שלום לכם, שמי זויה אניסנקובה , אני יו"ר איגוד יוצאי בלרוס שמתגוררים בעיר ראשון לציון וברצוני לשתף אותכם בפעילות המדהימה, הענפה, וההתנדבותית בקהילה שלנו.

אנחנו קהילה גדולה של דוברי רוסית, בגילאי 50 עד 90 +, קהילה זו מגובשת מאוד, מתכנסת בתדירות גבוהה למפגשים חברתיים, אירועי תרבות וטיולים. מה שמאפיין את האוכלוסייה מעבר לשמחת חיים, אינטליגנציה והשכלה גבוהה לרוב חברי הקהילה, זה גיל מתקדם, חוסר בקיעות בשפה עברית ברמה גבוהה ולפעמים אמצעים דלים למחיה יום יומית (כמה שזה נשמע עצוב). עקב סיבות אלה אוכלוסייה זאת מרגישה מאוד פגיעה, חסרת יכולת להתנהל בצורה עצמאית לחלוטין ותלויה המון בגורמי חוץ שיסעו לה בדברים שונים.

מאז החלפת השלטון בעיר וכניסתו של ראש העיר החדש, מר רז קינסטליך וכניסתו לתפקיד חבר מועצה ומחזיק תיק הקליטה, יבגני ברחמן עם העוזרת שלו, לודמילה גמפל, היחס ורוח הדברים כלפינו השתנה. אנחנו מרגישים שיש לנו אוזן קשבת, יש כתובת לפנות, יש אנשים אכפתיים בעירייה שתמיד אפשר לפנות אליהם ולקבל תמיכה, סיוע ואפילו תמיכה נפשית.

דוגמא מצוינת לכך בגל קורונה הראשון, נשארו ללא אמצעים, היה מחסור במזון ותרופות, חוסר יכולת לנוע בגלל ההסגר וכמובן חוסר יכולת לתקשר בעברית רהוטה. פניתי ליבגני ולודמילה והם ביחד עם צוות המתנדבים מיד נענו לקריאה, הגיעו עם סלי מזון, סיפקו תרופות ואפילו קנו מכספם את המצרכים הבסיסיים לאנשים שנזקקו לכך.

הם ארגנו בצורה יוצאת דופן בשיתוף עם צוותי מתנדבים את אספקת המצרכים לאורך כל תקופת ההסגר וממשיכים לסייע ברמה שוטפת.

שכנה שלי, קומיסרובה אירינה, בעלת משפחה גדולה נזקקה למצרכים בסיסיים עקב חוסר אמצעיים וקיבלה אותם באהבה תוך פרק זמן קצר מאוד.

אלייבה טניה, אישה אחרי ניתוח ללא יכולת לצאת מהבית ולתקשר עם הסביבה, קיבלה עזרה מול ביטוח לאומי, גראץ' יעקוב, קיבל תרופות שהביאו לו עד הבית.

אישה מבוגרת, חולת סוכרת בצורה קשה, קטיה בזדטנאיה, קיבלה מצרכים ללא סוכר במשך כל תקופת הגל הראשון של "קורונה", זילאבה נטשה, חולה עם בעיה ברגליים, המתנדבת לקחה אותה לרופא ברכב הפרטי שלה, לרוזנוב אדוארד הביאו לו תרופות וסלי מזון. המצרכים נקנו מכספם הפרטיים של מתנדבים. פנסיונרים שגרים בהוסטל קיבלו תרופות ומזון.

הארגון והחלוקה היו מסודרים ללא כל פגם או פגיעה תוך התחשבות בכל הצרכים והבקשות של האוכלוסייה המבוגרת.
אין מילים לתאר את התחושה העילאית שממלא את כולנו, כל אחד ואחת בקהילה. כבר זמן רב לא היה מצב כזה בעיר ובעירייה שיש למי לפנות.

אנו מברכים את ראש העיר, מר רז קינסטליך שמתווה מדיניות של עזרה ותמיכה בתושבים ואזרחים ותיקים. אנחנו מוקירים תודה ענקית וחשים תחושת גאווה שאנחנו שייכים לעיר בה התושב והאזרח הוותיק מקבל מקום ראוי ומכובד.

אנחנו שמחים מאוד שסוף סוף יש חבר מועצה יבגני ברחמן והעוזרת הנהדרת שלו לודמילה גמפל שתמיד כאן בשבילנו, דוברי רוסית תמיד עוזרים ועושים את המיטב כדי לסייע בכל דבר ועניין.

תודה רבה מכל הקהילה של יוצא בלרוס.

תגובות

תגובות