ידוע שסטיגמה עצמית מהווה מכשול בפני החלמה של אדם המתמודד עם מגבלה נפשית. סטיגמה חברתית בתחום בריאות הנפש קיימת גם בשנת 2022 לצערנו. פעמים רבות, מתמודדים ובני משפחתם חווים אותה ומפנימים את הסטיגמה בעצמם ונתקלים לא פעם במחשבות על המשמעות להיות מתמודד נפש ולהיות בן משפחה שמטפל בו. מאז פרוץ הקורונה, אנו נחשפים להתמודדויות נפשיות רבות ומטרתנו היא להרחיב את החשיפה לנושא ולהפחית את הסטיגמה. מטבענו, כולנו כחברה שזקוקה לתבניות של חיינו, מחזיקים בעמדות סטראוטיפיות. השאלה מה קורה כאשר עמדות אלה פוגשות אותנו מקרוב? במפגש נבחן מקרוב דוגמאות מחיי היום יום שנוגעות אלינו ואיפה הסטיגמה פוגשת אותנו, הפחתת הסטיגמה העצמית אצלנו ודרכי התמודדות עמה.

NECT הינה התערבות שמטרתה לסייע בהפחתת הסטיגמה העצמית ובהרחבת הנרטיב והזהות אל   מעבר למגבלה.

במפגש בהנחייתה של גב' ענת ארליך, עו"ס ממרכז יה"ל אשדוד,  יכירו המשתתפים  את השיטה שמיועדת עבור בני המשפחה התומכים, ויתרגלו מתוכה מס' עקרונות.

קישור   https://us02web.zoom.us/j/85649145412?pwd=QXc3UU5zSzhScUM5Tmo0clJHQUxtdz09#success

עמותת איכות בשיקום מפעילה 4 מרכזי משפחות יה"ל ברחבי הארץ (ראשל"צ, חדרה, כפר סבא ואשדוד) ולכל מרכז שלוחה בעיר נוספת. המרכזים ממומנים ומפוקחים על ידי משרד הבריאות.

המרכז שם דגש על מקומה המרכזי של המשפחה בתהליך השיקום, בעבודה משותפת ושיתופית הכוללת את המתמודד, המשפחה וגורמי הטיפול והשיקום, ברוח גישת ההחלמה בבריאות הנפש. בבסיס תפיסת מרכזי יה"ל, האמונה ביכולתה של המשפחה לבסס את חייה – לשקם את רצף החיים האישיים והמשפחתיים לצד ההתמודדות עם המחלה, למצוא חוסן, משמעות והגשמה.

תגובות

תגובות