בראשית חודש אלול, הפיק בית יד לבנים מפגש שירה מיוחד עבור המשפחות השכולות  תחת הכותרת "עוד לא תמו כל פלאייך", בהנחיית הזמרת אילנה כץ ובליווי הפסנתרן והמפיק המוסיקלי קובי משעל. את האירוע כבדו בנוכחותם יו"ר ועד המשפחות מר חיים דינר וחברי הועד.

שרה אשר, מנהלת אגף מורשת ישראל ובית יד לבנים, ציינה בפתיח האירוע: "לפי המורשת היהודית, בחודש אלול נוהגים לכוון את הלב. מסביר האר"י הקדוש: בראש חודש אלול אדוניי מושיט לך שושנה; דודי לי ואני לו, הרועה בשושנים. לכל שושנה יש שלושה עשר עלים. והיא השושנה – י"ג  מידות של רחמים. בחודש אלול נפתחים מעליך שלושה עשר מקורות  של "מכילן דרחמין " והם מתגלים ומאירים למטה. מעניקים לך את היכולת להשתנות." בחן, בחסד וברחמים.

הערב, בראשית חודש הרחמים והסליחות, נבקש לפתוח את הלב באהבה. לספר מעט, לשיר הרבה. להאיר את הקשר המופלא בין האדם – לאדון עולם, בין אדם לאדם, בין אדם לאדמתו, לתבנית נוף חייו – ומותו.

"כל שיר הוא זיכרון בלתי נמנע" כתב שלמה ארצי בשירו שדות של אירוסים. ואנו, במרחב הזמן הזה, נבקש במודע, לשזור בין השירים שדות של זיכרונות: להודות "עוד לא תמו כל פלאיך…" ולהוקיר תודה.

תודה  ל"אנשים טובים באמצע הדרך" אשר היוו עבורנו מקור השראה לעשייה, תודה למאות בני הנוער שנענו לאתגרי השעה וחברו אלינו באדיבות ליבם. ותודה מיוחדת למי שתיעדה את כל הקסם הזה במהלך השנים בכתיבתה העיתונאית והייחודית – מי ליאור, זכרה לברכה (1948- 2018) היא חסרה, אך בעצם כל כך נוכחת בסיפור פעילותנו. בין הגלוי לנסתר, בין התמונות והצלילים, נבקש שערב זה יהיה מואר באהבה  – גם לזכרה."

עדי אנג'ל, אוצרת גלריית בית יד לבנים הפיקה את המצגת המרגשת שליוותה את  האירוע.

תגובות

תגובות