אתמול בערב התקיים לקהל הרחב בעיר ההיסטורית מופע "סודות הבאר הישנה" . לקראת ערב התגודדו עשרות צופים נלהבים בחזית הגלריה העירונית "בית גורדון לונדון" וצפו במופע מוזיקלי תיאטרלי נודד המספר על ימיה הראשונים של המושבה העברית הראשונה – ראשון לציון.

יוצרת המופע אולה פרמינגר:" קוראים למופע מהסוג הזה "מופע אימרסיבי" והמשמעות היא שבמופע כזה, לא מתקיימת החלוקה הרגילה של במה-קהל, אלא מצב אחר: המופע מתקיים סביב הקהל ובתוכו, וקורא לו לנוע ולשמש כחלק מהתרחשות יחד עם השחקנים. המופע מתחיל ליד השער  של בית ספר העברי הראשון – בית ספר חביב ומסתיים בבית העם הראשון מסוגו בעולם! הלא הוא בית העם בזד"ל 3. המופע יתקיים גם בחודשים ספטמבר- נובמבר. תאריכי המופעים ורישום יופיעו באתר המוזיאון ההיסטורי".

חלונות בית גורודון לונדון – צילום אבי קקון

סודות הבאר הישנה נוצר בעקבות יוזמה ובתמיכה של לשכת התיירות העירונית במטרה לעשות אטרקציה תיירותית מיוחדת בתוך העיר ההיסטורית שותף ליוזמה המוזיאון ההיסטורי של ראשון לציון . וכך נוצרה האגדה אודות קישתא ,החתול העברי הראשון שמסייר ביחד עם המורה הראשון לעברית דוד יודלוביץ ומראה לקבוצת מבקרים את המתיישבים הראשונים של "רישון" – טיפוסים מרתקים ולא שגרתיים לכל הדעות – אליעזר שליט, צבי הולצמן, ברטה ויוסף פיינברג, הפקיד, הטורקים. הפתעות רבות צפויות למצטרפים להרפתקה.

ריקוד במעגל ליד מגדל באר המים – צילום אבי קקון

יוצרת המופע – אולה פרמינגר
במאית – רפאלה דלהי
מעצבת תלבושות – יהודית אהרון
הגברה ותאורה – kolmusic

במופע משתתפים:
רותם כהן, אורי לבנון , דימה רוס, שחקני התיאטרון שטרודלקום @shtrudelkom
זמרות האופרה אולה בינדר, ולנסיה סטפ, קמליה יופה
מקהלת זמר לציון
פסנתרנית וזמרת: דינור זר
כנר: אלכס ברונסקי

סיום המופע בבית העם – צילום אבי קקון

אולה פרמינגר: "תודה מיוחדות למנהלת לשכת התיירות יוזמת הפרויקט דיאנה ברזובסקי ומנהלת המוזיאון ההיסטורי העוזרת בכל רוני באום"

תגובות

תגובות