חברות תקשורת שונות בארץ פרסו בשנים האחרונות סיבים אופטיים בערים בישראל המאפשרים גלישה מהירה יותר באינטרנט. אלא שישנם אזורים שבהם אין לחברות הללו כדאיות כלכלית ולכן הן התושבים באזורים אלו גולשים על תשתית אינטרנט ביתית המעניקה להם גלישה איטית באופן יחסי.

בראשון לציון מבקשים לתקן את כשל השוק ולאפשר לכלל התושבים ליהנות מאינטרנט מהיר במרחב הפרטי שלהם. ראשון לציון היא אחת הערים הבודדות בארץ שפרסה 140 ק"מ סיבים אופטיים ברחבי העיר במטרה לחבר את מוסדות החינוך ולהציב למעלה מ-1400 מצלמות במרחב הציבורי.

כעת פנתה העירייה למשרד התקשורת והציעה לקיים פיילוט שבו חברות תוכן יעשו שימוש בסיבים האופטיים העירוניים ויאפשרו לכלל התושבים ליהנות מטכנולוגיה חדשנית ומהירה במרחב הפרטי שלהם.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "במקומות שבהם אנו כעירייה מזהים כשל שוק ממנו נפגעים חלק מתושבי העיר, זו אחריות שלנו לצעוד קדימה ובמידת האפשר לתת מענה. במקרה זה יש בידנו את התשתית ואנחנו רוצים שכלל התושבים ייהנו מגלישה מהירה, בטוחה ואמינה. חשוב להבין שיש לזה משמעות רחבת היקף, אנחנו נמצאים מזה שנה וחצי תחת איום נגיף הקורונה, ילדים נכנסים לבידוד או נדבקים ונאלצים ללמוד מרחוק, בזום. אינטרנט מהיר בבית יכול להשפיע משמעותית על היכולת של התלמידים להבין את החומר, להימנע מתקלות ולהיות מעורב יותר בשיעור המקוון".

כזכור, רק בשנה האחרונה, שנת הקורונה, זכתה ראשון לציון לשני פרסים שמעידים על היכולות הטכנולוגיות שאפשרו לעיר לתת מענה מהיר ויעיל בתקופות של סגר ולמידה מרחוק. בכנס ה- GIS השנתי של חברת סיסטמטיקס זכתה ראשון לציון בפרס ארצי על מערכת ה- GIS לניהול תשתיות תת-קרקעיות. קודם לכן זכתה העירייה במקום ראשון בתשתית אינטרנט מהיר עבור מוסדות החינוך בתחרות בינלאומית של חברת הענק Juniper על התשתית והתמיכה במשבר הקורונה.

תגובות

תגובות