ב-8.5.2020 בעת שמפלגת "יש עתיד" חוותה את המשבר הגדול בעקבות הפרת ההסכם של גנץ ופרישת חברי "כחול לבן" לאחר שהפרו את ההסכם פגשתי את אמיר סולרסקי, אז ראש מטה השטח הארצי של יאיר לפיד ומפלגתו לראיון בו הצהיר בצורה חד משמעית שלפיד יהיה ראש ממשלה במדינת ישראל.

פגשנו את אמיר סולרסקי שוב והפעם בעקבות ביקורו המוצלח של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל לשמוע את התובנות שלו וההערכות על עתיד המפלגה.

נו סולרסקי אז צדקת שהצהרת לפני שנתיים שלפיד יהיה ראש ממשלה…
להיות צודק זה בסדר אבל להיות חכם זה ברבה יותר משמעותי . לי אישית ואני שמח שלרבים גם היום יודעים שלפיד צמח להיות מנהיג מיוחד עם יכולות בלתי נגמרות והמדינה על של גווני אזרחיה יהנו מראש ממשלה שיוביל אותנו ליציבות , בטיחון ושגשוג.

במה מתאייפיינת ההתנהלות האישית עם הצוות שקרוב אילו?
ההתנהלות עם האנשים הקרובים אילו הוא פקטור משמעותי בהצלחתו. מאוד מאוד חשוב ללפיד שמעבר ליכולות המקצועיות הגבוהות והעבודה הקשה שהוא כל כך מאמין בה אף אחד לא ישרוד לצידו ללא נאמנות וחברות ובטח ללא התנהלות בצניעות שהיא חלק ממנו .

האם הביקור של נשיא ארצות הברית בישראל עשה ללפיד רק טוב?
לפיד מיודד עם ביידן לא מעט שנים וקיימת ללא ספק הערכה אישית גבוה בנהם .הביקור של ביידן עשה טוב לישראל והוא ידיד אמת שלנו . הביקור הוכיח שוב לכולם שהמדינה שלנו שייכת לעם ולא לאיש כזה או אחר ולכל אחד יש מחליף ובהרבה מקרים המחליף טוב מקודמו.

לא מעט פעילים ממטה יש עתיד בראשון מצאו את מקומם בדחיפתך במעלה הדרך של המפלגה.
אני שמח על כך ושמח לראות את חלי סינאי מנהלת את לשכת ראש הממשלה ביד רמה . את שקד בנפשי המוכשרת שמובילה בגאון את מטה הצעירים הארצי של יש עתיד בצוותא עם תומר ומתפקדת כסגנית יו״ר התאחדות הסטודנטים
או שילי שאשא ראש המטה בראשון לציו פן חלק בלתי נפרד מהמטה המרכזי . אני יכול רק לפתוח את הדלת של החדר ואם הם ישארו בחדר זה כבר תלוי בהם .
זה לחלוטין מראה שהמערכת בריאה .

מה היא דעתך על משפט נתניהו ולאור סבב העדות האחרון של גב׳ קליין?
אף אחד בטח לא אני לא אוהב לראות ראש ממשלה מגיע לבית משפט עם שלל כתבי אישום . ראש ממשלה נאשם או בכלא ממש גרוע לנו כעם וכמדינה. ביש עתיד לא מתעסקים עם המשפט ולא עם משפחתו וסומכים על בית המשפט .
בקיצור מצב לחלוטין בעייתי.

למפלגת יש עתיד יש לא מעט שרים מובילים בממשלה ואנו לא רואים יותר מידי אנשים מיש עתיד משתלבים במשרות בכירות, איך אתה מסביר את זה?
אנשים צריכים להשתלב במשרות בכירות או בכל תפקיד אחר כאשר הם מתאימים בדיוק לתפקיד אותו הם נוחים למלא ולא ע״פ השתייכות מפלגתית כזאת או אחרת . אצלנו לא שורדים ולא ישרדו אנשים שבאים בשביל תפקיד כזה או אחר. .

