בתקופת משבר הקורונה צוות האתר מסייר ברחבי העיר "ולוכד" תושבים וגופים עירוניים עם רוח התנדבות גבוה, רצון טוב וההתגייסות בלב שלם להירתם ולעזור לכל מי שפונה אליהם. כתבתנו לענייניי קורונה, עדי זהר ערכה את הראיון עם ליטל אסיף ממובילי קבוצת מיז"מ ומביאה בפניכם בסדרת כתבות רק קמצוץ מפעילות המתנדבים והפעילים החברתיים בקהילת העיר ראשון לציון.

ספרי לי על מיז״ם. איך התחיל? מה היו המטרות מאחוריו? ואיך אתם עוזרים לעסקים בשוטף?
מיז"מ התחיל ברעיון של המשנה לראש העיר כיום, איציק אבשלומוב שרצה לעזור לבעלי העסקים בראשון לציון והחליט לעשות מעשה. הוא פנה למספר בעלי עסקים וכינס כנס ראשון מסוגו למען בעלי העסקים בראשון ומשם זה המשיך למפגשים של פעם בשבוע על מנת לשמוע את בעלי העסקים ולעזור להם במה שהם זקוקים לו.

 

בהתחלה הובילו את מיז"מ- קובי חיון, שליווה בעלי עסקים רבים בהתנדבות ותרם להם רבות, משה מודר, פעיל חברתי, שעזר בהתנדבות לבעלי עסקים ואבי קקון, שהיה אחראי על הקידום, הפרסומים וכמובן על הצילומים.
מאוחר יותר הצטרף דרור ברק, שתרם רבות לנטוורקינג במיז"מ והפך להיות מנג'ר של קבוצת הכדורסל המצליחה עירוני מיז"מ. בהמשך גם הצטרפה אמה גרינברג , שהייתה אחראית על נושא הדיגיטלי במיז"מ- הכל בהתנדבות.

המטרות מאחורי מיז"מ היו ועודם בראש ובראשונה לעזור לציבור בעלי העסקים ע"י בעלי עסקים, לתמוך בכל בעל עסק מכל הבחינות הרלוונטיות עבורו כדי להוביל אותו לצמיחה וגם להיות חיבור בין העירייה לבעלי העסקים. חייבת לציין שגם נוצר נטוורקינג טבעי בין בעלי העסקים ושיתופי פעולה בינהם.

אנחנו כמיז"מ עוזרים לעסקים בכמה מישורים:
1. קבוצת ווטסאפ ששם מפרסמים ומחפשים בעלי מקצוע.
2. מפגשים חודשיים שבהם יש תוכן של למידה וצמיחה לבעלי עסקים כמו גם מפגש נטוורקינג
בתמיכה של העירייה ללא עלות.
3. שתי קבוצות בפייסבוק ודף עיסקי בפייסבוק שמשמשים פלטפורמה חינמית לשיווק ופרסום בעלי העסקים בראשון לציון.
4. סיוע לבעלי עסקים במצוקה או בהתלבטויות שונות בעסק שלהם גם ע"י בעלי מקצוע בהנחה משמעותית או ללא עלות תלוי במידת העזרה.
5. מפגשים אישיים של חשיבה וסיעור מוחות לגבי העסק שלהם.
6. כנסים ללא עלות אחת לשנה למען בעלי העסקים.
7. פעילויות שמעלות את המורל לבעלי עסקים.

איך את הגעת למיז״מ?
אני הגעתי למיז"מ בעקבות הכנס הראשון לעזור לעסק שלי והרצון שלי לעזור לבעלי העסקים בראשון. באחד המפגשים של מיז"מ החליטו לעשות מפגש גיבוש של בעלי העסקים ופנו אליי לעזור לארגן את זה… זו הייתה הצלחה ענקית ואחרי זה הפכתי להיות חלק מצוות הניהול יחד עם קובי חיון משה מודר דרור ברק ואמה גרינברג. אחרי תקופה הפכתי להיות מנהלת מיז"מ.

איזה עסק את מנהלת וכיצד מיז״מ עזרה לך?
אני מנהלת עסק קטן שנקרא לי-האור והוא עסק של סדנאות, אירועים, מפגשים אישים במיסטיקה, צחוק, ועוד כלים נוספים. המטרה שלי היא לגרום לאנשים להיות מאושרים. מיז"מ עזר לי אישית בצמיחה של העסק שלי, במיקוד שלו, בלמידה מרחיבת אופקים על עסקים בכלל ועל העסק שלי בפרט ופרסום של העסק שלי.

כיצד אתם עוזרים לעסקים בתקופה הזו?
גם בימים אלו מלווה אותנו המשנה לראש העיר, איציק אבשלומוב שתמיד דלתו פתוחה למען בעלי העסקים בעיר.
בתקופה הזו, אנו מנסים לדבר ולהקשיב למצוקת העצמאים, מנסים לתת במה ולשווק בעלי עסקים שפעילים כולל דיגיטלית ומתכננים מפגש אחריי פסח עם הרצאה של קובי חיון. אם עדיין נהיה בהסגר אז זה יהיה וירטואלי.

כיצד את רואה את העתיד הכלכלי של העסקים הקטנים?
העתיד הכלכלי של בעלי העסקים לא יהיה פשוט בתקופה הקרובה… גם ככה העסקים הקטנים היו במצוקה בעתיד זה רק יחריף אם לא תהיה תוכנית הבראה אמיתית וכספים שיוקצו לטובת העסקים.  אני מקווה שלמרות שהמצב יהיה קשה אנחנו, בעלי העסקים, נצלח את התקופה הזאת באחדות ותמיכה הדדית.

תגובות

תגובות