לאחר 70 שנים נפגשו 22 יתומים ילדים שעלו מתימן חניכי מוסד בית יהודה בראשון לציון בשכונת ברנשטין אבי סיאני שיזם וארגן את המפגש מספר על יציאת המצרים הפרטית שלו.

אבי מכפר סבא היה בין עשרות הילדים, שרכבו בשנת 1949 על חמורים מהעיר הבירה צנעא לשדה התעופה בעיר חשד. בתימן משם הם עלו במרבד הקסמים שהביא אותם לארץ הקודש. אבי היה  אז יתום  מאביו, הגיע לארץ עם סבתו יונה [בניה] שגידלה אותו. אמו נישאה בשנית נשארה לגור בתימן עלתה מאוחר יותר לארץ.

יתומי מוסד בית יהודה 1954

על מנת להקל על העולים החדשים בראשית דרכם. הוא נשלח בהמלצת עובדת הסעד ובהסכמתה של סבתו כמו הרבה ילדים אחרים , לגן ילדים של מחנה דורה בנתניה. ב1951 הועבר אבי למוסד החינוכי "בית יהודה" בשכונת ברנשטיין בראשון לציון, שהיה בהנהלת הרב שלום מיכאלוביש והרבנית מיכאלוביש, ותחת השגחה של המחנך האהוב משה גרין ז"ל ותבלא  לחיים ארוכים אשתו יפה.

במוסד התחנכו עוד42 ילדים שעלו מתימן על מרבד הקסמים. רובנו הקמנו משפחות יצאו מאיתנו רבנים, מנהלי בית הספר, אנשי מסחר, חקלאים, אבי עצמו עשה קריירה כרקדן, והופיע בארה"ב ברזיל, ואירופה, כיום אבי פנסיונר ועובד שומר בגן ילדים. נשוי מזה 50 שנה באושר לשושנה ויש לא שלושה בנים ובת בוגרים.

יום המפגש

המפגש המרגש אחרי 70 שנה במפגש שיזם וארגן אבי במוסד "בית יהודה" השבוע  הוא עמד בפתח נרגש ונפעם כמו חתן כדי לקבל את פני הבאים. אנשים מבוגרים שהגיעו עם נשותיהם נפלו אחד על צוואר חברו והתחברו. עברו 70 שנה מאז נפרדו דרכיהם. אבי מספר בהתרגשות לפני שנפרדו דרכנו עשו לנו בר מצווה משותף, במוסד "בית יהודה אירוע, שהיה גם מסיבת פרידה שלנו מהמקום . כשנפגשנו סוף סוף אחרי כל כך הרבה שנים, היינו צריכים להציג את עצמנו להזדהות על מנת שנוכל להכיר מי זה מה "

תגובות

תגובות