בטקס הענקת אותות על עידוד העלייה לישראל של המחלקה לעידוד עליה בהסתדרות הציונית העולמית  ומשרד הקליטה זכתה ראשון לציון באות הצטיינות על פועלה ומעורבותה בעידוד העלייה לישראל.

ברקע ההתמודדות עם השפעות גלובליות על העלייה ארצה והצפי לעלייה בשנים הקרובות, קיימה ההסתדרות הציונית העולמית, זו השנה השנייה, אירוע הענקת אותות הצטיינות והערכה, לרשויות מקומיות ואזוריות בארץ המעודדות עלייה. האירוע הוא שלב מסכם בן שלושה חודשים, בהם נקראו רשויות מקומיות, גדולות, בינוניות וקטנות להציג בפני חבר שופטים, את פועלן למען עידוד העלייה ברמה המקומית. ראשון לציון נבחרה כמצטיינת מבין עשרות רבות של מועמדים.

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית יעקב חגואל : "בשנת 2021 אנחנו עדים לביקוש אדיר בפתיחת תיקי עלייה. הנתונים שבידינו מראים על זינוק של למעלה מ 120 אחוזים בפתיחת תיקי עלייה  בהשוואה בין השנים 2019 ל 2020 וזה אומר הרבה. עושה רושם שגם המשבר העולמי שפוקד את כולנו, מעודד דווקא יהודים מהתפוצות לממש את חלומם ולבדוק אפשרויות של העתקת חייהם למדינת ישראל, ביתם הטבעי. הערים והרשויות שותפות טבעיות לעידוד העלייה ארצה ומעניקות תחושה אמיתית של בית עבור אלו השוקלים לעלות ארצה. הציונות חיה, קיימת ותוססת והעלייה היא חלק בלתי נפרד ממנה"

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה : "ההסתדרות הציונית העולמית והרשויות המקומיות מהווים נדבך חשוב בהליך העלייה והקליטה, ולא בכדי. עם כניסתי לתפקיד הבהרתי באופן חד משמעי שמי שעוסק בעלייה הוא שותף מלא שלי ושל המשרד בראשותי. אתם אנשי הביצוע בשטח ונוכחותכם בצמתים רבים היא קריטית ועל כך מגיעה לכם הערכה רבה. בכוונתי להדק אפילו עוד את הקשרים והשותפות בכדי לייעל למקסימום האפשרי את מלאכת העלייה והקליטה. בימים אלה אנחנו עומדים בפני גל עלייה גדול ולכן שותפות עמוקה זו, מבוססת אמון והערכה, היא הכרחית כדי להצליח ביתר שאת במשימת קליטת העלייה"

ראש המחלקה לעידוד עלייה בהסתדרות הציונית העולמית מרינה רוזנברג קוריטני : "העלייה לארץ מחזקת את מדינת ישראל מחד ושומרת על העם היהודי מאידך. ראשי הערים והרשויות הם שותפים אינטגרליים בהגשמת החלום הציוני. בזכות פעולותיהם לעידוד העלייה, הם מעניקים תקווה לעולים ורצון להצליח ומקדמים השכלה, תרבות, ידע ויוזמות תוך חיזוק המולדת שלנו"

אירוע הענקת האותות הינו פרי שיתוף פעולה בין המחלקה לעידוד עלייה בהסתדרות הציונית העולמית, משרד העלייה והקליטה, אופק ישראלי ומרכז השלטון המקומי. האירוע התקיים זו השנה השנייה, בהר הרצל בירושלים.

קרדיט צילום: מאיר אליפור

תגובות

תגובות