לקראת אכלוס מעונות הסטודנטים בתחילת שנת 2022, בעיריית ראשון לציון פרסמו מכרז להשכרת שטחי מסחר שיענו על צרכי הסטודנטים. קומפלקס מעונות הסטודנטים יכלול 350 יחידות דיור, ונבנה בהשקעה של מעל 100 מיליון ₪. ראש העירייה, רז קינסטליך: "נדאג שלסטודנטים שיגורו במתחם יהיה כל מה שצריך בסביבת המגורים שלהם".

עוד שלב בדרך לאכלוס מעונות הסטודנטים. לאחר שבאוקטובר האחרון החלה ההרשמה לקומפלקס מעונות הסטודנטים, שעתיד להיפתח בתחילת השנה הבאה, בעיריית ראשון לציון התקדמו צעד נוסף בדרך להגשמת המטרה. היום (שני) פרסמה החברה הכלכלית מכרז להשכרת שטחי מסחר במעונות הסטודנטים.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "מדובר בעוד שלב בהפיכת החלום שלנו למציאות בשטח, כשקומפלקס מתחם הסטודנטים יאוכלס בקרוב. אנחנו יוצאים במכרז לשטחי מסחר, לרווחת הסטודנטים שיגורו במתחם ועל מנת שיהיה להם כל מה שצריך בסביבת המגורים שלהם. המעונות יהיו מרכז חיים שוקק על ציר ועוגן ראשי שיכלול את המכללה, מוזיאון אגם, קאנטרי, שטחי ציבור ועוד. נמשיך להשקיע, לעודד ולתמוך בצעירי העיר על מנת שמרכז חייהם וביתם בראשון לציון".

קומת המסחר בקומפלקס משתרעת על פני שטח של 650 מ"ר, ויפעלו בה בעיקר עסקים שיתמכו בצורכי המחיה של הסטודנטים ותושבי שכונת קריית הלאום ויספקו שירותים נלווים, כדוגמת מסעדה/בית קפה, שירותי כביסה, חנויות מסוגים שונים, שירותים עסקיים ועוד.

כידוע, מתחם מעונות הסטודנטים נבנה בהשקעה של יותר מ-100 מיליון₪, ובהובלת החברה הכלכלית לראשון לציון. מדובר בקומפלקס סטודנטיאלי ענק על שטח של ארבעה דונם שיכלול 357 יחידות דיור בשלושה בניינים המיועדים ל-528 סטודנטים. תמהיל הדירות מגוון: מיחידות דיור ליחידים (סטודיו), לזוגות ולשותפים (שניים ושלושה) וכן דירות נגישות. כל יחידה כוללת גם מטבחון וחדר אמבטיה. על מחצית מהדירות, העירייה תעניק עדיפות לתושבי העיר הלומדים במוסדות אקדמיים, ללא קשר למקום לימודיהם. הבשורה הנוספת היא שהמחירים צפויים להיות מוזלים שכן העירייה ניגשה לקול קורא שפרסמה החברה הממשלתית "דירה להשכיר" וזכתה בו, כך שהסטודנטים העתידיים ייהנו משכירות הנמוכה ב-20 אחוז ממחירי השוק.

תגובות

תגובות