בימים אלה מתגבש הסכם מול משרד הביטחון  לפינוי הבסיסי הממוקם בחלקו הדרומי של חוף ראשון לציון. היום פרסם ראש העיר מר רז קינסטליך פוסט המאשר את תהליך ההסכם הקורם עור וגידים וקרוב לחתימה מזה 30 שנה בה מנסה העירייה להחזיר אליה את רצועת החוף היוקרתית.
רז קינסטליך. צילום תמר מצפי

רז קינסטליך: שנים דובר על פינוי ״מטווח 24״ ושחרור השטח העירוני ומרגע כניסתי לתפקיד ראש העירייה לפני כשלוש שנים, שמתי לי למטרה לממש את החזון שלי – להחזיר את הים לתושבי העיר ולהפוך את ראשון לציון לעיר המובילה והחזקה בישראל. עבורי, כמי שנולד וגדל בעיר כל חייו, פינוי ״מטווח 24״ היה בגדר חלום שאני היום כראש עירייה, הולך להגשים לכל תושבי העיר. עוד מוקדם לברך על המוגמר – אנחנו עדיין בגיבוש ההסכם מול משרד הביטחון, עדיין יש דרך וההסכם טרם נחתם, אך זו הפעם הראשונה מזה 30 שנים, שאנחנו קרובים לרגע היסטורי שיהפוך את פינוי המטווח למציאות.


פינוי הבסיס, יגדיל את רצועת החוף שלנו בכמעט פי 6 ממה שהיא היום (1 ק״מ בלבד) ויסייע לנו לפתוח דרכי גישה נוספות לחוף הים, שהיום בשל רצועת החוף הקטנה, יוצר עומסים על ציר משה דיין והשכונות הסובבות אותו.
פינוי הבסיס יאפשר לנו לפתח שטח עירוני מרובה שימושים, לייצר שטחים פתוחים עבור הציבור, כולל שמורת טבע ולאפשר לנו, תושבי העיר ליהנות מרצועת חוף גדולה יותר משמעותית. פינוי הבסיס יאפשר לנו לפתח סוף כל סוף את תחום התיירות והמלונאות בתוך העיר.
The Marker
אני רוצה להודות ללא מעט אנשים, שעובדים סביב השעון על מנת לסייע לנו להפוך את החלום למציאות –
למנכ״ל העירייה היוצא – דודי גיל שעושה לילות כימים על מנת לדאוג להסכם יחד עם הצוות המקצועי של מנהל התכנון – ראש המנהל קיריל קוזיול ולאדריכלית העיר שרון שפר, גזברית העירייה – קרן ברק, ליועצת המשפטית של העירייה – נעמה כליף-חזרתי ולעו״ד אריה נוח שמלווה אותנו משפטית ולחברי וחברות מועצת העיר שלקחו חלק.
למנכ"לית מנהל התכנון – דלית זילבר וגיא קפלן – מתכנן מחוז מרכז במנהל התכנון ואנשיהם, שמסייעים לנו רבות בשותפות אמיתית ומקצועיות רבה וכמו כן, לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה.
לשרת הפנים איילת שקד, לשר הביטחון בני גנץ ולמשרד הביטחון – שנכונים לסייע ולעבוד אתנו על ההסכם ההיסטורי לפינוי המטווח."

תגובות

תגובות