סיירת ההורים של נחלת קרמה עור וגידים באוקטובר 2021 כאשר האלימות והוונדליזם גברו בשכונה. ילדים רוכבים על טרקטורונים וקורקינטים נסעו בפרעות על המדרכות והכבישים תוך סיכון חייהם וחיי אחרים, בני נוער שרפו קורקינט שיתופי וספרים להנאתם בלילות. בשלב הזה התקבלה החלטה להקים את הסיירת על מנת להחזיר את הביטחון לשכונה שלנו. מערכת האתר נפגשה עם נציגות הנהלת הסיירת כדי להכיר מקרוב את הפעילות, ההצלחות והצרכים של הסיירת ומה המסר שלהם לתושבי השכונה.

כמה מתנדבים פעילים בקבוצה?
כיום יש כ- 50 מתנדבים בסיירת.

כיצד החל שלב ההתארגנות לגיוס התושבים?
הגיוס החל דרך קבוצות וואטסאפ שכונתיות ומפה לאוזן.

האם ערבתם גורמים בעירייה וכוחות השיטור והסיור בעיר?
לאחר שהתגבשה קבוצה של מתנדבים, איתן תגר יצר קשר עם דוד בן שושן, ראש הרשות לביטחון קהילתי ונקבעה פגישה בין התושבים ובין נציגים שונים ובעלי תפקידים מהרשות. התקיימה פגישה בה התושבים הביעו את החשש היומיומי להסתובב בשכונה, בגינות, בכבישים ובמדרכות. הרשות הייתה ערה לתחושות התושבים והוסכם כי הרשות תפעל באינטנסיביות בגינות ובאזורים המועדים לפורענות. יום לאחר הפגישה כבר היו פקחים על בסיס יומי בגינות. הפקחים הזהירו, הדריכו, שוחחו בנועם עם בני הנוער וכשהיה צריך גם נתנו דוחות ואף החרימו מספר טרקטורונים. האווירה האלימה נרגעה במהרה בשכונה.

בזמן הזה קבוצת המתנדבים קיבלה הכשרה על ידי אורי אילני – חוקר מומחה בהכשרת סיירות הורים ברחבי המדינה.
אורי לימד אותנו ועזר לנו לגבש את ה"אני מאמין" של הסיירת. לפני היציאה לדרך קיבלנו וסטים ממותגים מהרשות וגיבוי מלא.
בשלב מאוחר יותר הצטרף אלינו גם רכז הסיירות העירוני מטעם העירייה אשר מלווה את הנהלת הסיירת בקביעות ואף מצטרף לעיתים לסיורים כדי להיות מחובר לשטח ולצרכים של הסיירת.

הסיירת בפעולה בשטח…

אילו אירועים כבר הספקתם להכיר, להיות מעורבים ואפילו למנוע?
בתחילת הדרך הילדים היו מאוד סקרנים מהנוכחות שלנו ופנו אלינו ושאלו מה אנחנו עושים? , אם נלשין עליהם להוריהם ? וכדומה. תוך כדי שמענו סיפורים על ילדות שלא יכולות לחזור הביתה בשעות הערב אלא רק יותר מאוחר, ראינו קבוצות של ילדים שהאוירה "מתחממת" בינהם ונאלצנו להפריד ביניהם. למצוא את מנהיגי החבורות, לנהל איתם שיח ולגשר על הפערים. מצאנו את עצמנו מונעים וונדליזם של ילדים בספריות הקהילתיות שבשכונה.

כמעט בכל סיור בימים חמישי ושישי אנחנו רואים רכבים אשר מביאים ילדות משכונות אחרות ל"בילוי" בגינה המדעית. ילדות אלה מסתובבות עם נוער שמתנהג אליהן לא תמיד בכבוד. בנוסף, המון ילדים שמסתובבים על קורקינטים כמובן ללא קסדה מתפרעים ומתפרצים בעקביות על הכביש, מרימים גלגל.. דברים שאם הוריהם היו רואים ויודעים, לא בטוח שהיו רגועים להמשיך לשלוח את אותם הילדים לבד להסתובב, אבל כאן באמת טמונה הבעיה, חוסר המודעות של אותם הורים.


