במסגרת שבוע "עושים נפשות" יקיים מרכז יה"ל ראשל"צ מפגש מרתק וייחודי ביום א' 12.12.21 משעה 16:30-19:00 בבית זרובבל חביב -רחוב לבונטין 15 ראשל"צ. המפגש מיועד למשפחות מתמודדי נפש , מתמודדים ,אנשי מקצוע ולקהל הרחב.

שבוע "עושים נפשות" מתקיים במסגרת שיתוף פעולה בין ארגונים בתחום בריאות הנפש, שחברו יחד במטרה להעלות מודעות לתחום ולהפחתת הסטיגמה כלפי אנשים המתמודדים עם מצוקות נפשיות.

את השבוע יפתח האירוע של מרכז יה"ל בראשון לציון – "משפחות מדברות על בריאות הנפש". בתחילת האירוע יוקרן סרטון בסגנון "סליחה על השאלה" שהופק ביה"ל לכבוד שנת העשור לקיומו. בסרטון משתפים בני משפחה ברגשותיהם, במחשבותיהם ובהתמודדותם עם בן משפחה המתמודד עם מחלה נפשית.

רונית בוזלי מנהלת מרכז יה"ל ראשל"צ, תפרט על השירותים והכלים המוצעים במרכזי יה"ל, המסייעים לבני המשפחה לקבל סיוע ולמצות את זכויותיהם.

המחלה הנפשית משפיעה על התא המשפחתי ועל אופן תפקודו – המשתתפים יוכלו ללמוד רבות על הנושא מסיפורה מעורר ההשראה של אתי בן שושן , בת משפחה בעלת ידע מניסיון.

אתי בן ששון , בת 65 מראשל"צ , אם ל-3 בנות, הגיעה למרכז יה"ל ראשל"צ לפני עשור לקבל כלים וידע איך להתמודד עם בתה מתמודדת הנפש והקשר המרוחק ביניהן. במהלך תהליך הליווי היא התנדבה כפעילה בוועד המשפחות של המרכז, והנחתה ביחד עם אשת מקצוע קורס למשפחות המלמד כיצד לשפר את התקשורת במשפחה.

לפני 5 שנים אתי החלה לעבוד במרכז יה"ל כבת משפחה בעלת ידע מניסיון. היא מלווה בני משפחה מתוך הניסיון, הידע והכלים שצברה בהתמודדות של 30 שנה. אתי מעידה על עצמה כמי שמתפתחת וצומחת כל הזמן. ושהשינוי שחל אצלה, אף משפיע לטובה על בתה. ההתקדמות שלה היא גם ההתקדמות של בתה והן עוברות תהליך "יד ביד" לצד המחלה. התוצאה של ההסתגלות והשינוי שחל אצל אתי ובתה משפיע לטובה על כל המשפחה.

לסיום האירוע יתקיים מופע "פלייבק ביה"ל" , מופע תיאטרון של בני משפחה מקבוצת הפלייבק של מרכז יה"ל ראשל"צ.

תיאטרון פלייבק הינו תיאטרון המשתף את הקהל בהופעה ובו משתתפים שחקנים שהם בני משפחה של מתמודדי נפש. במופע הפלייבק הם משתפים מחייהם באמצעות סיפורים, דילמות וסיטואציות ובכך הם מעלים מודעות לקבלה של מתמודדי נפש בחברה.המופע יועבר על ידי קבוצת הפלייבק הראשונה והמנוסה של מרכזי יה"ל. בעקבות הצלחתה הוקמו שתי קבוצות נוספות – במרכז יה"ל אשדוד ואחת נוספת במרכז יה"ל ראשל"צ.

אנו מזמינים את הקהל הרחב להגיע למפגש הייחודי ולהירשם באמצעות הקישור: https://forms.gle/rKazEB5q2zhSi4cC7

עמותת איכות בשיקום מפעילה 4 מרכזי משפחות יה"ל ברחבי הארץ (ראשל"צ, חדרה, כפר סבא ואשדוד) ולכל מרכז שלוחה בעיר נוספת. המרכזים ממומנים ומפוקחים על ידי משרד הבריאות.

המרכז שם דגש על מקומה המרכזי של המשפחה בתהליך השיקום, בעבודה משותפת ושיתופית הכוללת את המתמודד, המשפחה וגורמי הטיפול והשיקום, ברוח גישת ההחלמה בבריאות הנפש.בבסיס תפיסת מרכזי יה"ל, האמונה ביכולתה של המשפחה לבסס את חייה – לשקם את רצף החיים האישיים והמשפחתיים לצד ההתמודדות עם המחלה, למצוא חוסן, משמעות והגשמה.המרכז מספק סביבה מכבדת, זמינה ומחבקת לבני המשפחה ופועל תוך התחדשות ויצירתיות ושותפות בתהליכי שינוי והתפתחות במרחב הטיפול .

תגובות

תגובות