כולנו היינו רוצים שתהיה לנו היכולת לרתק את הקהל ולספר סיפור מרגש שישאיר את הנוכחים קשובים. נושא זה מקבל חשיבות כפולה בתקופת משבר וחוסר וודאות בו אנו מצויים כעת.

סטוריטלר אמיתי יודע לארוז כל מסר בסיפור שמשאיר רושם ומעניין את קהל היעד.

גל זילברמן ניסים- יועצת יח"צ ודיגיטל לעסקים

מה משמעות המושג סטוריטלינג – שכולם מדברים עליו ?

מאחורי כל אדם מסתתר סיפור גדול או קטן, סיפור מאחורי הקלעים שמספר מה הוא עבר בחייו האישיים או מסע שעבר עם העסק, סיפור שהופך אותו למסקרן ומעניין יותר.

איך זה מתבטא בעסקים ?

הסיפור בונה את העסק כך שהלקוח ירגיש שהוא יושב באולם קולנוע עם עלילה מרתקת והוא מחכה לסצינה הבאה.

לדוגמא – מכירים את הפרסומת של קוקה קולה וברקע רקדן, ששותה לרוויה מהמשקה ולוקח אותו לכל מקום שהוא אוהב ובעיקר לחדר החזרות ?

ישבתי לשיחה על הנושא עם עומרי נאור, מנכ"ל חברת "דיגיטלו" ,שנותנת מעטפת של שירותי מיתוג, תוכן, דיגיטל, צילום ויחסי ציבור לעורכי דין.

יחד דנו בסוגיה :  איך אפשר לספר את הסיפור של העסק ללקוח ?

עומרי : "אל תדברו לחלק ההגיוני של הלקוח, את זה כולם יודעים לעשות. כשמדברים ומסבירים ללקוחות ברמה המקצועית ולא משנה מה תחום העיסוק, בעצם מוכרים מקצועיות. המקצועיות מדברת לצד השמאלי של המוח הצד האנליטי ובעקבותיה עולות שאלות רציונליות כמו:

          למה אתם גובים תשלום גבוה יותר מהמתחרים?

          מדוע תהליך העבודה כ"כ ארוך?

אני : "אז מה אתה מציע לעשות ?"

עומרי:  "כשמדברים אל הצד הימני של המוח הצד היצירתי הלקוחות ומספרים סיפור אישי שקשור לבחירה בתחום העיסוק, כגון אירוע מכונן שקרה מוכרים את האנושיות והמוח מאחורי העסק

ואז הלקוח מבין:

          אנו גובים תשלום גבוה יותר – כי אנחנו עובדים יותר זמן על הלקוחות ואין אצלנו ג'וניורים שאנחנו יכולים לתת להם את העבודה של הלקוחות היחסית "קטנים".

          התהליך אורך זמן – כי במיוחד בתחום שלכם כל מילה צריכה להיות במקום, הכול חייב להיות מדוקדק לא רק מהצד השיווקי, גם מהצד המשפטי.

"זכרו : לקוח עובד עם משמעות וערך ולא עם ידע ועובדות בלבד. ולכן, ספרו לו את הסיפור שלכם, תנו לו ללכת בדרך שהלכתם, יותר מזה, שיהיה חשוב לכם.

 

כן, אני יודע שזה לא בא בקלות אבל תאהבו את הלקוח שלכם, בכל הלב! תרצו שהוא יצליח כאלו הוא בן משפחה. תרצו ללכת איתו דרך ארוכה. אישית, אני מגשים את החלום שהיה לי דרך הלקוחות שלי".

מהו הסטוריטלינג שלך ושל העסק שלך עומרי ?

עומרי: "עוד בהיותי ילד חלמתי להיות עו"ד, לייצג בבית משפט, להתפלפל על נושאים ולשכנע! לאחר השירות הצבאי נמשכתי לתחום המכירות באופן טבעי.

בגיל 25 השתתפתי במחקר באוניברסיטת תל אביב שבסיומו הבנתי שהחלום שלי להיות עו"ד נגוז בשל דיסלקציה. ככה, out of the blue . אחרי 12 שנות לימוד עם ציונים מעולים.  אבל אין מה לעשות, השלמתי עם זה שאני אף פעם לא יהיה טוב כמו עורכי דין שהם לא דיסלקטים.

התקדמתי בתחום המכירות לתחום הפיתוח העסקי בוואינט והחלטתי להקים סטארט אפ.

לצערי הרב גם החלום הזה נגוז, המשקיעים אמרו לי שאין לי מספיק ידע מקצועי לנהל או לקחת חלק מהסטארט אפ שלי. באמת שזה שבר לי את הלב.

החלטתי למצוא מקצוע שיעניין אותי, בו אוכל לתת ערך והוא משלב את הדברים שאני אוהב והכי חשוב, שאיתו אני אוכל להיכנס לכל חברה בעתיד. והתחלתי את צעדי הראשונים בלימוד שיווק דיגיטלי. יש משהו מרגש בתחום שמתפתח כל כך מהר, יש משהו מקסים בפסיכולוגיה שעומדת מאחוריו לצד המספרים שמספרים בצורה נחרצת הצלחות וכישלונות.

התחלתי כפרילנסר שמטרתו לעזור לעסקים קטנים שמעוניינים בשליטה בעתיד החברה שלהם. קדמתי חברות בערך בכל התחומים הקיימים ומשם צמחתי להיות מרצה. בשנים האחרונות אני מלמד קידום במנועי חיפוש בצורה אורגנית, ממומן, ברשתות חברתיות ובניית אתרים במכללת "גרילה בית ספר לקוד ודיגיטל" לצד ניהול החברה דיגיטלו.

"דיגיטלו" הוקמה תוך חיבור עם בעלי מקצוע מנוסים במגוון תחומים המעניקים מעטפת של שירותים משלימים לעורכי דין. המטרה של דיגיטלו היא לתת לעסקים יכולת לשלוט בעתיד שלהם ולתרום.

לסיכום : עסקים מוכרים סיפורים וחוויות ולא מוכרים מוצרים ושירותים – וזה בולט עוד יותר  בתקופת משבר.

הכותבת – גל זילברמן ניסים 
בעלת משרד יחסי ציבור  ודיגיטל , המתמחה בייעוץ תקשורתי, בניית מוניטין, אסטרטגיות שיווק בדיגיטל והדרכות.
אתר  : https://nisimgalprdigital.site123.me/
מייל : nisim.gal@gmail.com

תגובות

תגובות