ביום שלישי 8/12/2020 התקיים אימון בכורה של מועמדי נבחרת ספיישל אולימפיקס ראשל"צ.

כ-8 מועמדים לנבחרת מגילאי 5 ועד 18 הגיעו לאימון בליווי משפחותיהם. המועמדים והמשפחות התכנסו תחילה לשיחת הכרות עם המאמן וילם לאוקס . וילם תדרך את הילדים וההורים המלווים לגבי קונספט האימונים ומה מצפה להם באימון הנוכחי. ואחר הילדים נכנסו לאצטדיון והתאמנו למשך קצת יותר משעה  בשלושה ענפי ספורט; ריצה, קפיצה לרוחק וזריקת כדור. בלטו בנוכחותם שני מועמדים ילדי גן בני 5 שהפגינו יכולת שיתוף הפעולה ואינטראקציה בניהם ובינם לבין הבוגרים שחיבקו אותם בחום. ההורים שצפו בילדם מרחוק חשו תחושת גאווה וסיפוק על האפשרות.

ד"ר הדס הכהן
ד"ר הדס הכהן

מספרת חברת המועצה ד"ר הדס-מלכה הכהן מחזיקת תיק חינוך מיוחד, יוזמת הפרויקט : " ארגון ספיישל אולימפיקס הוא כיום ארגון המוביל בעולם בספורט לילדים נוער ובוגרים עם צרכים מיוחדים. הארגון עבר את כל מבחני הסטנדרטיזציה הבינלאומיים ומוביל תפיסה של שילוב שהיא מטרה מרכזית אצלי בתיק חינוך מיוחד. ההכרות שלי עם הארגון נעשתה תוך כדי חיפוש ארגון או עמותה המקדמת ספורט למיוחדים. את וילם לאוקס המאמן פגשתי לפני כשנה וחצי. התרשמתי מהארגון וממה שיש לו להציע לילדים מיוחדים.

שיתוף הפעולה הראשון עם ספיישל אולימפיקס היה  באירוע שערכתי בחסות ראש העיר רז קינסטליך. "יחד לב אל לב" – אירוע ספורט של משפחות רגילות ומיוחדת ותחרויות אתלטיקה לבחירת מועמדים לנבחרת ספיישל אולימפיקס ראשל״צ. זה היה אירוע ספורטיבי חוויתי וערכי. התגובות  שנשמעו לאחר האירוע היו של שביעות רצון  על האפשרות להכיר מקרוב משפחות מיוחדות ולשנות תפיסות ואף להטען בדרייב לפעול למען רעיון שילוב וקידום סובלנות. בנוסף הצלחנו גם לאתר מספר מועמדים שזכו למדליות על שלושת המקומות הראשונים. אך לצורך פרויקט שכזה צריך גם תקציב כדי להבטיח עבודה מקצועית, רצף של אימונים והובלה לקראת תחרויות".

מאז חלפה יותר משנה.  שיתוף פעולה שיצרה ד"ר הכהן לאחרונה עם חבר מועצה מחזיק תיק הספורט איתן שלום תרם למציאת תקציב. מכאן ד"ר הכהן החליטה להוביל למפגש התנעה יחד עם מנהל הספורט של החברה העירונית אסי דרעי ועומרי דמלין מנכ"ל מכבי "הישגים" אתלטיקה .

מפגש ההתנעה הוביל למפגש עם גון צורי מנהל הספורט הארצי בארגון ספיישל אולימפיקס ולהחלטה לחשיפה של ארגון ספיישל אולימפיקס במסגרת ועדת צרכים מיוחדים שד"ר הכהן עומדת בראשה.

ראש העיר שראה במהלך הזה חשיבות לקידום אוכלוסיות מיוחדות נתן את חסותו  וכיבד בהשתתפותו את הועדה.

לועדה הוזמנו גורמים בחינוך ובניהם לי ויינר מנהלת היחידה לחנ"מ, שלומי אירים המפקח על הספורט והמדריכה שולי אלבז, ראש מנהל סטודנטים ממכללת "גבעת וושינגטון" ד"ר גלית אגם בן ארצי ומדריכים פדגוגים במסלול לחינוך גופני ד"ר פינקו סטרימבאום וירון ששון ומספר סטודנטים. כיבד את המפגש גם שי פירון יו"ר ארגון ספיישל אולימפיקס ישראל שהיה אמור להשתתף ומשנבצר ממנו שלח את ברכתו בסרטון וידאו שהפיק במיוחד למשתתפי הועדה. (כאן לשלב סרטון של שי פירון)

במסגרת הועדה  מנכ"לית ספיישל אולימפיקס ישראל שרון לוי-בלנגה ומנהל הספורט הארצי בארגון גון צורי חשפו את תוכניות הארגון הבינלאומיות לחינוך לבריאות וספורטאי צעיר ואת סיפורה המופלא של ארן, בוגרת בתפקוד נמוך שזכתה למקום ראשון באליפות שנערכה בדובאי. חברי הועדה סיכמו את המפגש כמעניין ומרגש ובעיקר מחזק באמונה ביכולתם של ילדים עם צרכים מיוחדים.

כאמור, השבוע ביום שלישי 8/12/2020  המועמדים נפגשו להכרות ואימון ראשון.

דקות לפני התחלת האימון סיפר וילם המאמן: "אני מתעסק שנים בספורט. יותר מ-40 שנה מאמן אתלטיקה. מורה לספורט. הרבה שנים עבדתי עם צרכים מיוחדים…סוף סוף היום זה יום היסטורי אנחנו מתחילים בראשון לציון אימון אתלטיקה! ".