סולרסקי עם לפיד

יש לא מעט טענות כלפי ההתנהלות של משרד התיירות שאתה היית אמור למנכ"ל .האם אתה שמח בסוף ויתרת על התפקיד?
התיירות ספגה מכה קשה ביותר בגלל הקורונה ותהליכי שיקום לוקחים זמן ובמשרד התיירות עשו ככל שניתן תוך הפגנת יצירתיות רבה לשרוד את התקופה הקשה ולנוע קדימה ואכן הם בהחלט בתנופה כרגע. באופן אישי אני לחלוטין לא מצטער כי בשלב הזה של חיי אני רוצה להיות עם עצמי ולעמוד בהתחייבויות שלי ושל העסק שלי כלפי גורמים שאני חתום על ההסכמים .
הסכם זה לא רק חתימה על מסמך , הסכם זה גם חברות , נאמנות ומילה. חתמתי על הסכם ניגוד עינינים נאלצתי להחזיר לא מעט הסכמים ולוותר על המון כסף . אבל בסופו של דבר רחש ליבי אמר לי תשאר היכן שאתה.

ציפור קטנה לחשה לי שאתה והעתונאי הבכיר אמנון אברמוביץ חברים מאוד מאוד קרובים ויש בינכם חברות מיוחדת ואף נראים בלא מעט מקרים בצוותא גם במסדרונות הכנסת.
אכן כן ואמנון עבורי דבר שאי אפשר להגדיר במילים או לעלות על הכתב . מעבר לחוכמה שלא נגמרת אמנון אברמוביץ עבורו המדינה והתושבים מעל הכול. כל דקה במחיצתו מוסיפה עבורי עוד ידע, ניסיון ובעיקר כיף. שירה אישתי אומרת לי שמעולם לא ראתה אותי אוהב ככה בנאדם. היא צודקת לחלוטין .

אמנון היה שותף להחלטה שלך לוותר על התפקיד?
בהחלט ! זה כיף שיש לך אדם כל כך חכם ואמיתי להתייעץ עמו ותמיד תקבל רק את האמת נטולת אינטרסים .
אם יש מישהו שאני לא רק שומע אלא מקשיב זה לאמנון ! גם לשירה אישתי .

מה קורה בעיריית ראשון, אתה בקשר עם הפוליטיקאים בעיר?
אני ממעט להיות בראשון ובטח בעיריית ראשון כי אני לא נמצא במהלך ביום בעיר .אני בקשר תמידי עם איתי מתיתיהו סגן ראש העיר שלנו וצוות המטה של יש עתיד בראשון שילי , ארנינה ועוד ובעיקר עם לא מעט תושבים הרי ראשון לציון היא הבית שלי וכל חיי אני כאן .

אמיר סולרסקי ויאיר לפיד

ברמה האישית אולי נראה אותך סוף סוף מתמודד כאן בפוליטיקה המקומית ?האם יעשו שינויים ביש עתיד לקראת הבחירות?
לחלוטין לא אתמודד בבחירות הקרובות בראשון ולגבי יש עתיד אני מאוד מקווה שאחרי הבחירות המוניציפאליות בשנה הבאה נתחזק בעיר ראשון לציון כי יש לנו כאן צוות מדהים של פעילים מוכשרים מאוד ואביציונים .

מה עם מיודענו רמי בז׳ה?
מה עם רמי? תשאל את רמי . אבל כן אומר לך שליבו ופיו הם יש עתיד .
רמי בז׳ה מותג ראשלצ"י מוכשר ואהוב.

כאשר אני מסתכל באתר של החברה בבעלותך מבט קדימה ניהול ויזום בע״מ אני רואה שחברה עובדת בעשרות רבות של רשויות מקומיות ואף גופים פרטים, כיצד אתה או אתם מספיקים? האם יש עוד חברות כאלו בארץ?
חמסה . אני שמח מאוד שהחברה הצעירה שלי ממוקמת בלא מעט מקומות בארץ, אין קיצורי דרך, מילה צריכה להיות מילה ואסור לוותר על רצינות ונחישות . לשמחתי נכנסתי לוואקום ועשייה שלא היו קיימות בארץ ואני מקווה שאצליח לשמר את החברה ולהמשיך להתפתח.

לסיכום , לפיד ירכיב גם את הממשלה הבאה?
במידה והאזרחים ישכילו שלנהל מדינה זה לא שמאל או ימין זה לנהל עסק רציני אז כן לפיד יהיה ראש ממשלה .
לפיד מנהל הטוב ביותר שפגשתי וכולם יקבלו בדיוק את מה שמגיע להם . ילד חרדי לא צריך לקבל פחות מילד אחר ולהיפך.
חשיבה קיצונית תגרום להרס של המדינה ואילו חשיבה ממלכתית תגרום לשגשוג .
בהצלחה ללפיד .

תגובות

תגובות