ופיתוח ערכים.

הדס: "אבי שאל…נו …ומה הולכים לקדם יחד??. הבנתי שהגיע לעבוד ת'כלס ואמרתי – הסייעות!!!
הסייעות – הנושא המרכזי עליו שוחחנו ולקחתי על עצמי לקדם יחד עימו הוא סוגיית הסייעות והצורך ההכרחי לטיפול ברמה ארצית ברמת הכשרה כסקטור שילך ויגדל גם לאור הגידול באוכלוסיית המיוחדים והסדרה לגבי תנאי עבודתן ותפיסת התפקיד ועבודת צוות לאור ריבוי מספר סייעות בכיתה. המשימה שלי הכנת נייר עמדה שאגב כבר התחלתי והכנתי תשתית לסקר….ומשם לוועדות הכנסת ועבודה מול משרד הפנים. אני מאמינה בשילוב כוחות ואבי פרטנר מבטיח עם דרייב ענק ולהט לקידום החינוך במדינת ישראל. הייתה זו פגישה מכוננת."

עוד הוסיפה הדס:" אבי מודה לך על היוזמה למפגש ועל שעורי הבית והחומר המלומד והעשיר בתוכן שהכנת עם שותפך באגפי החינוך ומנהלי החינוך והשארת לי לקריאה. יישר כוח ובהצלחה לנו ולחינוך במדינת ישראל! "

תגובות

תגובות