בחודשי הקיץ והחופש הגדול ואחרי תקופה של סגר ביתי מול המסכים, עיריית ראשון לציון משיקה תכנית אמנותית יצירתית וחדשנית של אירועי קיץ ברוח התקופה ובהתאם למציאות החדשה בצל הקורונה.

תכנית אירועי הקיץ נוצרה מתוך מחשבה על האמנות המקומית, הקהילה והתושבים והיא מציעה מפלט יצירתי בטוח  ומגוון עם שלל פעילויות חווייתיות מעשירות לכל התושבים, בני כל הגילאים – ילדים ופעוטות, מבוגרים, משפחות, אמהות צעירות ובני גיל הזהב. כמו כן, מתקיימים סיורים מודרכים בעברית, אנגלית ורוסית – בהתאם להנחיות ומותנים בהרשמה מראש.

הפעילויות מתקיימות ללא תשלום או במחירים סמליים מוזיאונים ובגלריות, בספריות ובאופן מקוון – בהתאם להנחיות משרד הבריאות ותקנות התו הסגול.

מוזיאון אגם
נושמים אמנות ומזמינים לחוויה מעצימה סביב יצירותיו הצבעוניות והמהפנטות של האמן הבינלאומי יעקב אגם. פעילויות הקיץ כוללות סיורי משפחות, סיורי עגלות, סדנאות לילדים, סיור בעקבות סיפור הבריאה, מפגשים מיוחדים לאימהות אחרי לידה, מפגשים על זוגיות לקראת יום האהבה ועוד….

מוזיאון אגם בראשון לציון - צילום אבי קקון
מוזיאון אגם בראשון לציון – צילום אבי קקון

מוזיאון ההיסטורי של ראשון לציון חושבים על הקהילה ויזמו פעילויות בטוחות וחווייתיות למשפחות; סיורי עששיות בתצוגות המוזיאון, פעילויות וסיורים באתרי העיר ההיסטורית, סיור חדש מזווית אקטואלית: מכולירה לקורונה –  איך התמודדו במושבה עם מגפת הכולירה? סיור על רפואה ואורח חיים בריא בימי המושבה.

מוזיאון ראשון לציון - צילום: אבי קקון
מוזיאון ראשון לציון – צילום: אבי קקון

גלריות לאמנות

בגלריה העירונית מתקיימת תערוכה קבוצתית "מים מרים" בה מציגים 21 אמנים נקודות מבט  מרתקות, מורכבות ומעוררות מחשבה על אתגר המים בימינו – בעיה עולמית ואזורית. התערוכה מציגה את המשבר והכאב, לצד הצעת פתרונות, נקודות של אור, תקווה ואופטימיות דרך מגוון רחב של מדיומים בעבודות וידיאו, מיצב, ציור, תחריט ופיסול.

מבין האמנים המציגים; עבודת הווידיאו המדהימה של האמן שחר מרקוס מהלך בתוך ים המלח, פסלי ים  המלח של האמנית הבינלאומית  סיגלית לנדאו, מיצב באר המים של האמנית שרון פזנר ועוד.
אוצרת התערוכה: רעיה קידר.

תערוכת "מים מרים" בגלריה העירונית לאמנות ראשון לציון- צילום: אבי קקון
תערוכת "מים מרים" בגלריה העירונית לאמנות ראשון לציון- צילום: אבי קקון

בגלריה הפתוחה לאמנות בסביבת בפארק שקמה מתקיימת תערוכת חוצות 'דל"ת אמות'– 23 אמנים מציגים פנורמה מרתקת ומגוונת מעבודות אמנות שיצרו בתקופת הסגר.
הפארק פתוח מדי יום.

תערוכת "דלת אמות" בגלריה הפתוחה לאמנות בסביבת בפארק שקמה - צילום: אבי קקון
תערוכת "דלת אמות" בגלריה הפתוחה לאמנות בסביבת בפארק שקמה – צילום: אבי קקון

STRRET ART על חזית המבנה בין הגלריה העירונית למוזיאון, מוצגת תערוכה פתוחה לקהל הרחב של האמן איתם טובול  בשם 'רשות הקמיעות' – אמנות רחוב, המציגה קמעות המורכבות משלטים ומאפשרת לעוברים ושבים להתפלל ולחזות בקמעות נדירים עם סיפורים מרתקים.

כותרים וספריות העיר ממשיכים לתת שירות נהדר במתכונת מותאמת לתקופה ועם חשיבה על עם הספר: קריאה דיגיטלית, ספרים מוקלטים, מאגרי מידע בגישה מרוחקת, סדנאות קיץ מקוונות לילדים, פעילות לגיל השלישי – המדריך להישרדות בעידן הדיגיטלי, בעיר ראשון לציון חשבו על מיזם חדש בשם ספרייה עד הבית – מתנדבים מהקהילה מביאים עד הבית ספרים לבני הגיל השלישי ולאנשים המרותקים לביתם. הרצאות ומפגשים מקוונים לקהל הבוגר, סדנאות כתיבה וקריאה עם מיטב היוצרים בספרות הישראלית, סדנה של מקהלת דיבור ועוד.

פרטים מלאים על הפעילויות באתר כותרים: https://www.kotar-rishon-lezion.org.il/

רוב האירועים והפעילויות בהרשמה מראש- מידע עדכניhttp://www.rishonlezion.muni.il/

תגובות

תגובות