צילום: אבי קקון Rishon4U.co.il

משבר הקורונה תפס את כולנו בתקופות שונות בחיינו, אך במקביל, גם במועדים קולקטיביים, בהם ימי הזכרון לשואה ולגבורה ולחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. בעוד את יום העצמאות אנו נציין בגאווה איש איש את ביתו וחלקנו נתלה דגלים בחלון ובמרפסת, טקסי ימי הזכרון המרכזיים יתקיימו על פי התוכנית המקורית, רק ללא הקהל הרחב במקום.

עיריית ראשון לציון תשדר בחי את הטקסים והם יעלו בדף הפייסבוק העירוני ובדף ראש העירייה, רז קינטסליך. טקס יום השואה והגבורה יתקיים במרחב האנדרטה לזכר השואה והגבורה ויועבר בשידור חי ביום שני הקרוב (20.4.20) בשעה 19:00.

"לצערנו, במציאות היום אנו נאלצים לוותר השנה על החגיגות ההמוניות בערב יום העצמאות" מסביר ראש העירייה, רז קינטסליך "אבל את טקסי ימי הזיכרון המרכזיים נקיים בדיוק כפי שהתכוונו. אולי ללא נוכחות פיזית של משתתפים, אבל ליבנו ותחושתנו יהיו עם ניצולי השואה והמשפחות השכולות. זה הייחוד והיופי שיש לנו בישראל, כולנו ערבים זה לזה ותומכים אחד בשני, גם ואולי דווקא, בעתות משבר".

שבוע לאחר מכן, ביום ראשון (26.4.20) יתקיים ערב "שרים לזכרם", ערב שירה למשפחות השכולות. האירוע ישודר בדף הפייסבוק העירוני בשעה 20:00 בערב. למחרת (27.4.20), בשעה 19:50, יתקיים טקס זיכרון עירוני מרכזי לחללי מערכות ישראל. ביום שלישי (28.4.20) יתקיים טקס זיכרון לנפגעי פעולות האיבה על ידי אגף נוער וצעירים במינהל קהילה. טקס זה ישודר בחי בשעה 13:00.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here