להצטרפות לסיירת נחלת לחצו כאן או התקשרו ל- 0547700272 (מאיה) או 0542554575 (שולי)


מפגשי הכשרה לסיירת

חוץ ממטרת הסיור האם נוצרים קשרים חברתיים נוספים?
מדובר בשכונה מאוד קהילתית שנוצרו בה המון קשרים וחברויות. רובנו מכירים אחד את השני ותמיד נחמד לסייר ולהחליף חוויות ועדכונים. זהו גם זמן איכות עם חברים או חברות, שכן הסיור נערך במשך 3 שעות. ממצים את כל נושאי השיחה 🙂

איזה מסר יש לכם להעביר להורים שלא יודעים ורואים מה עושים ילדיהם בשעות הלילה בפארקים?
קודם כל, אין כמו מראה עיניים. צאו וראו מה קורה בגינות. שוחחו עם ילדיכם, הזהירו אותם להתרחק מאלימות וונדליזם ובעיקר מחברים שלא מתייחסים אליהם יפה. ישנם המון מצבים שנתקלנו שילדים חוטפים מכות מכאלה שהם קוראים להם חברים ומתוך מבוכה הם צוחקים או מתעלמים אבל התפקיד של הורה הוא ללמד אותם שהם לא צריכים לספוג התנהגות שכזו ואותם אנשים שמתנהגים אליהם ככה הם לא באמת חברים שלהם. להיות אלה שאומרים "את זה אנחנו לא עושים" וגם לא מסתובבים עם כאלה שעושים כך ושהם יכולים ליצור איתכם קשר בכל שעה. היה לנו מקרה שאחד הנערים ניגש למתנדב שלנו ושאל אותו אם אנחנו נשארים באיזור מכיוון שילדים משכונה אחרת מגיעים ושהם חוששים שהם ירצו "ללכת מכות".


להצטרפות לסיירת בשכונה שלכם לחצו כאן או התקשרו ל-0546665993 לפרטים נוספים.


טקס קבלת הווסטים בסיום ההכשרה

כתושבים מתנדבים, מה הייתם מצפים מתושבי השכונה?
מתושבי השכונה אנחנו מצפים ליותר אכפתיות, לא רק מהשכונה שלהם, האכפתיות צריכה להתחיל בבית, בשיחות עם הילדים שלהם ולאותם הורים שקוראים את הכתבה הזאת ויגידו, הבת שלי לא מסתובבת עם הנוער הזה, או הילד שלי קטן מידי להסתובב בשעות האלה ברחובות … אז פשוט לא נכון, זה נוגע לכולכם, מנסיון של הסיורים, אתם לא באמת יודעים אם דיברנו על הילדים שלכם, אם לא הסתובבתם בשכונה בשעות שהילדים שלכם מסתובבים ברחובות אתם לא באמת יודעים מה הם עושים גם אם הם אומרים שהם אצל חבר או חברה. ולאלה שהילדים שלהם קטנים, בואו, תצטרפו כדי לבנות שכונה ראויה לילדים שלכם כשיגדלו.

בסיורים אנו נתקלים בהרבה ילדים שמחפשים אוזן קשבת, לא פעם נערים ונערות אמרו לנו "הלוואי שלאמא שלי היה אכפת ממני כדי לשמור כמוכם" או נערים שמסבירים מתוך בושה או מצוקה שהם פה כי כרגע הם לא יכולים לחזור הביתה ואין להם איפה להיות. ויש גם את הנוער שבודק גבולות, מרביץ, צועק, יורק או מקלל כדי לבדוק איך נגיב אבל הם תמיד מקבלים חיוך ולכן ניגשים אחר כך לדבר איתנו. התחושה היא שההורים יותר מידי סומכים על הנוער ולא באמת מעורים במה קורה איתם כשהם "סתם הולכים לשבת עם החברים בגינה".
אנחנו בעד שייהנו בגינות שיש לנו בשכונה. כל זאת תוך שמירה אחד על השני, הסביבה, והשכנות הטובה בשכונתנו.


להצטרפות לסיירת נחלת לחצו כאן

להצטרפות לסיירת בשכונה שלכם לחצו כאן


 

תגובות

תגובות