היום (שישי 15/5/20 ) תחול עלייה בטמפרטורות, ובהרים ובפנים הארץ ייעשה שרבי עם עומסי חום כבדים עד קיצוניים. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות חזקות בהרי הצפון. משעות הצהרים בדרום הארץ ייתכנו גשמים מקומיים קלים.

מצב ים התיכון נוח. גובה גלים בתל אביב 40-80 ס"מ, טמפרטורת הים 22 מעלות.
תחזית זיהום אוויר – בינוני.

משרד הבריאות מזהיר את הציבור בפני גל חום

ביום שבת 16/5/2020 צפוי להתחיל גל חום עם עומס חום גבוה מאד, שיימשך כל השבוע עם טמפרטורות שיכולות להגיע ביום ל- 35 עד 40 מעלות , ובאיזורים רבים אף מעל 40 מעלות – זאת בהתאם להתראות השירות המטאורולוגי.

משרד הבריאות ממליץ על נקיטת צעדי הזהירות הבאים, בד בבד עם ההתגוננות כנגד וירוס הקורונה:
1. יש לשהות בסביבה מקוררת, בטמפרטורה של 22-24 מעלות, תוך שימוש במזגן. למי שאין מזגן בביתו, מומלץ לשהות במרחב ציבורי ממוזג, 2-3 שעות ביום, תוך שמירה על כל המלצות הריחוק חברתי.
2. להקפיד על שתיית מים בכמות מספקת כדי למנוע התייבשות.
3. לא להיחשף לחום מעל 25 מעלות. לא לצאת החוצה בשעות החום, לא לבצע מאמץ בחום, לא לשהות במכונית חונה.
4. חשוב להדגיש –חשיפה לשמש אינה מסייעת כנגד וירוס הקורונה! מניעת ההידבקות בנגיף היא על ידי הקפדה על הנחיות משרד הבריאות – שמירת מרחק חברתי של 2 מטר, עטיית מסיכה על הפה ועל האף ושטיפת ידיים.
5. במיוחד במזג אוויר חם, חשוב לדאוג לבריאותם של בני משפחה חברים ושכנים מבוגרים, השוהים בבית לבדם, להתעניין בשלומם ולסייע להם תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות.

דוברות כיבוי האש תחנה אזורית ראשון לציון

בימים הקרובים אנו צפויים למזג אוויר קיצון, המלווה בשרב כבד, ביובש וברוחות החל מיום שבת (מחר) ועד ליום רביעי. מטיילים רבים צפויים לפקוד את הפארקים ויערות קק"ל, את החורשים והשטחים הפתוחים.

כבאות והצלה לישראל מבקשים להימנע מהדלקת אש בשטחים פתוחים בתקופה זו.

לוחמי האש תמיד למענכם

תגובות

תגובות