בתקופת משבר הקורונה צוות האתר מסייר ברחבי העיר "ולוכד" תושבים עם רוח ההתנדבות גבוה, רצון טוב וההתגייסות בלב שלם להירתם ולעזור לכל מי שפונה אליהם. כתבתנו לענייניי קורונה, עדי זהר מביאה בפניכם בסדרת כתבות רק קמצוץ מפעילות המתנדבים והפעילים החברתיים בקהילת העיר ראשון לציון.

במה את עוסקת ביום יום? 
ביום יום אני עובדת כרכזת גיוס בתחום משאבי אנוש בחברת "עתיד פתרונות אנושיים " .כיום בעקבות המצב אני נמצאת בחל"ת משלימה זמן עם המשפחה היקרה שלי .

מה הפעילות ההתנדבותית שלך? ובמה היא שונה כיום?
אני מנהלת את "פורום תושבי ראשון הירוקים " ביחד עם עדי זהר ואיריס כהן, שבמסגרת עבודתה היא ספרית בבית הלקוחה וחברה איתי ביחד במספר ועדות בעיריית ראשון לציון  ומשתפת פעולה עם ראש שיל"ת דבורה פרץ לכל הנוגע לשכונת מגוריה.

במסגרת הפורום אנחנו מקבלות המון פניות לעזרה למשפחות מעוטות יכולת ועזרה בנושאים הקשורים לרשות.
לדוגמה : אם תושב מעלה פוסט על כך שיש בעיה בשכונה שלו בנושא ניקיון אנחנו מתייגות את מחזיק התיק או לחילופין מעבירות פניה לגורמים המטפלים בתוך הרשות .
בנוסף יש לי קבוצת וואטסאפ של שכונת מגוריי שנקראת "קדמת ראשון נעורים" ושם אני נותנת מענה לתושבי השכונה בכל מיני נושאים אשר עולים בדעתם.בנוסף אני משתפת פעולה עם מנהלת שיל"ת דנה גוזלן של האזור שבו אני גרה בכל מיני אירועים שקשורים לשכונה וכל מה שקשור בה במבחינת סדר וניקיון .
אישית אני לא מרגישה כל כך שונה מלפני המצב לעכשיו .
תמיד הייתי 💯 אחוז בנוגע להתנדבות שלי ותמיד נתתי זמן ומקום להתנדב וכך גם שותפתי איריס כהן .

האם אתה מרגישה תמיכה עירונית בהתנדבות שלך ואיך?
בהחלט מורגשת התמיכה עירונית בנוגע להתנדבות- אם זה בקישור משפחות מעוטות יכולת לחלוקת סלי מזון ואם זה בתמיכה עירונית של המוקד תמיכה נפשית באנשים שאני מפנה לשם ונותנת טיפול ומענה לתושבים .
רוצה לציין גם את האוזן קשבת של ראש העיר, סגניו וחברי המועצה שתמיד שם בשביל לתת יד ועזרה לכל מי שרק צריך וזה מורגש.

מתי את צופה שיסתיים המשבר ומה יהיה בעיר ביום אחרי?
אם האזרחים ימשיכו להישמע להוראות, לשמור מרחק אחד מהשני ומי שחולה שיישאר בבית לנוח, אנחנו נסיים את המשבר הזה כבר חודש הבא . אני מאחלת שנסיים את המשבר הזה עם המון בריאות ואריכות חיים לכל עם ישראל ושכולנו נשוב לחיים שלנו , לעבודות שלנו במהרה. כמו כן, אני מקווה שאחרי המשבר תהיה יותר ערבות הדדית , אהבת חינם , קבלת האחר, שנדע להסתכל על החלש שנשכח בצד בעיקר, לאוכלוסיה המבוגרת ולהעריך כל רגע ורגע שלנו במחצית האנשים שאנחנו אוהבים.

מבחינת העיר, אני מקווה שתהיה הערכה לרשות ולעבודה הקשה של ראש העיר, סגניו, חברי המועצה, עובדי העירייה , המתנדבים והאנשים שבהחלט עבדו קשה על מנת שלא יחסר לאף אחד כלום. והכי חשוב, שנחזור לשגרה שלנו במהרה.

מה שונה בהתנהלות שלך כיום כאם לילדים?
מי שמכיר אותי יודע שאני אדם מאוד משפחתי והתא הקטן שלי זה ערך עליו מבחינתי , תמיד נתתי לבנותיי את המקום הראשון בסדר העדיפות שלי. הדבר היחיד שהשתנה זה בעקבות המצב אנחנו בבקרים ביחד ובעצם, כל היום מבלות ביחד ואנחנו נהנות מהביחד הזה ומנסות להפיק ממנו את המירב. אם זה בישולים ביחד , אם זה יצירות ביחד, בשירה, ריקוד. הן אפילו מכינות איתי סלי מזון למשפחות. אני אישית מאוד נהנית מהביחד הזה עם המשפחה שלי .

תגובות

תגובות