בתקופת משבר הקורונה צוות האתר מסייר ברחבי העיר "ולוכד" תושבים וגופים עירוניים עם רוח ההתנדבות גבוה, רצון טוב וההתגייסות בלב שלם להירתם ולעזור לכל מי שפונה אליהם. כתבתנו לענייניי קורונה, עדי זהר ערכה את הראיון עם רון לוי פעיל חברתי ובעל מספרת ״ויז׳ן״ בעיר ומביאה בפניכם בסדרת כתבות רק קמצוץ מפעילות המתנדבים והפעילים החברתיים בקהילת העיר ראשון לציון.

רון לוי – מספרת ויז'ן

איך העסקים בימים אלו?
לצערי, אין עסקים בימים אלו. העסק שלי כבר 3 שבועות סגור אבל עשיתי שירות שייתן מענה ללקוחות שלי- ערכות צבע עם שליח עד לבית או באיסוף עצמי.

ספר על הפעילות ההתנדבותית שלך? ובמה היא שונה כיום?
הפעילות החברתית שלי החלה שראיתי פרסומים על קשישים עריריים שלמרות שהרווחה בעירייה עושה מאמצים רבים לעזור אין די בזה והחלטתי לסייע להם בעצמי.
בזכות המתנדבים ואנשי העסקים שתורמים כל שנה ונשארים בעילום שם הגענו לכ- 100 ארוחות חמות כמו כן, נוצר חיבור עם קבוצה בשם ״תופעת טבע״ של יפעת ואורי ממוקה שיעשו את החלוקה. אני גם רוצה להגיד תודה לסגן ראש העיר, אבי חיים ומזכירתו, ליאת שדלתם תמיד פתוחה בפניי ובפני הבקשות שלי.

האם אתה מרגיש תמיכה ממשלתית/ עירונית בעסקים ואיך?
אני לא מרגיש שום תמיכה ממשלתית. ההפך, יש תחושה שמנסים להקשות. יש כל כך הרבה חברי כנסת שלא עושים כלום ולוקחים כסף רב ועם המדינה לא יתחילו להתייחס לעסקים הקטנים לאנשים לא יהיה מקום עבודה לחזור וזה עצוב.

מתי אתם צופה כשיסתיים המשבר ומה יהיה ביום אחרי?
אני צופה, שאם יהיה סגר בפסח וכולם יקשיבו להוראות, נתחיל להיכנס למעגל העבודה לאט לאט. אני מאמין שעד יוני נחזור לחגוג גם חתונות.

מה שונה בהתנהלות שלך כיום כאב לילדים?
אני היום מתפקד כאבא במשרה מלאה כי אישתי עדיין עובדת (במשרד הביטחון). נהייתי סוג של עקרת בית- גם מבשל, גם מנקה וגם עם הילד. מודה שזה לא פשוט. מאתגר ומעייף.

תגובות

תגובות