עומר שלום-מועמד: אני בן 17 הגעתי כדי להתעמל ולהתאמן למרות הקורונה והחוויות הקשות שעוברים בגללה. העיקר שבאתי כדי לנצח וכמובן בשביל לעשות קצת כייף". לשאלה ולאמירה של ד"ר הכהן :"אתה יודע עומר, הנבחרת הזאת כדי לייצג בארץ ובעולם. ואני מאמינה ביכולת שלך ואתה תצליח" ענה עומר- "אני אעשה מה שאני יכול והיכולות שלי יכולות גם להפתיע אותי ולא רק את כל העולם. אתם מאמינים .. שיהיה לי גביע גדול?!"

אבא של עומר: עומר מאוד אוהב ספורט ובעיקר כדורגל. הוא אוהב לרוץ ובעיקר לנצח.

עומר שלום: "אף אחד לא אוהב להפסיד ובמיוחד לא אני".

בתום האימון הילדים פגשו את ההורים וסיפרו על תחושת חוויה וכייף וציפייה לאימון הבא. הליווי של חברת המועצה ומתנדבת לשכת בני ברית ראשל"צ יהודית כהן במהלך האימון חיזק בהורים תחושת בטחון.

בהמשך ישתלבו מלווים קבועים לכל אחד מהמשתתפים והבטחת אימוץ וליווי של מנכ"ל מועדון מכבי "הישגים" אתלטיקה ראשון לציון.

הוריו של דולב פריינטה בן ה18 הסובל מASD ספרו: "קודם כל תודה שמתייחסים לילדים שלנו וזה מרגש…באנו כל המשפחה בהרכב מלא….מעריכים מעריכים מעריכים!"

אתי נביתאן אימו של שקד המתהלך בקסדה מסיבה רפואית: אני רוצה להודות על ההזדמנות .. שקד ממש נהנה. וגם אני שראיתי אותו נהנה ומצליח להשתלב.אני יודעת שאנחנו לא 100% מתאימים..אבל את מבינה שלצערי אין שום מקום כזה שיכול ב100% להתאים לצרכים של שקד. רואים שהוא נהנה. וגם שאלתי כמה פעמים והוא אמר שכן…. ממש תודה".

וילם לאוקס שעקב אחר תגובות המשפחות פנה ואמר: "זה גם נחת לאחים של הילדים…הם באו וראו את אח שלהם מצטרף ומתאמן כמו כולם. זה נותן כוח למשפחה!".

מנכ"לית ספיישל אולימפיקס, שרון לוי-בלנגה  שיגרה מילות ברכה על תחילת האימונים למועמדים, לראש עיריית ראשון לציון ולחברת המועצה ד"ר הכהן יוזמת הפרויקט: "בהצלחה רבה לדור העתיד של ספיישל אולימפיקס. בזכות ראש עיריית ראשון לציון, בזכות הדס נולד דור חדש של ספורטאים".

ד"ר הכהן סיכמה: "מה שהמשפחות האלה עוברות החל מלידתו של ילד מיוחד, הקבלה, ההשלמה, המאבקים, ההתמודדות, התקוות זה לא פשוט. אפשרות להתאמן בנבחרת ספורט ולגשת לתחרויות מחזקת ומעניקה להם ולילדים הזדמנות לגלות יכולות, כוח, ותחושת מסוגלות עצמית בספורט. אני שמחה על הבחירה בוילם כמאמן הנכון עם הגישה המתאימה לילדים. וילם הוא שילוב של ספורטאי עם ידע מקצועי וניסיון עשיר ומאמן נבחרות של ילדים ונוער עם צרכים מיוחדים. ילדי נבחרת ספיישל אולימפיקס ראשון לציון זכו בו. ובגדול העיר הראשון לציון זכתה בו. ב- 2023 תתקיים אולימפיידה של ספיישל אולימפיקס בברלין ואני תקווה שספורטאי ספיישל אולימפיקס של ראשון לציון ייצגו אותנו ויזכו באליפות.

תודה לראש העיר רז קינסטליך על השותפות והתמיכה, תודה לחברי חבר המועצה, מחזיק תיק הספורט איתן שלום. תודה למנכ"ל החברה העירונית אלי פולק ולמנהל חטיבת ספורט וקהילה אריק זמייטיס על השימוש במתקנים ולמנהל הספורט בחברה העירונית , אסי דרעי על השותפות וההשקעה בישיבות ההתנעה.

ותודה לעומרי דמלין, מנכ"ל מכבי הישגים אתלטיקה ראשון לציון על שניאות לבקשתי לשלב את ספורטאי ספיישל אולימפיקס במכבי ראשון לציון, כחלק מתפיסה שלנו לשילוב ולא לבידול".

האימונים יתקיימו בכל יום שלישי בשעה 18:00 באצטדיון האתלטיקה וימומנו על ידי עיריית ראשון לציון.

דמי ההשתתפות בנבחרת סמליים 50 ש"ח והם לטובת ילדי הנבחרת לביטוח, ביגוד ועוד.

ילדים/תלמידים מיוחדים תושבי העיר ראשון לציון מגיל 5 ומעלה שיש להם יכולות ספורטיביות ואוהבים ספורט מוזמנים לפנות ללשכת חברת המועצה ד"ר הכהן או ליחידה לחינוך מיוחד ולהציע עצמם כמועמדים לנבחרת ובתנאי שמצבם הבריאותי מאפשר.  בשלב זה יש מקום. אך מספר המקומות מוגבל.

תגובות

תגובות